شاخص بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز با افزایش ۵۳۵ واحدی از مرز قله ۵۵ هزار واحد عبور کرد و ارزش بازار نیز به بیش از ۲۶۹ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان رسید؛ تاپیکو و مخابرات بیشترین تأثیر را در این رشد داشتند.   به گزارش خبرنگار اقتصادی پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، بسیاری از ...

شاخص بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز با افزایش ۵۳۵ واحدی از مرز قله ۵۵ هزار واحد عبور کرد و ارزش بازار نیز به بیش از ۲۶۹ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان رسید؛ تاپیکو و مخابرات بیشترین تأثیر را در این رشد داشتند.

خبرگزاری فارس: شاخص بورس در جایگاه ۵۵ هزار واحدی تثبیت شد

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، بسیاری از سهامداران که دیروز برای خرید سهام هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) اقدام کردند، امروز شاهد افزایش قیمت آن بودند به طوری که از ۳۵۰۰ ریال به ۳۶۴۰ ریال رسید.

در همین حال سهام شرکت‌هایی همچون مخابرات ایران با افزایش قیمت مواجه شد و بانک ملت، ملی صنایع مس ایران، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی و بانک تجارت هم از این امر مستثنی نبودند و تأثیر مثبت بر شاخص گذاشتند.

در این میان ارزش بازار نیز با توجه به معامله ۵ درصد از سهام کل هلدینگ پتروشیمی تأمین با افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی به بیش از ۲۶۹ هزار میلیارد تومان رسید.

بر اساس این گزارش در آخرین روز معاملاتی هفته پارسوییچ، لنت ترمز ایران، هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین، کارت اعتباری ایران کیش، سیمان قائن، سیمان اصفهان و سیمان آرتا اردبیل بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

یادآور می‌شود گروه‌های سیمانی به دلیل تعدیل قیمت سیمان و رشد نرخ ارز مرجع و افزایش ۳ تا ۵ دلاری سیمان صادراتی با صف خرید و افزایش قیمت مواجه شدند.

با این حال داروسازی فارابی، قند لرستان، قند نیشابور، فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر، نفت پارس، صنایع شیمیایی سینا و صنایع جوشکاپ یزد بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

از جمله نمادهایی که امروز متوقف شدند می‌توان به صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس برای بررسی بیشتر اطلاعات نام برد که دیروز خریدار بلوک ۱۷ درصدی آن با واریز ۳۰ درصد از وجه، معامله آن را قطعی کرد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5587

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.