رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با هشدار نسبت به، بکارگیری اتباع خارجی بدون مجوز در استان گفت: در صورت تخطی از قوانین موجود در این بخش، کارفرمایان با مجازات حبس مواجه می‌شوند.   به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریبا بهزادی ظهر امروز در نشستی افزود: برابر ...

رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با هشدار نسبت به، بکارگیری اتباع خارجی بدون مجوز در استان گفت: در صورت تخطی از قوانین موجود در این بخش، کارفرمایان با مجازات حبس مواجه می‌شوند.

خبرگزاری فارس: بکارگیری غیرقانونی اتباع خارجی مجازات حبس در پی دارد

 

به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریبا بهزادی ظهر امروز در نشستی افزود: برابر مقررات و ضوابط، هرگونه به کارگیری اتباع غیرمجاز بدون پروانه کار در کارگاه‌ها ممنوع بوده و صاحبان واحدهای تولیدی صنعتی و خدماتی در صورت بی‌توجهی به این امر علاوه بر پرداخت جریمه، تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای وظایف ذاتی خود، ممانعت از به کارگیری اتباع فاقد پروانه کار توسط کارفرمایان در کارگاه‌ها، مؤسسات و غیره را در دستور کار خود قرار داده و با توجه به اهمیت اشتغال و استفاده از نیروی کار ایرانی، پس از بازرسی به عمل آمده، کارفرمایان خاطی به ازای هر روز اشتغال غیر مجاز تبعه خارجی به ۸۱۱ هزار و ۸۷۵ ریال پرداخت جریمه نقدی و حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز در سال جاری مجازات می‌شود.

به گفته بهزادی، با توجه به ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر اینکه دارای روادید با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آئین‌نامه مربوطه، پروانه کار دریافت کنند.

وی تاکید کرد: در صورت استفاده کارفرمایان از نیروی کار بیگانه که فاقد پروانه کار بوده و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده است به کار گمارند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع گردد مراتب را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کنند، با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم، به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

بهزادی همچنین از برگزاری دور چهارم پذیرش مشاوران مجاز حفاظت فنی و خدمات ایمنی در سال‌جاری خبر داد و گفت: مرکز تحقیقات و تعلیمات و حفاظت فنی و بهداشت کار در راستای سیاست‌های تحول آفرین خصوصی سازی و پیاده سازی عملی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و در پی ارزیابی بازخوردهای مناسب سه دوره قبلی اعطای پروانه صلاحیت و تایید مشاوره حفاظت فنی و خدمات ایمنی در سنوات گذشته، دوره چهارم پذیرش مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی کار را در سال‌جاری جهت اشخاص حقیقی و حقوقی برگزار می‌کند.

وی اظهار داشت: بر همین اساس اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند جهت آگاهی از شرایط دوره چهارم پذیرش مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی کار فراخوان پذیرش این دوره مراجعه کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5396

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.