یکی از نامزدهای ریاست جمهوری که در مناظره های تلویزیونی با اقبال مردم مواجه شد قبل از حضور در مناظره ها توسل به حضرت صدیقه طاهره(س) داشته و با وضو وعبور از زیر قرآن در مناظره ها شرکت می کرد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری که در مناظره های ...

یکی از نامزدهای ریاست جمهوری که در مناظره های تلویزیونی با اقبال مردم مواجه شد قبل از حضور در مناظره ها توسل به حضرت صدیقه طاهره(س) داشته و با وضو وعبور از زیر قرآن در مناظره ها شرکت می کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری که در مناظره های تلویزیونی با اقبال مردم مواجه شد قبل از حضور در مناظره ها توسل به حضرت صدیقه طاهره(س) داشته و با وضو وعبور از زیر قرآن در مناظره ها شرکت می کرد.

این موضوع به خوبی نشان می دهد باورهای مذهبی تا چه حد در میان نامزدهای انتخابات ۹۲ رسوخ داشته است و توسل به یاری خداوند و ائمه معصومین علیهم السلام تا چه میزان در موفقیت و اقبال مردم دین مدار ما نقش اصلی را ایفا می‌کند.

معیار در میزان اعتقاد و عمل دینی ملت ایران

با وجود موانع و مشکلاتی که در راه تحقق اهداف جمهوری اسلامی وجود داشته است با این حال روند کلی کشور رو به رشد و تعالی بوده است و این حقیقت را مردم انقلابی در برهه های مختلف انقلاب اسلامی به اثبات رسانده اند. مردم بعد از انقلاب، هر روز بهتر از دیروز و سرافرازتر در موارد امتحانات و ابتلائات، عمل کردند.

شاهد بر این مدعا:

۱٫ حمایت های جدی مالی و جانی مردم در طول هشت سال دفاع مقدس، حضور در راهپیمایی ها و انتخابات عمومی، گسترش و نشر انقلاب اسلامی به سایر ممالک و.. است که همگی نشانه باور و اعتقاد محکم دینی مردم می باشد که به منصه ظهور در عملکرد دینی آنان رسیده است.

۲٫ در بررسی ها و مصاحبه هایی که صورت گرفته است و در برخی از مجلات و کتب بیان شده است با این مطلب مهم و باارزش روبه رو می شویم که مصاحبه شوندگان غالباً نسبت به مسائل فرهنگی و رشد ارزش ها و باورهای دینی حساس هستند که همین احساس مسئولیت و روح تعهد اجتماعی و تکلیف دینی که از اظهارنظرها به چشم می خورد خود بهترین گواه رشد ارزشها و باورهای اعتقادی مردم است، زیرا کثرت بیان مردم در امری نشان دهنده اهمیت آن موضوع برای مردم است و وجود نقدها و پیشنهادهای مردمی که از سر دلسوزی و خیرخواهی جهت گسترش اخلاق و فضائل معنوی است بیانگر رشد و گسترش این موضوع نزد مردم است.

۳٫ انقلاب اسلامی ایران، قطعاً در متوقف ساختن حرکت سریع جامعه ما در سراشیبی انحطاط و سقوط فرهنگی و پیش رفت در جریان ابتذال فرهنگی نقش انکارناپذیری داشته است، هر چند توفیقات آن در تحول و اصلاح فرهنگی و سیر صعودی تحول ارزشها مورد نقد است و عدم رضایت عمومی در این زمینه حاکی از حساسیت جامعه نسبت به مسائل فرهنگی است که این خود ارزش فرهنگی بسیار مهمی تلقی می شود.

۴٫ برای تحقق هر امری پیش نیازهایی لازم است برای رشد باور و عمل دینی هم پیش نیازهایی نیاز است مثل سابقه تاریخی و فرهنگی غنی، آزادی در عمل و بیان دینی،‌جمعیتی روشن بین که اگر کمی تأمل کنیم می بینیم زمینه ها و فاکتورهای لازم برای گسترش اعتقاد و عمل دینی در بعد از انقلاب مسلماً بیشتر از قبل از انقلاب است. زیرا مردم ما به خصوص قشر جوان روشن بین تر و با آزادی و بینشی به انجام اعمال دینی می پردازند که این نشانه قوت و عمق این امر در نفوس و قلوب مردم دارد و ارزش و اهمیت آن از جمع کثیری از اعتقادات و باورهای سطحی بیشتر است و به دست این یاوران مخلص دین است که حرکت های عظیم صورت می گیرد. البته باید این سرمایه ها به خوبی هدایت و بهره برداری شوند تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

۵٫ از مصادیق عینی که هر کس با دقت و تأمل می تواند به آنها پی برد و شواهد مسلمی بر رشد اعتقاد و عمل دینی است، حضور مستمر و رو به ازدیاد در نمازهای جمعه، مراسم احیاء، شب زنده داری هیئات مذهبی، عضویت در بسیج و مراکز اسلامی احساس همبستگی با مردم مظلوم مسلمان در سرتاسر جهان، مثل فلسطین، افغانستان، عراق و… ولایت مداری حضور زنان مسلمان در موقعیت ها و مسئولیت ها کارساز جامعه ، توسلات و شرکت در زیارت ائمه معصومین چه در ایران و چه در کشورهای اسلامی و نیز زیارت خانه خدا، داشتن روحیه جهاد و شهادت و رشد آن به ویژه میان نسل جوان.

۶٫ وقتی که مردم داخل یا خارج از کشور به خصوص مسلمانان، ‌مثل مسلمانان مظلوم فلسطین، ‌افغانستان، عراق، بوسنی و هرزگوین و… نیاز به کمک داشته اند از جان و دل کمک کردند. همگان دیدند که در آخرین واقعه تأسف بار، یعنی زلزله شهرستان بم، این مردم چگونه غیرت مندانه و از روی اعتقاد و باور دینی، مجدانه از پس این امتحان بزرگ برآمدند. همان مردمی که برخی ساده باوران، گمان می کردند که ریشه های اعتقادی در آنان ضعیف شده است، ولی آنان حتی بالاتر از تکلیف دینی خود به برادران و خواهران مسلمان رنجدیده خود کمک کردند.

هر چند که با ذکر تمام این مطالب این را نباید فراموش کنیم که ما در راه اسلامی شدن و تا رسیدن به نقطه آرمانی و تحقق جامعه ای کاملاً اسلامی فاصله زیادی داریم.

مقام معظم رهبری فرمودند:

ما در اول راهیم،‌آن تصویری که از جامعه اسلامی در ذهن ماست با وضع کنونی، فاصله‌ زیادی دارد. ما توانستیم حصاری را بشکنیم و مانع را از سر راه حرکت به سمت دولت اسلامی و جامعه اسلامی و دنیای اسلامی برداریم. آنچه را که می توانیم بین خودمان و خدا بگوییم، این است که ما تلاش کردیم و مردم ما صادقانه حرکت کردند و امام ما خوب رهبری کرد و پیش برد، اما آنچه را در اثنای این جاهلیت مظلم طی کردیم، نسبت به آنچه که بعداً باید طی کنیم، مطمئناً خیلی کم است اولین و مهم ترین کاری که پیش روی ما قرار دارد، تحول معنوی و روحی انسان ها است. ما متأثر از تربیت های طولانی غیر اسلامی هستیم. آنچه که هیجان عظیم انقلاب و دوران جنگ انجام داده، البته معجزه آسا بود، اما تا این پدیده عمق پیدا بکند و تا وقتی که اعماق ضمیر را متحول نماید، کار زیادی لازم است.
انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5106

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.