عضو هیئت علمی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از انتشار نخستین شماره فصلنامه علمی تخصصی اندیشه اهل بیت(ع) با محوریت امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.   روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام احمد باوقار گفت: به زودی نخستین شماره نشریه علمی – تخصصی “اندیشه اهل بیت(ع)” ...

عضو هیئت علمی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از انتشار نخستین شماره فصلنامه علمی تخصصی اندیشه اهل بیت(ع) با محوریت امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خبرگزاری فارس: نخستین شماره فصلنامه علمی تخصصی اندیشه اهل بیت(ع)

 

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام احمد باوقار گفت: به زودی نخستین شماره نشریه علمی – تخصصی “اندیشه اهل بیت(ع)” در تیراژ سه هزار جلد چاپ و هم زمان با برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) توزیع می‌شود.

وی افزود: در این شماره ابعاد مختلف شخصیت نورانی چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام زین‌العابدین علی بن الحسین(ع) و صحیفه سجادیه در قالب مقالات علمی و تخصصی پرداخته می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه، شناساندن هر چه بیشتر اهل بیت، معرفی اندیشه‌های خاندان عصمت و طهارت، آشنایی اقشار مختلف مردم با معارف اهل بیت، آشنایی با ابعاد علمی، معنوی، حماسی و عرفانی خاندان پیامبر اعظم(ص) و تبلیغ فرهنگ اهل بیت از جمله اهداف انتشار این ویژه نامه است.

باوقار معرفی شخصیت امام سجاد(ع) علم، بصیرت، زهد و تقوای آن حضرت، صحیفه سجادیه، فرقه های فعال در زمان علی بن الحسین(ع) و روش برخورد حضرت با آنها و ارزش و اعتبار صحیفه از دیدگاه علماء و اندیشمندان اسلامی را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که در این فصلنامه ارائه خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به این که عصر کنونی، دوران نبرد فرهنگ‌هاست از این رو هر مکتب و مذهبی که با استفاده از شیوه‌های مؤثر تبلیغی به دنبال نشر ایده‌های خود باشد، قطعاً پیشتاز خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: با عرضه درست، کارشناسانه و منطقی فرهنگ اهل بیت(ع) می‌توان جلوه‌هایی از میراث گرانبها و ماندگار خاندان پیامبر رحمت و مهربانی را در معرض دید جهانیان قرار داد و مردم دنیا را شیفته دین مبین اسلام کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4953

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.