رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آبادبه مناسبت هفته معلم گفت: اساس فرهنگ و معارف بشرى خواندن، نوشتن و سخن گفتن است. حجت الاسلام اسماعیل فوادیان در گفتگوئی ضمن تبریک هفته معلم و یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت:هفته معلم بهانه ای است تا در آن ضمن تجلیل از مقام شامخ معلمان، به بررسی ...

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آبادبه مناسبت هفته معلم گفت: اساس فرهنگ و معارف بشرى خواندن، نوشتن و سخن گفتن است.

حجت الاسلام اسماعیل فوادیان در گفتگوئی ضمن تبریک هفته معلم و یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت:هفته معلم بهانه ای است تا در آن ضمن تجلیل از مقام شامخ معلمان، به بررسی جایگاه این قشر در اسلام و در نزد علمای دین پرداخته شود و معلم واقعی و دلایل لزوم احترام به مقام شامخ معلم مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: اساس فرهنگ و معارف بشرى خواندن، نوشتن و سخن گفتن است و آنچه بشر را از سایر موجودات ممتاز مى‏ سازدهمین سه موضوع است و معلم اینها خداى عزو جل است زیرا در مقام خواندن مى ‏فرماید: “علّم القران و علّم بالقلم و علّمه البیان” که به نوشتن و تکلم اشاره دارد بنابراین عالم صنع به منزله مدرسه ‏اى است که افراد بشر به تفاوت مراتب، تفاوت‏ هاى فردى و استعدادها فراگیران این مدرسه هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد با بیان این مطلب که بعد از خداوند که معلم و مربی اول خلایق است، انبیاء و فرستادگان الهى، معلم ثانى جوامع بشرى هستند به دلیل اینکه انسان خلیفه الله در مقام خلافت، باید سنخیت با مستخلف عنه داشته باشد یعنی اوصاف کلالیه را باید از خدا اقتباس کند.

حجت الاسلام فوادیان تصریح کرد: اگر تربیت را فراهم کردن زمینه‏ هاى بالندگى، متعادل کردن و بالا بردن گوهر آدمى بدانیم و هدفش را فعلیت بخشیدن به استعدادهاى بالقوه آدمى برای کمال مقدر و قرب الى اللّه در نظر آوریم، بدون شک معلمان در تحقق این امر نقش ارزنده و بسزایى دارند و اگر مقصد تعلیم را انتخاب و انتقال عناصر فرهنگى و تجارب بشرى به نسل دیگر تصور کنیم این معلمانند که در جوامع گوناگون و در اعصار مختلف در انتقال چنین عناصر و مفاهیمى سهم فراوانى داشته ‏اند.

وی در پایان خصوصیات معلم را اینگونه توصیف کرد که معلم باید دانشى را تحصیل کند و به دانش ‏آموزان بیاموزد که مایه آمادگى، آرامش درون، سکینه قلب و سبکبارى روح شود تا شایسته این شغل مقدس و لیاقت این مقام و منزلت عالى را داشته باشد و جا دارد که معلمان راستین به شغل شریف خود دلگرم باشند و از این که در خور چنین جایگاهى شده ‏اند بر خود ببالند و خداوند عالم را از این بابت سپاسگزار باشند و روز به روز بر اهتمام خود براى تعالى و ترقى بیفزایند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3836

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.