پیارم – رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت : درحال حاضر۴۲۰۰ آزمایشگاه تشخیص طبی در کشور وجود دارد و تربیت نیروی انسانی در حوزه علوم آزمایشگاهی در سه دهه اخیر بسیار چشمگیر بوده است و این متخصصان از سطح علمی بالایی برخوردارند. به گزارش خبرنگار  پیارم به نفل از گروه علمی ایرنا ، ˈحسن ...

پیارم – رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت : درحال حاضر۴۲۰۰ آزمایشگاه تشخیص طبی در کشور وجود دارد و تربیت نیروی انسانی در حوزه علوم آزمایشگاهی در سه دهه اخیر بسیار چشمگیر بوده است و این متخصصان از سطح علمی بالایی برخوردارند.

به گزارش خبرنگار  پیارم به نفل از گروه علمی ایرنا ، ˈحسن ابوالقاسمیˈ روز شنبه در مراسم گشایش ششمین کنگره بین المللی و یازدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی یادآور شد : برای ارتقای کیفیت در آزمایشگاه ها باید تربیت نیروی انسانی حرفه ای ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد : ایران اسلامی هم اکنون به دلیل تحریم ها و گرانی ارزدر شرایط ویژه ای قرار گرفته است . در واقع در دنیایی زندگی می کنیم که مظاهر بداخلاقی ها حاکم است یکی از این مظاهر اعمال تحریم بر ملت ها است؛ برای غربی ها فرق نمی کند که چه چیز را تحریم کنند آنها حتی تحریم ها را در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بر ملت ایران اعمال کرده اند.

ابوالقاسمی تاکید کرد که هم اکنون در زمینه تولید داروها تا حدودی بی نیاز شده ایم، همان طور که در حوزه تربیت نیروی انسانی موفق بوده ایم بنابراین باید برای دور زدن تحریم ها بومی سازی تجهیزات آزمایشگاهی را که از چند سال پیش آغاز شده است، با جدیت پیگیری کنیم.

وی همچنین به لزوم دسترس بودن خدمات آزمایشگاهی برای عموم مردم اشاره کرد و گفت: خدمات ما باید به گونه ای باشد که همگان به آن دسترسی داشته باشند؛ در این زمینه نیز با گسترش آزمایشگاه ها در بخش های خصوصی و دولتی تا حدودی به این مهم رسیده ایم.

همچنین ˈ بهزاد پوپکˈ رییس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی اظهار داشت: در این دوره از برگزاری کنگره به منظور ایجاد تعامل بیشتر بین حوزه آزمایشگاهی و پرستاران ،بخش ویژه ای با عنوان ˈآزمایشگاه، پرستار و بالینˈ گنجانده شده است.

ˈمحمدرضا بختیاریˈ دبیر علمی این کنگره نیز به ارسال ۵۴۵ مقاله به این کنگره اشاره کرد و گفت: از میان این مقاله ها تعداد ۷۳ مقاله برای سخنرانی و ۲۴۷ مقاله برای ارایه به صورت پوستر برگزیده شده است.

به گفته وی در طول چهار روز برگزاری این کنگره ۱۹ کارگاه آموزشی در زمینه تحکیم حوزه طب و آزمایشگاه برگزار می شود .

ششمین کنگره بین المللی و یازدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران امروز – شنبه – با حضور متخصصان علوم مختلف آزمایشگاهی ایران و شرکت کنندگانی از ۱۰ کشور جهان در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران آغاز شد.

در این کنگره که تا سوم اردیبهشت ماه برگزار می شود ، متخصصانی از کشورهای هند، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، امارات، سنگاپور، چین، آلمان، استرالیا و آمریکا شرکت دارند .

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3648

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.