جانشین مرکز بسیج اساتید استان زنجان گفت: توسعه و تعمیق گفتمان فرهنگی و تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی پژوهشی از رسالت‌های مهم بسیج اساتید است. پیارم به نقل از فارس اکبر رجبی اظهار داشت: نقش خطیر و ارزشمند دانشگاه و اساتید در پرورش فکری، دانش افزایی و تربیت منابع انسانی بسیار ممتاز و ...

جانشین مرکز بسیج اساتید استان زنجان گفت: توسعه و تعمیق گفتمان فرهنگی و تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی پژوهشی از رسالت‌های مهم بسیج اساتید است.

خبرگزاری فارس: توسعه و تعمیق تفکر بسیجی از رسالت‌های بسیج اساتید است

پیارم به نقل از فارس اکبر رجبی اظهار داشت: نقش خطیر و ارزشمند دانشگاه و اساتید در پرورش فکری، دانش افزایی و تربیت منابع انسانی بسیار ممتاز و بی‌بدیل و اساتید بسیجی پرچمدار این حرکت مقدس هستند.

وی در مورد انتخابات مجمع بسیج اساتید ارائه داده و به معرفی و تشریح نحوه برگزاری انتخابات مجمع، جایگاه اعضای مجمع و اهداف و برنامه‌های کلی  این مجمع پرداخته و انتخاب رئیس مجمع، نایب رئیس مجمع و دبیر مجمع و منشی مجمع را از دستورات کار این برنامه عنوان کرد.

وی بسیج اساتید را مجموعه‌ای پویا و فراگیر و متشکل از اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی دانست که متعقد به نظام جمهوری اسلامی هستند.

جانشین مرکز بسیج اساتید استان زنجان اذعان داشت: حضور داوطلبانه اساتید در عرصه‌های دینی و ملی و از حضورهای اساسی و ارزشمند است.

وی  توسعه و تعمیق گفتمان فرهنگی و تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی پژوهشی را که کمک به فرآیند اسلامی دانشگاه‌ها و تحقق وحدت حوزه و دانشگاه‌ها کرده را از رسالت‌های مهم بسیج اساتید برشمرد و اضافه کرد: فرهنگ سازی و بستر سازی و تلاش در تحقق منویات مقام معظم رهبری در نهضت تولید علم، جنبش نرم‌افزاری و پیشرفت و عدالت و صیانت از ارزش‌ها جلوگیری از نفوذ ارزش‌های انحرافی و مقابله با تهاجم فرهنگی و نظری از دیگر رسالت‌های بسیج اساتید است.

رجبی از رسالت‌های مهم بسیج اساتید در عرصه دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی و پژوهشی، الگو سازی و جهت‌دهی برای ارتباط و تعامل سازنده بین دانشگاه‌ها و نهادها و مراکز تصمیم ساز و تصمیم‌گیر را برشمرد.

وی از قوت‌ها و مزیت‌ها و فرصت‌هایی که در بسیج اساتید وجود دارد، حضور قابل توجه اعضا با انگیزه دینی متعهد و متخصص، آگاه و جوان، وجود جایگاه قانونی بسیج اساتید طبق آئین‌نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی برشمرد و افزود: از مهمترین این قوت‌ها ارتباط با مقام معظم رهبری و حمایت معظم له از بسیج اساتید و همین طور ارتباط با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به عنوان یک تکیه گاه مطمئن و استوار نظام، وجود انگیزه دینی و انقلابی مسئولین و مدیران بسیج اساتید، عضویت در شورای فرهنگی دانشگاه و تعامل با سیستم اجرایی کشور و حمایت مراجع و آیات عظام از بسیج اساتید و همچنین برخورداری از حمایت مدیریت دانشگاه‌ها و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است.

جانشین مرکز بسیج اساتید استان زنجان در پایان خاطر نشان کرد: مجمع بسیج اساتید استان در سال دو بار تشکیل و در آن اهداف و برنامه‌های بسیج اساتید تعیین می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3189

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.