در آیین اختتامیه همایش ملی قشم که به مدت ۲ روز در قالب ارائه سخنرانی برگزار شد، کارشناسان و سخنرانان به تشریح علل عدم رشد مورد انتظار قشم و راهکارهای تسریع در توسعه این جزیره پرداختند. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، عباس احمدی استادیار جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران به عنوان یکی از ...

در آیین اختتامیه همایش ملی قشم که به مدت ۲ روز در قالب ارائه سخنرانی برگزار شد، کارشناسان و سخنرانان به تشریح علل عدم رشد مورد انتظار قشم و راهکارهای تسریع در توسعه این جزیره پرداختند.

خبرگزاری فارس: پیشنهاد ایجاد استان آزاد اقتصادی در همایش ملی قشم

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، عباس احمدی استادیار جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران به عنوان یکی از سخنرانان مقاله تبیین ویژگی‌های ژئوپلتیکی منطقه آزاد قشم را تشریح کرد و گفت: پروژه پل ملی خلیج فارس که قشم را به سواحل سرزمینی متصل می‌کند، می‌تواند در توسعه قشم نقش بسزایی داشته باشد، چرا که این پل ترانزیت و حمل و نقل تنگه هرمز به سرزمین ایران را تسهیل خواهد کرد.

همچنین در این همایش مقاله “قشم و مدل ژئوپلتیکی هلال امنیتی” توسط محسن جندقی کارشناس جغرافیای سیاسی ارائه شد و این سخنران یکی از راه‌های تمرکز مدیریت جزایر جنوبی ایران را تشکیل مجمع الجزایر خلیج فارس یا تاسیس استان آزاد اقتصادی با مرکزیت قشم دانست و پیشنهاد کرد مسئولان، مدیریت این جزایر جنوبی که به صورت هلالی از جزیره هرمز تا جزیره لاوان قرار دارند را متمرکز کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات مهم مدیریت جزایر استراتژیک خلیج فارس مثل قشم، ابوموسی، کیش و لاوان عدم مدیریت متمرکز و عدم برنامه ریزی بومی این مناطق است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3119

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.