مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: تکمیل باند دوم بزرگراه گهکم به فورگ نیازمند ۳۷۰ میلیارد ریال است. مهدی زندیه وکیلی  با اشاره به بازدید اعضا کمیسیون مجلس از طرح‌های راه و ترابری در هرمزگان اظهار داشت: اعضا این کمیسیون به اتفاق معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی از باند دوم گهکم فورگ ...

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: تکمیل باند دوم بزرگراه گهکم به فورگ نیازمند ۳۷۰ میلیارد ریال است.

خبرگزاری فارس: نیاز به اعتبار 370 میلیارد ریالی برای تکمیل بزرگراه گهکم

مهدی زندیه وکیلی  با اشاره به بازدید اعضا کمیسیون مجلس از طرح‌های راه و ترابری در هرمزگان اظهار داشت: اعضا این کمیسیون به اتفاق معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی از باند دوم گهکم فورگ به طول ۳۰ کیلومتر در قالب دو قطعه، پل‌های بزرگ هاشم‌آباد که ۹ دهانه ۲۰ متری دارد و پل بزرگ راه آهن که یک دهانه ۳۰ متری دارد در سطح استان بازدید کردند.

وی ادامه داد: همچنین  پل‌های بزرگ گنج با ۱۶ دهانه ۳۰ متری از دیگر پروژه‌های مهم بزرگراهی بود که مورد بازدید نمایندگان مجلس قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه بزرگراه بندرعباس سیرجان به طول ۲۴۲ کیلومتر و طرح ساماندهی ورودی شهر حاجی‌آباد نیز مورد بازدید قرار گرفته است، افزود: امور بزرگراه بندرعباس به سیرجان در حوزه هرمزگان تقریبا تمام شده است و به جز چندین کیلومتر عبور و مرور به صورت بزرگراهی در این مسیر صورت می‌گیرد.

زندیه‌ وکیلی، ادامه داد: برای بهره‌برداری از باند دوم گهکم فورگ به طول ۳۰ کیلومتر در قالب دو قطعه بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال هزینه لازم است که تامین آن در کمیسیون عمران درخواست شده است.

وی ادامه داد: قطعه نخست باند دوم گهکم فورگ به طول ۷٫۵ کیلومتر در هفته دولت سال‌جاری به بهره‌برداری رسید و در قطعه دوم این باند به طول ۲۲٫۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد بیش از ۶۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سفر اخیر معاونان وزیر راه به استان و اعضا کمیسیون عمران تاکید بر توجه ویژه به حوزه راه و ترابری هرمزگان در مباحث بوده‌ای شده است، گفت: بی‌گمان هرمزگان یکی از استان‌های مهم در حوزه راه و ترابری و حمل و نقل است.

وی افزود: به دلیل کوهستانی بودن برخی از مسیرهای و شرایط خاص زمین، اعتبارات راهسازی و راهداری در این استان بیشتر از سایر نقاط است.

زندیه‌وکیلی ادامه داد: محورهایی همانند بندرعباس سیرجان به عنوان شریان‌های اصلی کشور شناخته می‌شوند و در این راستا باید تقویت مسیرهای فرعی‌ و اصلی نیز در استان با هدف دسترسی آسان به این بزرگراه در دستور کار باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: در حوزه راه‌های روستایی و شهری نیز مشکلاتی اساسی وجود دارد که به دلیل محرومیت‌های تاریخی نیازمند حمایت‌های ویژه در این حوزه از راه‌های هرمزگان هستیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2512

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.