خبرگزاری پیارم: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از بازرسی ۱۶ هزار و ۹۹۴ واحد صنفی در طرح تشدید نظارت و بازرسی و برخورد با متخلفان و محتکران خبر داد. به گزارش خبرگزاری پیارم به نقل از فارس از بندرعباس، عبدالمجید عبدلی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح تشدید نظارت و بازرسی و برخورد با ...

خبرگزاری پیارم: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از بازرسی ۱۶ هزار و ۹۹۴ واحد صنفی در طرح تشدید نظارت و بازرسی و برخورد با متخلفان و محتکران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پیارم به نقل از فارس از بندرعباس، عبدالمجید عبدلی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح تشدید نظارت و بازرسی و برخورد با متخلفان و محتکران کالا از ۲۳ مهرماه سال‌جاری همزمان با سراسر کشور آغاز شد و به مدت ۴۵ روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از آغاز این طرح تا ۲۳ آبان‌ماه سال‌جاری، ۱۶ هزار و ۹۹۴ واحد صنفی تاکنون مورد بازرسی قرار گرفته‌اند که یک‌هزار و ۵۳۶ پرونده تخلف تشکیل شده و انواع تخلفات کشف شده سه هزار و ۶۷۶ مورد است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده بالغ بر دو میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال است و سه واحد صنفی متخلف نیز پلمب و سه واحد دیگر نیز به نصب پارچه محکوم شده‌اند.

عبدلی‌زاده اظهار داشت: تعداد گزارش‌های رسیده به ستاد خبری ۱۲۴ این سازمان، ۸۶۹ مورد بوده است.

وی با اشاره به اولویت‌های کالایی طرح تصریح کرد: اقلام پروتئینی، مواد غذایی و لبنیات، مصالح ساختمانی و لاستیک، خودرو و لوازم خانگی و مواد شوینده کالاهای اولویت‌دار در این طرح تشدید بازرسی هستند.

این مسئول یادآور شد: استفاده از حداکثر امکانات خودرو و نیروی انسانی بازرس در دو شیف صبح و بعدازظهر، بازرسین افتخاری، تمرکز بازرسی‌ها بر روی کالاهای اولویت‌دار و برگزاری گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی، اماکن نیروی انتظامی و اتحادیه‌های صنفی از واحدهای صنفی اولویت‌دار طرح به ویژه انبارها و سردخانه‌ها از برنامه‌های اجرایی طرح تشدید نظارت و بازرسی و برخورد با متخلفین و محتکران کالا است.

عبدلی‌زاده در مورد اطلاع‌رسانی به مردم خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی عمومی از طریق اعلام خبر از سوی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، درج خبر در نشریات و نصب بنر اطلاع‌رسانی صورت گرفته است و بنرهای اطلاع‌رسانی همچنان در سطح شهر وجود دارد.

رئیس کمیسیون نظارت بر اصناف با اشاره به تخلفات تأکید کرد: بیشترین تخلفات صورت گرفته در واحدهای خوار و بار، لبنیات و میوه و تره‌بار است و عدم صدور فاکتور از حائز اهمیت‌ترین تخلفات صورت گرفته در واحدهای صنفی و خدماتی  بوده که به صورت جدی از مردم تقاضا داریم از فروشندگان واحدهای صنفی و خدماتی درخواست صدور فاکتور کنند.

عبدلی‌زاده تأکید کرد: همواره سامانه ۱۲۴ اداره مشارکت‌های مردمی این سازمان در خدمت شهروندان است تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی مراتب را گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود و شهروندان می‌توانند با دریافت کد رهگیری پیگیر گزارش خود باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2353

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.