خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه میناب از اجرای بیش از ۸۰ برنامه در طول هفته بسیج در این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، احمد ذاکری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا گفت: تقارن هفته بسیج با دهه نخست ...

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه میناب از اجرای بیش از ۸۰ برنامه در طول هفته بسیج در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، احمد ذاکری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا گفت: تقارن هفته بسیج با دهه نخست ماه محرم و ایام حزن و اندوه امام سوم شیعیان برکتی از سوی خداوند است.

وی بسیج را نشأت گرفته از قیام اباعبدالله دانست و ادامه داد: تفکر بسیجی حسینی و برگرفته از فرهنگ عاشورا hست.

فرمانده سپاه ناحیه میناب افزود: با توجه به تقارن ماه محرم با هفته بسیج بیش از ۸۰ برنامه در حوزه‌های گوناگون در میناب برگزار می‌شود.

ذاکری همچنین نقش رسانه ها را اطلاع رسانی به جامعه ارزنده برشمرد و تصریح کرد: فعالان خبری و اصحاب رسانه باید تلاش کنند برنامه‌های هفته بسیج به نحوه شایسته‌ای در جامعه منتشر شود.

فرمانده سپاه ناحیه میناب در ادامه با بیان اینکه ویژه برنامه‌های هفته بسیج شامل سه مرحله قبل، حین و بعد از هفته بسیج است، گفت: تشکیل ستاد هفته بسیج، تقسیم امور اجرایی و راه‌اندازی ستاد پشتیبانی با مسئولیت فرماندار در قالب هفت کمیته از برنامه‌های قبل از این هفته است.

وی همچنین با تشریح روزشمار برنامه‌های هفته بسیج گفت: هر روز از ایام هفته بسیج به نام یکی از شهدای کربلا نامگذاری شده است.

این مسئول اضافه کرد: دیدار با امام جمعه، اجتماع بزرگ هیئت‌های مذهبی، سرکشی از خانواده معظم شاهد و تجلیل از آنان از برنامه‌های این هفته است.

ذاکری افزود: همایش نوجوانان بسیجی و هیئت‌های مذهبی مدارس با حضور حلقه‌های صالحین، رزمایش گردان‌های واکنش سریع، همایش شیرخوارگان حسینی، گردهمایی علمای اهل تسنن و شیعه و همایش بسیج طلاب و دانشجو در حوزه علمیه امام علی (ع) از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در میناب است.

وی از ویزیت رایگان مردم میناب توسط بهداری سپاه در طول هفته بسیج خبر داد و گفت: در طول هفته بسیج همچنین ضمن عطر افشانی قبور مطهر شهدا، دعای ندبه با حضور حلقه‌های عزاداری صالحین و شورای امر به معروف در تمام حوزه‌های مقاومت بسیج برگزار می‌شود.

ذاکری ادامه داد: بیان عملکرد یکساله سپاه در جمع نمازگزاران در مسجد جامع امام خمینی، همایش ورزشکاران بسیجی و اجتماع عظیم بسیجیان شهرستان در قالب دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری در روز عاشورا، اطعام عزاداران، برگزاری یادواره «شهیده ناهید کرجو» شهید شاخص سال و پخش فیلم در خصوص زندگی این شهیده در مدارس دخترانه با هدف اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت بین قشر دانش‌آموز و قرائت خطبه عقیله از برنامه‌های شاخص هفته بسیج در میناب است.

وی افزود: در هفته بسیج ضمن بهره‌برداری از دو سالن چند منظوره صالحین با ۴۰۰ متر زیربنا و افتتاح پنج ساختمان پایگاه مقاومت بسیج با اعتبار ۵۰ میلیون تومان از محل تملک و دارایی، حوزه مقاومت بسیج خواهران حکمی نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

این مسئول گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در تلاش هستیم تا برنامه‌های حوزه اقتصاد مقاومتی و خودکفایی را در ناحیه میناب پیگیری و عملیاتی کنیم.

ذاکری با اشاره به برپایی اردوی راهیان نور ویژه دانش‌آموزان گفت: در سال تحصیلی جدید یک‌هزار و ۶۷۵ دانش‌آموز دختر مقطع دوم دبیرستان به مناطق و جبهه‌های جنوب اعزام شده‌اند.

وی افزود: دانش‌آموزان در طول سه روز اقامت در منطقه جنگی از مناطق شلمچه، خورعبدالله، دهلاویه، موزه دفاع مقدس و اروند کنار بازدید می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه میناب در این نشست خبری همچنین بر رفع مشکلات پیرامون حضور خبرنگاران در برنامه‌های هفته بسیج تاکید کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2334

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.