مدیر کل اداره اوقاف استان هرمزگان گفت: فرهنگ ما بر پایه آموزه های دینی است و بعضی از این فرهنگی ها  فقط مختص ایران است و رنگ دین اسلام را دارد عزت افتخار و اقتدار، ناموس پرستی ، زیر بار ظلم و ستم نرفتن را به ما یاد داده است و ما همیشه  فرهنگ اصیل ...

مدیر کل اداره اوقاف استان هرمزگان گفت: فرهنگ ما بر پایه آموزه های دینی است و بعضی از این فرهنگی ها  فقط مختص ایران است و رنگ دین اسلام را دارد عزت افتخار و اقتدار، ناموس پرستی ، زیر بار ظلم و ستم نرفتن را به ما یاد داده است و ما همیشه  فرهنگ اصیل و ناب خودمان را در جامعه ساری و جاری می کنیم.


به گزارش خبرنگار پیارم، حجت الاسلام و المسلمین هاشمی در همایش تجلیل از تلاشگران عرصه فرهنگی شهرستان حاجی آباد  بیان داشت: همایش اصحاب فرهنگی ست و دقدغه فرهنگ را دارد و به دنبال رشد تعالی فرهنگ است فرهنگ چیزی نیست جزء باورهای جامعه اسلامی ایران مثل پوشش، گویش و نوع دیدگاهها ی ما را نشان می دهد اینها نشان دهنده فرهنگ ماست.

وی در ادامه تصریح کرد: فرهنگ ما ایرانی ها اصیل،  که ریشه در عمق تاریخ دارد این فرهنگ ۴۰۰ سال است و رنگ و بوی قرآن را می دهد و ما وظیفه مان است که از فعالان عرصه فرهنگی تجلیل به عمل آوریم و ما فرهنگ اصیل دیگری به نام وقف را داریم که صدقه جاریه و همان کار خیر نمیر است.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی افزود:  فرهنگ ما بر پایه آموزه های دینی است و بعضی از این فرهنگی ها  فقط مختص ایران است و رنگ دین اسلام را دارد عزت افتخار و اقتدار، ناموس پرستی ، زیر بار ظلم و ستم نرفتن را به ما یاد داده است و ما همیشه  فرهنگ اصیل و ناب خودمان را در جامعه ساری و جاری می کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: ما ۸ سال جنگ و ۳۲ کشور نیرو برای کشور ما و ۱۰۵ کشور از صدام حمایت کردند ولی ما در مقابل آنها ایستادیم این حس وطن پرستی و ناموس پرستی ما بود که سر تسلیم در مقابل بیگانگان فرو نیاوردیم و مردانه ایستادیم و نگذاشتیم یک وجب از خاک کشورمان از دستمان برود.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی اظهار داشت: خداوند به این کشور عنایات زیادی عطا کرده است و آمریکا با تهدید نمی تواند ریشه این مملکت را بخشکاند ما سرمایه ایمان را داریم ما سختی ها را می بینیم و تحمل و اقتدار و عزت خود را حفظ می کنیم .

وی افزود: نزدیک دو سال است که آمریکا با ما در جنگ اقتصادی است و ما راتحریم و اموال ما را بلوکه کرده است و راه تجارت را بر ما بسته است ولی ما باید صبر و تحمل داشته باشیم و صبر در مقابل سختی ها کلید پیروز است.

وی در ادامه افزود: آمریکا به کمتر از نابودی ایران راضی نیست و نباید در مقابل آن سر تسلیم فرو آورد.

تواشی توسط گروه تواشی اسراء اداره اوقاف پخش کلیپ و قراعت قرآن از دیگر برنامه های همایش بود.

لازم به ذکر است  این همایش به همت اداره اوقاف برگزار شده است و از سه تن از وقف کننده گان شهرستان غلام عباس کوهی زاده، حاج آسوار، صادق قاسمی، خانوادهای شهیدان نعمت الله معصومی، سهرابی پور، رمضان خوشکام ایثارگر، فعالان عرصه فرهنگی شهرستان توسط اداره اوقاف تقدیر به عمل آمد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11479

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.