زمان رویت هلال ماه مبارک رمضان در ایران؟ * مشترکان چند سیم کارت فعال همراه اول می توانند داشته باشد؟ * افزایش ورود لپ تاپ های صفحه لمسی به بازار زمان رویت هلال ماه رمضان در ایران؟ ایرنا: مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران تاکید کرد که هلال ماه رمضان ۱۴۳۳ در شامگاه پنجشنبه ۲۹ تیر ...
زمان رویت هلال ماه مبارک رمضان در ایران؟ * مشترکان چند سیم کارت فعال همراه اول می توانند داشته باشد؟ * افزایش ورود لپ تاپ های صفحه لمسی به بازار

زمان رویت هلال ماه رمضان در ایران؟

ایرنا: مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران تاکید کرد که هلال ماه رمضان ۱۴۳۳ در شامگاه پنجشنبه ۲۹ تیر برابر با ۲۹ شعبان در هیچ کجای ایران قابل رویت نیست اما درشامگاه جمعه هلال ماه با چشم غیر مسلح نیز قابل رصد است .

 

مهندس ‘مسعود عتیقی’ روز چهارشنبه گفت: عدم داشتن ارتفاع هلال از افق و نداشتن فاز و طول کمان مناسب از جمله عواملی است که هلال را برای شامگاه پنج شنبه غیر قابل رصد می کند.

 

وی افزود: اما در شامگاه روز جمعه ۳۰ تیر برابر با ۳۰ شعبان هلال در سراسر ایران قابل رصد و حتی در مناطق دارای افق غربی باز با چشم غیر مسلح قابل رصد خواهد بود.

 

عتیقی خاطر نشان کرد: لحظه غروب ماه در روز جمعه ۳۰ تیر ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه و ۶ ثانیه و سمت ماه در لحظه غروب ۲۸۳ درجه، ۵۴ دقیقه و ۴۲ ثانیه کمان خواهد بود. طول کمان ماه ۱۵۷ درجه و فاز ماه ۲ و ۵۲ صدم درصد خواهد بود.

 

وی یادآور شد : لحظه غروب خورشید ساعت ۲۰ و ۱۷ دقیقه و ۲۹ ثانیه و سمت غروب خورشید در لحظه غروب خورشید ۲۹۶ دقیقه و ۱۱ دقیقه و ۴۳ ثانیه کمان و سمت ماه در لحظه غروب خورشید ۲۷۹ درجه و ۲۷ دقیقه و ۲۵ ثانیه کمان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که بهترین موقعیت ها برای رصد هلال رمضان ۱۴۳۳ غرب و جنوب کشور است و ساکنان شمال و شمال شرق ایران برای رصد قدری مشکل خواهند داشت.

 

عتیقی گفت : گروه ویژه رصد رویت هلال انجمن نجوم آماتوری در روز جمعه با کارشناسان طرح سراسری رویت هلال ستاد استهلال همکاری می کنند و این گروه امسال برنامه ویژه ای برای رصد هلال رمضان ۱۴۳۳ نخواهند داشت .

مدیر انجمن نجوم آماتوری ادامه داد: انتظار می‌رود رصدگران شمال‌غرب کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی و مشکلات ناشی از برخی پارامترهای به استفاده از ابزار نجومی همچون تلسکوپ در توان های مختلف نیازمند باشند .

 

مدیر انجمن نجوم آماتور ایران خاطرنشان کرد: در هنگام رصد هلال ، ماه در فاصله ۳۸۷ هزار و ۱۶۱ کیلومتری از زمین قرار دارد و اختلاف سمت ماه و خورشید در لحظه غروب خورشید ۱۶ درجه و ۴۴ دقیقه و ۱۸ ثانیه کمان است.

به گفته وی این محاسبات برای تهران و به مختصات ۵۱ درجه و ۲۶ دقیقه طول شرقی و ۳۵ دقیقه و ۴۰ ثانیه عرض شمالی و بدون در نظر گرفتن اثر شکست نور در جو زمین و در سیستم مکان مرکزی انجام شده است.

 

***

مشترکان چند سیم کارت فعال همراه اول می توانند داشته باشد؟

سیتنا: در پی بروز مشکل فعال سای تعداد انبوهی سیم کارت توسط افراد و فروش آنها تحت عنوان سیم کارت فعال بی نام سخنگو مخابرات اعلام کرد مشترکان همراه اول تنها می توانند ۱۰ سیم کارت فعال کنند.

 

داوود زارعیان سخنگو و مدیر عامل روابط عمومی مخابرات ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: هر مشترک همراه اول تنها می تواند ۱۰ سیم کارت را با نام و مشخصات خود فعال کند.

 

وی گفت: فعال سازی سیم کارت اپراتور اول منوط به ارائه اصل و کپی کارت ملی و احراز هویت مشترک است.

 

افزایش ورود لپ تاپ های صفحه لمسی به بازار
نارنجی: علی رغم اینکه برخی گزارش ها نشان از حضور کم فروغ اولترابوک ها در نیمه اول سال و ناتوانی آنها در رسیدن به میزان هدف اینتل خبر می دهند، اما این شرکت همچنان به این دسته از لپ تاپ ها امید فراوانی دارد. روز گذشته پائول اوتلینی، مدیرعامل اینتل در کنفرانس خبری پس از اعلام درآمدهای سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ این شرکت، گفت «بیش از ۴۰ مدل جدید اولترابوک های ویندوز ۸ با صفحه لمسی در راه ورود به بازار هستند. قرار است همه این مدل های جدید از پردازنده ایوی بریج اینتل بهره ببرند.»

 

به گفته وی، «در حال حاضر بیش از ۱۴۰ مدل اولترابوک مجهز به ایوی بریج در حال عبور از مراحل طراحی و تولید هستند. حداقل یک دوجین از این مدل ها هم قرار است ابزارهایی تبدیل پذیر باشند که به راحتی از لپ تاپ به تبلت تغییر ماهیت دهند.»

یکی از مدل های جدید ابزارهای تبدیل پذیر را می توان ایسوس دو نمایشگر Taichi دانست که در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان رونمایی شد.

او افزود «ما کاملا مطمئن هستیم که تا پاییز امسال شاهد ورود حداقل یک سیستم ۶۹۹ دلاری به بازار خواهیم بود.» با توجه به اطلاعات سایت Best Buy، به نظر می رسد که سیستم مورد اشاره آقای اوتلینی یک اولترابوک ۱۴ اینچی HP Envy باشد که ۶۹۹ دلار قیمت گذاری شده است. البته ایسر هم در نظر دارد یک اولترابوک Aspire با قیمت ۶۴۸ دلار به بازار عرضه کند.

 

به گفته اوتلینی، در کنار این اولترابوک ها، باید منتظر ورود قریب الوقوع تبلت های مجهز به پردازنده Clover Trail Atom کم مصرف اینتل به بازار باشیم. و البته تبلت های مجهز به پردازنده های سری Core اینتل هم به زودی عرضه خواهند شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1098

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.