رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: به حوزه هنری کودک و نوجوان توجه ویژه‌ای داریم و این حوزه نیز باید تقویت شود و باید در مقابل تولیداتی که با ارزش‌های خانواده ایرانی ـ اسلامی مغایرت دارد، ایستادگی شود.   مراسم ابلاغ حکم دوره دوم ریاست محسن مومنی شریف در حوزه هنری با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی ...

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: به حوزه هنری کودک و نوجوان توجه ویژه‌ای داریم و این حوزه نیز باید تقویت شود و باید در مقابل تولیداتی که با ارزش‌های خانواده ایرانی ـ اسلامی مغایرت دارد، ایستادگی شود.

خبرگزاری فارس: باید در مقابل تولیدات مغایر با ارزش‌های خانواده ایرانی - اسلامی ایستادگی کرد

 

مراسم ابلاغ حکم دوره دوم ریاست محسن مومنی شریف در حوزه هنری با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی،‌محمدرضا اسماعیلی مدیر کل امور مجامع سازمان تبلیغات اسلامی و اعضای شورای سیاستگذاری حوزه هنری و میران استانی و ستادی در تماشاخانه مهر صبح امروز برگزار شد.

* تاکید بر چابک سازی سیستم حوزه هنری

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم با بیان اینکه هدف حوزه هنری غایت بلندی است و ما می‌خواهیم به خدا برسیم، ابراز داشت: اگر بخش خالی لیوان را ببینیم میزان فعالیت‌های ما هنوز به وزن قطره دم یک شهید حرکت نکرده‌ایم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به سفر اخیر خود به آلمان اشاره کرد و گفت: این مقام آلمانی می‌گفت تولید مفهومی شما برای ما همیت دارد، ما در قهرمان سازی به بن بست رسیده‌ایم و باید انسان‌های با تاریخ درست را به فرزندانمان معرفی کینیم.

خاموشی هدف از ایجاد حوزه هنری را تاکید امام راحل (ره) و رهبر معظم اسلامی برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت دانست و متذکر شد: اگر مقابل انتشار این فرهنگ را بگیریم با جاهای دیگر تفاوتی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر چابک سازی سیستم حوزه هنری برای ارائه خروجی درست، عنوان کرد: اگر سیستمی آگاه باشد می‌تواند به هدف خودش نزدیک شود، اما وقتی زمین گیر باشد و نتواند حرکت کند این سیستم فربه می‌شود و قدرت حرکت را از دست می‌دهد، اینجاست که می‌بینید میزان اعتباراتی که حوزه هنری از بودجه و دولت دریافت می‌کند قابل مقایسه با نهادهای دیگر نیست. اما می‌بینید که وقتی حوزه هنری تولید آثار فاخر و ارزشمند می‌کند خودش راهش را باز می‌کند و منشاء اثر می‌شود. تنها هم بحث ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیست.

در آموزش نیروهای جوان اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم

این مقام مسئول محصولات جانبی شکرستان را یک نمونه دیگر فعالیت‌های مطلوب حوزه هنری برشمرد و افزود: کتاب و تولیدات مفهومی در حوزه هنری از اهمیت زیرساختی فوق العاده‌ای برخوردار است و اگر در تولید ادبیات و فعالیت‌های مفهومی بیشتر تلاش کنیم حتما در شاخه‌های دیگر آثارش را مشاهده می‌کنیم.

خاموشی با اشاره به گذشت سی و اندی سال از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: باید در آموزش نیروهای جوان اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم. البته در بحث مفهومی باید این تذکر را بدهم که مفهوم تنها تکنیک نیست بلکه مفهوم اصل شناخت دین، انقلاب اسلامی، معرفت به خدا است. باید متقی‌ترین آدم‌ها را در حوزه هنری جمع کنیم و این آدم‌های با تقوا باید بیایند و آموزش ببینند در حوزه هنری و اثرگذار شوند.

کمپانی خبر پراکنی انگلیس نیز در حال حاضر با استفاده از قدرت رسانه‌ای در رابطه با تجزیه عراق فعالیت می‌کند

وی با تاکید بر ادامه تولیدات ارزشی در حوزه هنری، گفت: توجه به رسانه نیز بسیار مهم است. لشگر ارهابی‌ها با برنامه قتل انسان ها را فیلم برداری و عرضه می کنند و مراقب باشیم از آن‌ها رودست نخوریم. کمپانی خبر پراکنی انگلیس نیز در حال حاضر با استفاده از قدرت رسانه‌ای اش در رابطه با تجزیه عراق فعالیت می‌کند. امروز رسانه‌های همسو با انقلاب اسلامی و اهداف حوزه هنری بسیار زیاد است. استفاده از ظرفیت رسانه‌ای در حوزه هنری باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیران و کارمندان حوزه هنری نیز باید ولایت مدار باشند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر لزوم وجود مدیران ولایی در حوزه هنری گفت: بنده با حکم حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی منصوب شده‌ام و حکم رئیس حوزه هنری نیز مورد تایید مقام معظم رهبری قرار می‌گیرد و به همین منوال مدیران و کارمندان حوزه هنری نیز باید ولایت مدار باشند.

وی همچنین با تاکید بر شعار سال ۹۳ مقام معظم رهبری ،اظهار کرد: سال اقتصاد و فرهنگ که در آن قرار گرفته‌ایم باید مورد توجه باشد و محصولات خود را در سطح ملی و بین المللی به فروش برساند.

باید در مقابل  تولیداتی که با ارزش‌های خانواده ایرانی اسلامی مغایرت دارد ایستادگی شود

وی به فعالیت حوزه هنری کودک و نوجوان اشاره و تصریح کرد: به حوزه هنری کودک و نوجوان نیز توجه ویژه‌ای داریم و این حوزه نیز باید تقویت شود و باید در مقابل تولیداتی که با ارزش‌های خانواده ایرانی اسلامی مغایرت دارد ایستادگی شود.

تابلو یک هنرمند به رئیس حوزه هنری تقدیم شد

همچنین اکبر ناظمی پیش کسوت عکاسی دو تابلوی عکس خود با موضوعات آیینی را به محسن مومنی شریف و محمد حمزه زاده تقدیم کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13541

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.