نشریه «فارین پالیسی» در گزارشی اختصاصی از طرح دو تن از جنگ‌طلبان آمریکایی پرده برداشته که در صورت موافقت کنگره، می‌تواند برداشته شدن تحریم‌های ایران پس از توافق جامع هسته‌ای را مشروط کند. در بخشی از این گزارش آمده است: «این طرح که «فارین‌پالیسی» به آن دست یافته، از کنگره می‌خواهد تا زمانی که ایران ...

نشریه «فارین پالیسی» در گزارشی اختصاصی از طرح دو تن از جنگ‌طلبان آمریکایی پرده برداشته که در صورت موافقت کنگره، می‌تواند برداشته شدن تحریم‌های ایران پس از توافق جامع هسته‌ای را مشروط کند.

خبرگزاری فارس: فارین پالیسی: کنگره ممکن است لغو تحریم‌های ایران را مشروط کند


در بخشی از این گزارش آمده است: «این طرح که «فارین‌پالیسی» به آن دست یافته، از کنگره می‌خواهد تا زمانی که ایران اثبات نکرده است که تمام سیستم مالی این کشور از جمله بانک مرکزی به طور کامل از حمایت از «تروریسم، پولشویی و گسترش تسلیحاتی» دست برداشته، با لغو تحریم‌ها علیه این کشور مخالفت کند.»
روز شنبه در گزارش اختصاصی از طرح دو تن از جنگ‌طلب‌های آمریکایی برای ترغیب کنگره به مشروط کردن لغو تحریم‌های ایران و مخالفت با توافق هسته‌ای، پرده برداشت.

این گزارش می‌افزاید: «برخی از این سرفصل‌ها خارج از مذاکرات کنونی است که به رهبری ایالات متحده با ایران در جریان است و به گفته کارشناسان مطرح کردن این موضوعات که به معنی مشروط کردن لغو تحریم‌هاست، می‌تواند ایرانی‌ها را به سمت خروج از مذاکرات پیش ببرد.»

«مارک دوبویتز» مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و «ریچارد گلدبرگ» مشاور سابق سیاست خارجی «مارک کرک» سناتور جمهوری‌خواه مولفان این طرح هستند. کرک از جمله افرادی است که نقشی مهم در شکل‌گیری رژیم تحریم‌های ضدایرانی و تشدید تحریم‌های مالی علیه این کشور داشته است.

با این حال، مولفان این طرح می‌گویند این برنامه تنها با هدف کسب اطمینان از پابرجای بودن تحریم‌ها تا زمان اثبات پایبندی ایران به تعهدات خود در توافق نهایی، به کنگره ارائه شده است.

«سوزان ملونی» عضو ارشد موسسه «بروکینگز» می‌گوید به واسطه نفوذی که این دو نفر در کنگره دارند و همچنین تلاش‌هایی که برای پیشبرد این طرح انجام داده‌اند، این برنامه احتمالا با حمایت بالایی در کنگره همراه می‌شود.

صحبت از مشروط کردن لغو تحریم‌های ایران در حالی مطرح می‌شود که دو تازه مذاکرات هسته‌ای میان تهران و اعضای دائم شورای امنیت به علاوه آلمان روز یازدهم تیر در شهر وین آغاز می‌شود و قرار است دو هفته ادامه یابد. طرفین باید تا روز ۲۹ تیر به توافق برسند و یا اینکه زمان مذاکرات را تمدید کنند. این مهلت بر اساس توافق موقت ژنو تا ۶ ماه قابل تمدید است. با این حال، محدودیت اختیارات رئیس‌جمهور آمریکا در لغو تحریم‌ها، تردیدهایی را در رابطه با پایبندی آمریکا به توافق نهایی ایجاد کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13528

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.