عراق وارد نوزدهمین روز بحرانی امنیتی شده که بُعد سیاسی و بین المللی همزمان با سفر مقامات غربی به عراق و تلاش‌ها برای تشکیل اولین جلسه پارلمان جدید عراق پررنگ تر شده است. بحران امنیتی عراق امروز شنبه وارد روز نوزدهم شد. درحالی که روز گذشته ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس با فاصله کمی پس از ...

عراق وارد نوزدهمین روز بحرانی امنیتی شده که بُعد سیاسی و بین المللی همزمان با سفر مقامات غربی به عراق و تلاش‌ها برای تشکیل اولین جلسه پارلمان جدید عراق پررنگ تر شده است.

خبرگزاری فارس: حمله خمپاره‌ای به بغداد/دمپسی: با همکاری با تهران فاصله داریم/تائید پرواز پهپاد‌های آمریکایی بر فراز بغداد


بحران امنیتی عراق امروز شنبه وارد روز نوزدهم شد. درحالی که روز گذشته ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس با فاصله کمی پس از همتای آمریکایی‌اش به کُردستان عراق رفت.هیگ در نشست خبری‌اش در اربیل با اشاره به اینکه کشورش برنامه‌ای برای دخالت نظامی در عراق ندارد، خواستار دولت وحدت ملی در بغداد شد.

همچنین آیت الله عبد المهدی الکربلائی در نماز جمعه شهر کربلا در صحن حرم امام حسین(ع) ضمن هشدار نسبت به طرح‌های پنهانی درباره تجزیه عراق تصریح کرد که چنین طرحی مورد تائید رژیم صهیونیستی است.

نماینده مرجعیت عالی شیعه عراق از احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور هم خواست تا روز سه شنبه آینده (زمان تشکیل اولین جلسه پارلمان جدید عراق) درباره نخست وزیر و رئیس پارلمان جدید توافق کنند.

شبکه سی‌ان‌ان هم از قول مقامات آمریکایی، از شروع پرواز پهپادهای مسلح به بمب‌ و موشک‌های هدایت شونده بر فراز بغداد خبر داد.

از طریق این خبر، می‌توانید‌ تمام اخبار مرتبط با بحران عراق را که امروز (شنبه) در خبرگزاری فارس منتشر شده و خواهد شد، دنبال کنید. این خبر در حال به‌روز رسانی‌ است. در صورت تمایل به دیدن مشروح اخبار روی ساعت خبر کلیک کنید. همچنین اخبار روز گذشته در ایـنـجــا قابل دسترسی است.

 

* * *

 

 

۰۴:۱۵ سفیر سابق اسرائیل در واشنگتن: نباید برای مبارزه با تروریسم در عراق با ایران متحد شویم

۰۳:۴۷ دمپسی: نقش ایران را به صورتی منطقی بررسی می‌کنیم/تا همکاری با تهران در عراق، فاصله زیادی داریم

۰۱:۵۳ گزارش خبرنگار اعزامی فارس به عراق: اردوگاه آوارگان سوری عراق و غبار فراموشی سازمان‌های بین المللی

۰۱:۳۳ پنتاگون پرواز پهپادهای مسلح آمریکایی بر فراز بغداد را تائید کرد

۰۱:۱۷ انتقاد نماینده پارلمان عراق از اظهارات اخیر مسعود بارزانی درباره کرکوک

۰۰:۲۰ یازده کشته و ۲۵ زخمی در پی حملات خمپاره‌ای به بغداد

۰۰:۰۱ کارشناس مرکز الاهرام در گفت‌وگو با فارس: نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد/داعش بهانه حضور آمریکا در عراق

۰۰:۰۱ فرمانده عملیات پیشمرگه در گفت‌وگو با فارس: مقامات حویجه با تروریست‌ها همراه هستند/به ایران و مردمانش ارادت دارم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13527

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.