مشاور عالی استاندار هرمزگان در نخستین نشست شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان بستک، از تشکیل این تعاونی‌ها در هفت شهرستان دیگر هرمزگان نیز خبر داد. مرتضی حقیری‌زاده تسریع در رشد و توسعه تمامی شهرستان‌ها، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی و انجام طرح‌هایی که ...

مشاور عالی استاندار هرمزگان در نخستین نشست شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان بستک، از تشکیل این تعاونی‌ها در هفت شهرستان دیگر هرمزگان نیز خبر داد.

خبرگزاری فارس: تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در هرمزگان


مرتضی حقیری‌زاده تسریع در رشد و توسعه تمامی شهرستان‌ها، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی و انجام طرح‌هایی که به دلیل افزونه‌زا بودن آنها امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد را از جمله اهداف تأسیس شرکت‌های توسعه و عمران شهرستانی عنوان کرد.
مشاور عالی استاندار هرمزگان پنجشنبه شب در این نشست با بیان اینکه دولت در راستای عمران شهرستان‌ها، تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی را در سال ۸۹ مصوب کرده، اظهار داشت: از آنجا که ارتقای وضعیت اقتصادی نقاط مختلف، توسعه و آبادانی کشور را به همراه خواهد داشت لذا مجلس شورای اسلامی در سال ۸۹، اقدام به تصویب قانون تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی کرد.

وی با بیان اینکه اعضای این تعاونی‌ها تمام افراد حقیقی متولد یا ساکن یا شاغل در آن شهرستان هستند، افزود: حداقل تعداد اعضا برای ثبت تعاونی باید به میزان نیم‌ درصد جمعیت آن شهرستان بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن به تایید اداره تعاون شهرستان باشد.

مشاور عالی استاندار هرمزگان تاکید کرد: همگان باید وارد عرصه شوند و آستین همت را بالا بزنند و با خرد و دانش جمعی و مشارکت پویا، بسترها و زیر‌ساخت‌های توسعه متوازن منطقه را ایجاد و تقویت کنند.

این مقام مسئول بر لزوم توجه جدی به تقویت وحدت میان افراد و پرهیز از دامن زدن به اختلافات تاکید و راه برون‌رفت از مشکلات و نارسایی‌های کنونی را در گرو تقویت روحیه امید، تحکیم وحدت، هم‌افزایی و هم‌گرایی دانست.

حقیری‌زاده بیان داشت: شورای راهبردی توسعه به دنبال آن است که با استفاده از اندیشه و توان صاحب‌نظران و جذب سرمایه‌گذاران، ظرفیت‌های معطل مانده منطقه را شناسایی و با احیای این توانمندی‌ها، مسیر رشد و توسعه همه‌جانبه منطقه را ایجاد و هموار نماید.

وی افزود: شورای راهبردی به گروه، گرایش و یا تفکر خاصی تعلق ندارد و دولت تدبیر و امید به دنبال آن است که با استفاده از توان و ظرفیت عظیم نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه، مسیر رشد و توسعه متوازن منطقه را ایجاد، هموار و تقویت کند.

مشاور عالی استاندار هرمزگان ادامه داد: هم‌اکنون شورای راهبردی در بیشتر شهرستان‌های استان تشکیل شده و بستک هشتمین شهرستانی است که شورای راهبردی توسعه آن راه‌اندازی خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13519

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.