معاون وزیر نفت در امور پایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سال آینده در زمینه تامین بنزین به خودکفایی خواهیم رسید. عباس کاظمی در حاشیه بازدید از تاسیسات فرآورده‌های نفتی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار کرد: در بازدید از مناطق عملیاتی و خطوط لوله و پخش فرآورده‌های نفتی اهواز،‌ خوشبختانه مسائل ...

معاون وزیر نفت در امور پایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سال آینده در زمینه تامین بنزین به خودکفایی خواهیم رسید.

خبرگزاری فارس: افتتاح نخستین فاز پالایشگاه خلیج فارس/ سال آینده در تامین بنزین خودکفا می‌شویم


عباس کاظمی در حاشیه بازدید از تاسیسات فرآورده‌های نفتی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار کرد: در بازدید از مناطق عملیاتی و خطوط لوله و پخش فرآورده‌های نفتی اهواز،‌ خوشبختانه مسائل زیست محیطی در واحدهای عملیاتی به خوبی رعایت شده است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از انرژی سوخت پایتخت و شهرهای شمال کشور از این استان تامین می‌شود و خطوط لوله از آبادان به تهران و از تهران به شهرهای شمالی و مشهد ارسال می‌شود، بنابراین تلاش و کوشش همکاران در این زمینه ستودنی است.

این مسئول با بیان اینکه تولید بنزین از پتروشیمی اوایل اردیبهشت ماه سال جاری متوقف شد، گفت: تولید بنزین با کیفیت بهتر در پالایشگاه‌های کشور انجام می‌گیرد و تولید پالایشگاه‌های کشور بسیار افزایش یافته و از ۶۰٫۵ لیتر فراتر رفته که امیدواریم تا اوایل سال آینده به ۶۶ لیتر برسد.

کاظمی خاطرنشان کرد: در پالایشگاه تبریز اکنون بنزین یورو ۴ عرضه می‌شود و بنزین اصفهان نیز علاوه بر کمیت، کیفیت آن افزایش یافته است. در حال حاضر قرار است برای اهواز بنزین وارداتی داشته باشیم  ولی با راه‌اندازی پالایشگاه دوم آبادان علاوه بر تولید بنزین با کیفیت، شهر اهواز نیز پشتیبانی خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور پایش و پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: برنامه این است که با افتتاح نخستین فاز پالایشگاه خلیج فارس به صادرات بنزین برسیم و علاوه بر تولید بنزین داخلی باکیفیت،‌ صادرات بنزین به خارج از کشور نیز انجام و محصولات شهرهای ساحلی خلیج‌فارس در داخل تولید و صادرات از پالایشگاه آبادان و بندرعباس صورت گیرد.

کاظمی با اشاره به اینکه در تأمین نفت سفید و گاز مایع در کشور به خودکفایی رسیده‌ایم، یادآور شد: در سال آینده در زمینه بنزین نیز به خودکفایی خواهیم رسید.

وی در خصوص تکمیل پالایشگاه اهواز بیان کرد: این پالایشگاه قرار بود با همکاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی تکمیل شود که نتوانست آن را تکمیل کند و در ادامه اقدامات پالایشگاه دوم آبادان در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت که همه محصولات این پالایشگاه یورو ۵ خواهد بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13454

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.