عملیات تخلیه محموله‌های خودرو از لنج‌ها و لندینگ‌کرافت‌ها در بندرلنگه تا حدی رونق گرفته که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو از طریق این بندر ترانزیت شود. ، بندرلنگه به همراه مجتمع بندری شهید رجایی و بندر شهید باهنر از بنادر ترانزیتی خودرو در استان هرمزگان محسوب می‌شود که ...

عملیات تخلیه محموله‌های خودرو از لنج‌ها و لندینگ‌کرافت‌ها در بندرلنگه تا حدی رونق گرفته که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو از طریق این بندر ترانزیت شود.

خبرگزاری فارس: ترانزیت خودرو در بندرلنگه روی شیب صعودی


، بندرلنگه به همراه مجتمع بندری شهید رجایی و بندر شهید باهنر از بنادر ترانزیتی خودرو در استان هرمزگان محسوب می‌شود که در کریدور بین المللی شمال – جنوب واقع شده است.

اسماعیل مکی‌زاده مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از رشد ۱۲۲ تخلیه خودرو‌های ترانزیتی در این بندر طی سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۹۰۰ دستگاه خودرو در این بندر تخلیه شده است.

وی از اختصاص ۷ هکتار از زمین‌های پشتیبانی در بندرلنگه با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال برای دپو و ترانزیت خودرو خبر داد و افزود: کاهش تشریفات گمرکی و اداری و همچنین شبانه‌روزی کردن فعالیت‌ها از دیگر اقدامات برای افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران حوزه ترانزیت است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه پیش‌بینی کرد؛ تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو از این بندر ترانزیت شود.

* ۵۵۰ دلار؛ ارزآوری هر دستگاه خودرو ترانزیتی

ایوب خادمی معاون عملیات بندری و دریایی اداره بنادر و دریانوردی لنگه نیز با اعلام این که هر دستگاه خودرو ترانزیتی ۵۵۰ دلار برای کشور ارزآوری دارد، اضافه کرد: خودرو‌های سواری، راهسازی و کامیون از مهم‌ترین خودروهای ترانزیتی است که از امارات متحده عربی به کشورهای آسیای میانه و عراق ترانزیت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روزانه هفت فروند لنج و پنج فروند لندینگ‌کرافت‌ خودروهای ترانزیتی را در مسیر دریایی از یک پست اسکله چوبی و دو پست اسکله فلزی در بندرلنگه جابه‌جا می‌کنند.

*توسعه شرکت‌های ترانزیتی

رضا کشتگر یکی از سرمایه‌گذاران ترانزیت در بندر لنگه نیز در این زمینه معتقد است تخفیفات ۱۵ تا ۲۰ درصدی حمل و نقل دریایی در بخش ترانزیت و ایجاد یک سکوی بارگیری مناسب برای بارگیری خودروهای نیمه سنگین و سنگین، موجب شده تا تعداد شرکت‌های فعال در بخش ترانزیت از چهار شرکت به بیش از ۳۰ شرکت افزایش یابد.

عباس حلافی از ناخدایان لنج‌های باری که حمل و نقل دریایی خودروهای ترانزیتی را عهده‌دار است، بندرلنگه را نزدیک‌ترین نقطه به کشور امارات متحده عربی عنوان کرد.

وی با بیان این مطلب که بیش از ۱۰ تا ۱۵ خانوار به ازای هر سرمایه‌گذاری در این بخش ذی‌نفع می‌شوند، اضافه کرد: عملیات تخلیه و بارگیری محموله‌های خودرو از لنج‌ها و لندینگ‌کرافت‌ها در این بندر روز به روز رونق بیشتری می‌گیرد.

به گزارش فارس، بندرلنگه به عنوان اصلی‌ترین بندر منطقه غرب هرمزگان علاوه بر ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیانی می‌کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13418

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.