استاندار هرمزگان گفت: پایین بودن تعرفه‌های آب با توجه به اهمیت آب به عنوان عامل توسعه و رفاه یک جامعه، ناعادلانه است. جاسم جادری در نشستی با مدیران آب استان با اشاره به وضعیت نگران کننده منابع آبی استان، کم آبی را یک بحران عمومی در کشور خواند و اظهار داشت: در حال حاضر ۵۱۷ شهر در ...

استاندار هرمزگان گفت: پایین بودن تعرفه‌های آب با توجه به اهمیت آب به عنوان عامل توسعه و رفاه یک جامعه، ناعادلانه است.

خبرگزاری فارس: تعرفه‌های آب ناعادلانه است / ضرورت اصلاح تعرفه‌ها از سوی وزارت نیرو


جاسم جادری در نشستی با مدیران آب استان با اشاره به وضعیت نگران کننده منابع آبی استان، کم آبی را یک بحران عمومی در کشور خواند و اظهار داشت: در حال حاضر ۵۱۷ شهر در کشور با چالش کم آبی مواجه‌اند که در این استان ۱۲ شهر در معرض تنش کم آبی قرار دارند.

وی افزود: ضرورت نهادینه ساختن فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب از جمله دغدغه‌های جدی است که مسئولان آب استان باید نسبت به آن حساسیت بیشتری داشته باشند.

استاندار هرمزگان آغاز هفته صرفه‌جویی را فرصتی مغتنم برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه دانست و بیان داشت: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم از طریق ظرفیت‌های رسانه‌ای و حضور مسئولان آب در تریبون‌های نماز جمعه و مساجدِ شهرهای استان از مهم‌ترین راهکارهای موثر در نهادینه شدن فرهنگ صرفه‌جویی است.

وی در ادامه با بیان اینکه پایین بودن تعرفه‌های آب با توجه به اهمیت آب به عنوان عامل توسعه و رفاه یک جامعه ناعادلانه است، بر ضرورت اصلاح تعرفه‌های آب از سوی وزارت نیرو تاکید کرد.

جادری با اشاره به اینکه خشکسالی در هرمزگان وارد چهاردهمین سال خود شده و بحران کم آبی در استان شدت گرفته است، تصریح کرد: مدیریت بر منابع موجود و اهتمام جدی مردم به عنوان ذی نفعان اصلی و مصرف کنندگان آب برای گذر از این بحران ضروریست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13384

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.