نماینده دور هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: اگرعده‌ای اجازه دهند، رئیس‌جمهور قطعاً با همان سبک و سیاقی که در جامعه روحانیت مبارز داشتند، در دوران ریاست جمهوری به فعالیت خواهند پرداخت. محمدتقی رهبر نماینده دور هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: آقای روحانی در جامعه روحانیت با منطق اعتدالی ...

نماینده دور هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: اگرعده‌ای اجازه دهند، رئیس‌جمهور قطعاً با همان سبک و سیاقی که در جامعه روحانیت مبارز داشتند، در دوران ریاست جمهوری به فعالیت خواهند پرداخت.

خبرگزاری فارس: روحانی را خارج از جامعه روحانیت ارزیابی نمی‌کنیم/ اگر بگذارند روحانی با سیاق جامعه روحانیتی دولت را اداره می‌کند


محمدتقی رهبر نماینده دور هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: آقای روحانی در جامعه روحانیت با منطق اعتدالی شناخته می‌شد بنابراین فکر می‌کنم اگر یک عده اجازه دهند و تا حدی فشارهای وارده بر ایشان اجازه دهد، رئیس‌جمهور هم قطعا با همان سبک و سیاقی که در جامعه روحانیت مبارز فعال بودند، در دوران ریاست جمهوری به فعالیت خواهند پرداخت.

وی افزود: مراجع، حوزویان و بزرگان کمی به کارهای دولت انتقاد دارند چرا که فضا دادن به جریاناتی که از نظر جامعه روحانیت مبارز سوابق خوبی ندارند باعث بروز انتقاداتی نسبت به دولت شده است. مانند مشارکت دادن برخی عناصر خاص در دولت و دخالت دادن مجدد آنان در مدیریت کلان کشور.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه آقای روحانی را در مجموع خارج از جامعه روحانیت مبارز ارزیابی نمی‌کنیم به صدا گفت: هر چند آقای روحانی باید واقعا باید بر مشی اعتدالی خود پافشاری بیشتری کند اما نباید اجازه دهد گروه‌های فشار ایشان را از مشی خارج کند. به تعبیری دیگر وی باید در مقابل حلقه‌های فشار داخل و خارج از خود ایستادگی نشان دهد.

رهبر درباره مشی جامعه روحانیت مبارز نیز تصریح کرد: من محافظه‌کاری را که به جامعه روحانیت مبارز نسبت می‌دهم قبول ندارم چرا که ما حرکت‌های رادیکال را به همان نسبت اشتباه می‌دانیم که حرکت‌های محافظه‌کارانه را غلط می‌پنداریم.

وی با بیان اینکه الگوی کنش سیاسی در جامعه روحانیت مبارز، محافظه‌کاری نبوده است اظهار کرد: الگوی کنش سیاسی جامعه روحانیت مبارز سبب شده تا این تشکل مواضع مختلف را در جای خود اتخاذ کند و می‌توان نقش این موضع‌گیری‌های درست و تاثیرگذار را در برهه‌های حساس درک کنیم.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: مشی جامعه روحانیت مبارز در طول سالیان فعالیت خود مشی معتدل و به دور از افراط و تفریط بوده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13291

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.