نام و نام خانوادگی: قدرت الله دهقانی سیاهکی نام پدر: نعمت الله نام خانوادگی مادری: – تاریخ تولد: ۱۳۳۸/۱/۱ محل تولد: هرمزگان – حاجی آباد – جائین آخرین محله سکونت: – دسته بندی شهید: ، نیروی انتظامی و ژاندارمری تاریخ شهادت: ۱۳۴۸/۱۰/۱۱ محل شهادت: – عملیات منجر به شهادت: – نحوه شهادت: ضدانقلاب یگان: محل ...

نام و نام خانوادگی: قدرت الله دهقانی سیاهکی

نام پدر: نعمت الله

نام خانوادگی مادری: –

تاریخ تولد: ۱۳۳۸/۱/۱

محل تولد: هرمزگان – حاجی آباد – جائین

آخرین محله سکونت: –

دسته بندی شهید: ، نیروی انتظامی و ژاندارمری

تاریخ شهادت: ۱۳۴۸/۱۰/۱۱

محل شهادت: –

عملیات منجر به شهادت: –

نحوه شهادت: ضدانقلاب

یگان:

محل دفن: شهر –

download

به گزارش کانون وبلاگ نویسان شهرستان حاجی آباد:

زندگی نامه ی شهید قدرت الله دهقانی

«روستای جائین» در اولین روز از فروردین ماه سال ۱۳۳۸ میزبان قدوم کوچک قدرت الله بود، گرچه فقر و تنگدستی بر زندگی مردم سایه انداخته بود، اما روح ایمان به خداوند آنان را یاری نمود.

روزها گذشت قدرت الله همپای پدر به کشاورزی مشغول شد. علاقه زیاد او به آموختن علم در سن ۶ سالگی او را به مدرسه کشاند و توانست تا پایان دوره دبستان تحصیل نماید. ۱۸ ساله بود که به استخدام شهربانی درآمد. لباس حراست از میهن و ایجاد امنیت برای مردم شوق زائدالوصفی در او به وجود آورد او که حراست از دستاوردهای انقلاب را جزء وظائف خود می دانست ۵ سال عاشقانه به انقلاب خدمت نمود و سرانجام در ظهر روز نهم اسفندماه سال ۱۳۶۰ در سن ۲۲ سالگی توسط ضدانقلاب به شهادت رسید.از او دو فرزند پسر به یادگار ماند.

از قول همسر

آشنای غریب خانه من، تنها پشتوانه زندگی کودکانم مردی که همواره نام خدا را بر لب داشت و توکلش در تمام مراحل زندگی حضرت دوست بود قدرت الله تمام زندگیم بود دیدار از آشنایان و اقوام برایش خیلی مهم بود یادم هست هروقت فرصتی دست می داد به دیدار دوستان و آشنایان میرفت اما در عین حال که وظائفش را در قبال کار و مردم درست انجام می داد از خانه نیز غافل نبود همیشه می گفت:«وظیفه شما نگهداری بچه ها و تربیت آنها است امورات خانه وظیفه مرد است».

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13244

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.