مدیرکل شیلات هرمزگان با تاکید بر اینکه همچنان استفاده از تورهای منوفیلامنت به صورت زیر آبی و همچنین با چشمه‌های نامناسب ممنوع است، گفت: تغییر روش صید از گوشگیر به لانگ لاین راهکاری مناسب و لازم برای صید و صیادی پایدار است.     سید پرویز محبی صبح امروز در جلسه‌ای که به‌منظور بررسی مسائل و ...

مدیرکل شیلات هرمزگان با تاکید بر اینکه همچنان استفاده از تورهای منوفیلامنت به صورت زیر آبی و همچنین با چشمه‌های نامناسب ممنوع است، گفت: تغییر روش صید از گوشگیر به لانگ لاین راهکاری مناسب و لازم برای صید و صیادی پایدار است.

خبرگزاری فارس: تغییر روش صید از گوشگیر به لانگ لاین لازمه صید و صیادی پایدار است

 

 

سید پرویز محبی صبح امروز در جلسه‌ای که به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات صیادان و تعاونی‌های صیادی شهرستان قشم برگزار شده بود، گفت: حفظ و پایداری مشاغل صید و صیادی در استان هرمزگان به عنوان یک فرصت اشتغالزایی و رونق اقتصادی و همچنین فرهنگ دریانوردی هرمزگان مطرح است که حفظ این مهم نیازمند مشارکت همه جانبه مسئولان شیلاتی، استانی، ملی و همچنین خود جامعه صیادی و حمایت همه جانبه آنها در این زمینه است.

وی با اشاره به شعار سال ۹۳  به‌عنوان سال فرهنگ و اقتصاد با مدیریت جهادی و عزم ملی گفت: تعاونی‌های صید و صیادی باید در توسعه همه‌جانبه با محوریت مدیریت جهادی به منظور رفع چالش‌ها و مشکلات صیادی و همچنین ارتقای بیش از پیش جایگاه صید و صیادی در استان حضوری پررنگ و تاثیرگذار داشته باشند.

محبی با تاکید بر اینکه همچنان استفاده از تورهای منوفیلامنت به صورت زیر آبی و همچنین با چشمه‌های نامناسب ممنوع است، گفت: تغییر روش صید از گوشگیر به لانگ لاین راهکاری مناسب و لازم برای صید و صیادی پایدار است.

مدیرکل شیلات هرمزگان در رابطه با بازسازی ذخایر آبزیان در شهرستان قشم نیز گفت: شیلات استان در حال پیگیری و اجرای مقدمات لازم برای ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی در صید گاه‌ها و آب‌های شهرستان قشم است.

محبی در ادامه این نشست انعقاد تفاهمنامه بین سازمان شیلات ایران و منطقه آزاد قشم، تکثیر ماهیان دریایی، توسعه سایت‌های پرورش میگو و پرورش آبزیان در قفس، بیمه شناورهای صیادی، برگزاری کمیته مدیریت صید شهرستان، ساخت موج‌شکن و بهسازی بنادر صیادی قشم را از اولویت‌های مهم شیلات هرمزگان در شهرستان قشم در راستای بهبود وضعیت شیلات این شهرستان خواند.

مدیرکل شیلات هرمزگان در پایان از صیادان خواست تا نسبت به رعایت حریم مرزها اقدامات لازم را انجام دهند و همچنین مسئولان شیلات شهرستان قشم نیز آموزش‌های لازم در این زمینه را بیش از پیش تکرار نمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13179

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.