وزیر کابینه میرحسین موسوی با بیان اینکه بین موسوی دوران نخست‌وزیری و موسوی سال ۸۸ تفاوت وجود دارد، گفت: مطالب مطرح‌شده توسط آقای موسوی در مصاحبه با تایم، تعریض به قانون اساسی بود.   سیدعلیرضا مرندی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت در کابینه‌های میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی طی گفت‌وگویی تفصیلی ، ضمن ...

وزیر کابینه میرحسین موسوی با بیان اینکه بین موسوی دوران نخست‌وزیری و موسوی سال ۸۸ تفاوت وجود دارد، گفت: مطالب مطرح‌شده توسط آقای موسوی در مصاحبه با تایم، تعریض به قانون اساسی بود.

خبرگزاری فارس: بین موسوی نخست‌وزیر و موسوی سال ۸۸ تفاوت است/ عضو هیچ فراکسیونی نیستم/ سکته قلبی آقای معاون در جنگ

 

سیدعلیرضا مرندی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت در کابینه‌های میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی طی گفت‌وگویی تفصیلی ، ضمن بیان خاطراتش از دوران وزارت و حضور در قوه مجریه، آخرین اقدامات انجام شده در نهاد قانون‌گذاری برای تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری پیرامون جمعیت را بیان کرد.

*در هیچ کدام از فراکسیون‌های مجلس حضور ندارم

وی در بخشی از این گفت‌وگو که به فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی اختصاص داشت، با بیان اینکه در هیچ کدام از فراکسیون‌های مجلس حضور ندارم، گفت: در دور قبل مجلس ۲ فراکسیون اصولگرا و اصلاح‌طلب وجود داشت که من در فراکسیون اصولگرایان نام‌نویسی کردم.

مرندی اضافه کرد: این دوره ۲ فراکسیون اصولگرا شامل فراکسیون اصولگرایان و اصولگرایان رهروان ولایت تشکیل شد که هر ۲ هم اصولگرا هستند. نمی‌خواستم به یکی ورود پیدا کرده و به دیگری ورود پیدا نکنم.

وی همچنین به علل حضور خود در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی، ‌آیت‌الله جنتی، آیت‌الله امامی‌کاشانی و حجت‌الاسلام ناطق‌نوری و دیگر بزرگان در این سال‌ها بر کاندیداتوری من در انتخابات تأکید داشتند؛ در آخرین دوره نتوانستم از زیر آن در بروم زیرا آقای دکتر علی لاریجانی موضوع را رها نکرد.

*ماجرای استخاره مرندی برای کاندیداتوری انتخابات مجلس

مرندی ادامه داد: در آن دوره آقای لاریجانی هم نماینده نبود، من به وی گفتم چرا خودت کاندید انتخابات نمی‌شوی؟ گفت، من هم می‌توانم این کار را بکنم و نهایتا گفتم که استخاره می‌کنم، هرچند آدم استخاره‌ای نیستم اما در کارهایی که بسیار سخت است استخاره می‌گیرم و چون می‌دانستم این موضوع سخت است برای تصمیم‌گیری استخاره گرفتم.

وزیر بهداشت کابینه میرحسین موسوی در ادامه گفت‌وگوی تفصیلی خود با فارس که چکیده آن از نظرتان می‌گذرد به بیان ابعاد مختلف حضور خود در دولت وقت پرداخت.

*بین موسوی دوران نخست‌وزیری و موسوی سال ۸۸ تفاوت وجود دارد

وی در همین زمینه با بیان اینکه بین آقای موسوی دوران نخست‌وزیری و موسوی سال ۸۸ تفاوت وجود دارد، تصریح کرد: کار عجیب و غریب و نابخشودنی در ۸۸ صورت گرفت.

مرندی ادامه داد: فکر می‌کنم اگر وی (موسوی) در محکمه‌ای محاکمه شود محکومیت بسیار بالایی داشته باشد. من تصور می‌کردم حتی حکم اعدام درنظر گرفته شود اما نظام این لطف را کرده و آنها را دور از میکروفن‌ها قرار داده تا خودشان را خراب‌تر نکنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به مصاحبه میرحسین موسوی با مجله تایم اشاره کرده و با انتقاد از برخی مطالب مطرح شده در این مصاحبه، یادآور شد: روز بعد از انتخابات همسرم با من تماس گرفت که آیا مصاحبه مهندس موسوی در مجله تایم را دیده‌‌‌‌ای؟ گفتم نه که همسرم گفت بسیار چیز عجیبی است.

*مطالب مطرح شده توسط موسوی در مصاحبه با تایم تعریض به قانون اساسی بود

وی ادامه داد: مهندس موسوی در مصاحبه گفته بود که تظاهرات عظیم خیابانی قدرت رهبری را کاهش داده و ما در آن مشارکت خواهیم کرد. این برای من تردید باقی نمی‌گذاشت زیرا این سخنان تعریض به قانون اساسی است.

مرندی همچنین به نگارش نامه خطاب به میرحسین موسوی در رابطه با مصاحبه وی با مجله تایم اشاره کرد و گفت: یکی دو روز بعد نامه‌ای در همان صحن علنی مجلس نوشتم، نامه‌ام را به آقای بادامچیان که صندلی‌اش در کنار من بود نشان دادم و نظرش را جویا شدم که آقای بادامچیان گفت چرا متواضعانه نوشتی؟ و تاکید کرد «تندتر بنویس». به آقای بادامچیان گفتم اینگونه نوشتم بلکه اثر کند.

وی افزود: این نامه را از طریق آقای تابش فرستادم و آقای تابش نیز به من گفت به اتفاق آقای انصاری که فکر می‌کنم نماینده زنجان بود نامه را به آقای موسوی دادیم و آقای موسوی نیز نامه را خواند.

مرندی به سال‌های جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و یادآور شد: در آن زمان وزیر وقت مرا جایگزین آقای ولایتی در سمت معاون درمان کرد. در همان زمان جنگ تحمیلی بود و جنگ بسیار به من فشار می‌آورد لذا من در آن روزها سکته قلبی کرده و در بیمارستان بستری شدم. یک ماهی به من اجازه ندادند که سر کار اجرایی بازگردم و یکی دو سالی رئیس بخش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13127

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.