مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: صبح دیروز، بر اثر ورود گازوئیل به شبکه جمع آوری فاضلاب شهر بندرعباس، ۱۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت به شبکه فاضلاب این شهر وارد شده است. حسین خادمی با بیان اینکه صبح دیروز، بر اثر ورود گازوئیل به شبکه جمع آوری فاضلاب شهر بندرعباس، ۱۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت به ...

مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: صبح دیروز، بر اثر ورود گازوئیل به شبکه جمع آوری فاضلاب شهر بندرعباس، ۱۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت به شبکه فاضلاب این شهر وارد شده است.

خبرگزاری فارس: ورود گازوئیل به شبکه فاضلاب بندرعباس

حسین خادمی با بیان اینکه صبح دیروز، بر اثر ورود گازوئیل به شبکه جمع آوری فاضلاب شهر بندرعباس، ۱۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت به شبکه فاضلاب این شهر وارد شده است، اظهار داشت: ورود گازوئیل توسط قاچاقچیان سوخت با برآورد حجمی برابر ۱۰-۸ هزار لیتر از محل پشت شهر به قسمتی از شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب بندرعباس سبب گرفتگی، افزایش ضریب لیزی لوله‌ها و اختلال در روند جمع آوری فاضلاب شده است.

وی افزود: در نتیجه این اختلال، تاسیسات الکتریکال مکانیکال تصفیه خانه فاضلاب، پمپ‌ها و سیستم آشغالگیر ایستگاه‌های فاضلاب نیز دچار آسیب شده است.

خادمی گفت: با توجه به اینکه؛ تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس به روش لجن فعال بوده، ورود گازوئیل به سیستم این تصفیه خانه سبب از بین رفتن توده لجن فعال (میکروارگانیسم های تصفیه کننده فاضلاب) شده و فرآیند تصفیه را دچار اختلال کرده است به گونه‌ای که برای راه‌اندازی و کشت مجدد توده لجن فعال، افزایش هوادهی و کارکرد کلی سیستم و برگشت تصفیه خانه به حال عادی ۴۰ روز زمان نیاز دارد.

به گفته این مقام مسئول؛ شستشو و لایروبی بیش از ۱۸۰ کیلومتر شبکه فاضلاب، بالا کشیدن ۶ پمپ فاضلابی از درون ایستگاه ها و دمنتاژ نمودن آشغالگیرها، باز نمودن تعدادی از تاسیسات الکتریکال و مکانیکال موجود در تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس از دیگر اقدامات ضروری برای اصلاح شبکه فاضلاب این شهر است.

خادمی افزود: این شرکت ضمن هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست استان و شرکت نفت، حجم گازوئیل ورودی به ایستگاه‌های پمپاژ را به وسیله تانکر جمع آوری نموده و برای تصفیه به واحد تصفیه صنعتی پالایشگاه انتقال داده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13117

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.