بسته نوروزی سرویس فناوری اطلاعات فارس، شامل منتخبی از سرویس‌های فناورانه است که در زندگی شلوغ امروز بسیار ضروری و کاربردی هستند. از به‌کارگیری GPS در مناطق ناآشنا تا حل مشکل ترافیک و پایان بر نگرانی از تمام شدن بنزین.     به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرگزاری فارس، سرویس فناوری اطلاعات برای تعطیلات ...

بسته نوروزی سرویس فناوری اطلاعات فارس، شامل منتخبی از سرویس‌های فناورانه است که در زندگی شلوغ امروز بسیار ضروری و کاربردی هستند. از به‌کارگیری GPS در مناطق ناآشنا تا حل مشکل ترافیک و پایان بر نگرانی از تمام شدن بنزین.

خبرگزاری فارس: عادت‌های فناورانه در خدمت بهبود کیفیت زندگی ایرانی/ از حل معضل ترافیک و بنزین تا پایانی بر آدرس پرسیدن در سفر

 

 

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرگزاری فارس، سرویس فناوری اطلاعات برای تعطیلات نوروز پیشنهاد ویژه‌ای برای مخاطبان دارد. می‌توانید سال ۹۳ را با راه‌کارهای فناوری اطلاعات آغاز کنید و امسال ابزارهای جدید فناورانه را در جهت بهبود کیفیت زندگی بیشتر به خدمت بگیرد.

بسته نوروزی سرویس فناوری اطلاعات فارس، شامل منتخبی از سرویس‌های فناورانه است که در زندگی شلوغ امروز ضروری و بسیار کاربردی هستند.

*پیش از حرکت از ترافیک مسیر مطلع شوید و بهترین راه را انتخاب کنید

یکی از عادت‌های خوبی که می‌تواند در صرفه‌جویی در وقت، انرژی و فرسایش کمتر اعصاب و در نتیجه بهبود کیفیت زندگی بسیار موثر باشد، خلاصی از ترافیک است.

اگرچه مسئولان نتواسنتد برای حل مشکل ترافیک چاره‌ای بیاندیشند، اما فناوری اطلاعات توانسته راه‌هایی برای دور زدن ترافیک بیابد.

در سال جدید، تلاش کنید اطلاع از ترافیک راه‌ها و انتخاب بهترین مسیر پیش از حرکت را به یک عادت تبدیل کنید. با مراجعه چند دقیقه‌ای به سایت Trafficcontrol.tehran.ir این کار را انجام دهید.

*خلاصی از استرس تمام شدن بنزین

یکی دیگر از دردسرهای ناخوشایند، وقتی است که با عجله راهی شده‌اید یا در مسیر ناآشنایی هستید و اتفاقا بنزین کافی هم ندارید،در این مواقع طبق قاعده دنیا، پمپ بنزین‌ها یا شلوغ است یا تا کیلومترها هیچ پمپ بنزینی نیست.

در این زمان اپلیکیشنی‌ که بتواند در حوالی مسیر شما تمام پمپ بنزین‌های موجود را نشان دهد، بسیار مفید و کاهش دهنده استرس خواهد بود. این برنامه مسیر رسیدن به پمپ بنزین را نیز نمایش می‌دهد.

به این ترتیب استفاده از برنامه Ibenzin، یکی از توصیه‌ها برای به خدمت گرفتن فناوری در سال جدید است.

*پایانی بر آدرس پرسیدن در سفر/تمام شهرها را مثل کف دست بشناسید

نوروز همواره زمان سفر بوده است، سفر به شهرهای جدید و ناآشنایی با محله ها و پرسیدن آدرس همواره رکن اصلی مسافرت هستند.

اما امروز مصائب پرسیدن آدرس با فناوری به راحتی قابل رفع است،امروز تمام ابزارهای هوشمند که به وفور نیز بین مردم رایج شده از قابلیت GPS (مکان یاب) برخوردارند و می توانند با استفاده از اینترنت به Google maps (نقشه گوگل) متصل شوند و راه یابی کنند.

نقشه گوگل ابزار کاملی برای مسیر یابی در سراسر جهان و ایران است. این نقشه نه تنها آدرس دقیق و همراه با جزئیات شهرهای بزرگ را دارد، بلکه از مسیرهای دورافتاده و در ظاهر کم اهمیت نیز به خوبی و فراتر از انتظار پشتیبانی می کند.

بنابراین در سفر می توانید با استفاده از این ابزار، مسیریابی کنید و محل های مورد نظر را پیدا کنید. فقط کافی است چند دقیقه برای کار با این نقشه زمان بگذارید.

*پیش از حرکت برای انجام فیزیکی کارها، مطمئن شوید خدمت مورد نظر غیرحضوری ارائه نمی‌شود

پیشنهاد بعدی سرویس فناوری اطلاعات، برای تمام ایام سال صادق است؛ امسال تصمیم بگیرید پیش از خروج از منزل برای دریافت خدمات یا انجام حضوری کارها، مطلع شوید که آیا این خدمت به صورت غیر حضوری ارائه می شود یا خیر.

برای این کار کافی است خدمت مورد نظر را در موتور جست وجوی گوگل جست وجو کنید.

اگرچه وضعیت ارائه خدمات دولت الکترونیک در ایران مناسب نیست؛ اما در این شرایط نیز برخی از خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می شوند و قابل استفاده اند. مانند استعلام خلافی و پرداخت آن، نمره منفی گواهینامه، تعویض دفترچه بیمه درمانی، دریافت قبض المثنی خدمات شهری و دوره های قبلی، خرید انواع بلیت، رزرو هتل و …

علاوه بر اطلاعات بسته نوروز ۹۳ با ICT، برای آشنایی با ابزارهای کاربردی دیگر در سال جدید نیز با سرویس فناوری اطلاعات همراه باشید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11675

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.