خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع خود نوشت عربستان در نشست اخیر شورای همکاری از قطر خواسته است شبکه الجزیره و دو اندیشکده مستقر در دوحه را تعطیل کند.     به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرگزاری فارس، یک منبع نزدیک به یکی از حاضران در نشست اخیر شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس ...

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع خود نوشت عربستان در نشست اخیر شورای همکاری از قطر خواسته است شبکه الجزیره و دو اندیشکده مستقر در دوحه را تعطیل کند.

خبرگزاری فارس: عربستان از قطر خواسته الجزیره و ۲ اندیشکده را تعطیل کند

 

 

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرگزاری فارس، یک منبع نزدیک به یکی از حاضران در نشست اخیر شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس به خبرگزاری فرانسه گفته است که عربستان تعطیلی شبکه الجزیره و دو اندیشکده مستقر در دوحه را خواستار شده است.

این منبع که خواسته نامش فاش نشود، می‌گوید قطر باید علاوه بر تعطیلی «الجزیره» با تعطیلی مرکز دوحه اندیشکده بروکینگز و مرکز عربی تحقیقات و مطالعات سیاسی، موافقت کند.

عربستان این درخواست‌ها را چندی پس از آن مطرح کرده است که این کشور به همراه امارات و بحرین سفرای خود را به بهانه دخالت قطر در امور داخلی‌شان از دوحه فراخواندند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منبع خود نوشته است که در نشست اخیر شورای همکاری، «سعود الفصیل» وزیر خارجه عربستان سه شرط را برای قطر مطرح کرده است: «تعطیلی شبکه «الجزیره»، چراکه این شبکه عامل ایجاد فتنه است. تعطیلی اندیشکده‌های مستقر در دوحه و همچنین تحویل مجرمینی» که اکنون در قطر به سر می‌برند.

همین منبع می‌گوید وزیر خارجه قطر هم در پاسخ این درخواست‌ها را «دخالت در امور داخلی» این کشور دانسته و آن‌ها را رد کرده است.

پیش از این هم گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه ریاض دوحه را تهدید کرده که در صورت خودداری از پذیرش شروط مطرح شده، از زمین و هوا مورد محاصره قرار می‌گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11531

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.