ایران با داشتن ۱۹ هزار سانتفیوژ، در حالی رئیس جمهورش برای مشروعیت بخشیدن به برنامه هسته ای ایران تلاش می کند که از طرفی هم به دنبال بهبود شرایط اقتصادی ایران می باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیارم حاجی آباد به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله ای با عنوان ...

ایران با داشتن ۱۹ هزار سانتفیوژ، در حالی رئیس جمهورش برای مشروعیت بخشیدن به برنامه هسته ای ایران تلاش می کند که از طرفی هم به دنبال بهبود شرایط اقتصادی ایران می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیارم حاجی آباد به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله ای با عنوان ” اسرائیل در بازی شطرنج به ایران باخت” نوشت: ایران با داشتن ۱۹ هزار سانتفیوژ، در حالی رئیس جمهور ایران برای مشروعیت بخشیدن به برنامه هسته ای ایران تلاش می کند که از طرفی هم به دنبال بهبود شرایط اقتصادی ایران می باشد.

 

هاآرتص نوشت: هر چند که اسرائیل شجاعانه به سمت محموله سلاح های ایرانی رفت و توانست آنها را ضبط کند اما برخورد سرد جامعه جهانی نسبت به این رویداد مهم نشان داد که چه اختلافات و فاصله زیادی بین عملکرد ارتش اسرائیل و شرایط استراتژیکی وجود دارد و وقتی که جهان مجبور است بین ایران و اسرائیل یکی را انتخاب کند، آنها ایران را ترجیح می دهند و بین نتانیاهو و تردید هایی که به حسن روحانی دارند باز هم رئیس جمهور ایران را ترجیح می دهند.

 

هاآرتص در ادامه به برنامه های اسرائیل علیه ایران پرداخت و نوشت: در دهه های گذشته رهبران اسرائیل کمپین های مختلفی را علیه ایران انجام دادند، مثلا از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ برنامه اسرائیل علیه ایران مخفیانه و سری بود و آنها امیدوار بودند برنامه ای مانند برنامه های جیمز باند ایرانی ها را متوقف خواهد کرد ولی این طور نشد و از طرفی از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۲ برنامه نظامی علیه ایران مطرح شد که ایران قدرتمند تر عمل کرد و این گزینه نیز موفقت آمیز نشد.

 

هاآرتص در ادامه نوشت: در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ نیز اسرائیل از کنگره خواست تا ایران را متوقف کند و امیداور بود این اتفاق خواهد افتاد اما این روند نیز موفقت آمیز نبود و تمام کمپین های اسرائیل علیه ایران شکست خورد و ایران با داشتن ۱۹ هزار سانتریفیوژ در حالی به برنامه هسته ای خود ادامه می دهد که رئیس جمهور ایران به دنبال مشروعیت بخشیدن به برنامه هسته ای ایران است و از طرفی به دنبال بهبود شرایط اقتصادی ایران نیز می باشد.

 

اسرائیل اکنون به گوشه ای رانده شده است و کسی در جهان به گریه ها و ناله های اسرائیل در این زمینه گوش نمی کند.

 

۵۰۱

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11500

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.