رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بااشاره به اینکه باید به سمت کاهش ۶۰ درصد هزینه ای که درحوزه درمان به دوش بیماران است برویم، گفت: تعرفه های غیرمعمول و غیرمتعارف نیز باید حذف شود.   به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از پایگاه خبری هرمز، محمد شکاری ساعتی پیش در مراسم گرامیداشت روز پرستار ...

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بااشاره به اینکه باید به سمت کاهش ۶۰ درصد هزینه ای که درحوزه درمان به دوش بیماران است برویم، گفت: تعرفه های غیرمعمول و غیرمتعارف نیز باید حذف شود.

 

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از پایگاه خبری هرمز، محمد شکاری ساعتی پیش در مراسم گرامیداشت روز پرستار درسالن فارابی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس گفت: با توجه به سیاست های کلان وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی،آینده نظام سلامت کشور واستان سال های پرکاری رادرآینده خواهد داشت.

وی با اشاره به صحبت های رئیس جمهور در زمینه اولویت نظام سلامت  در راس کارهای دولت در جمع روسای دانشگاه های علوم پزشکی بیان کرد: اقدامات اساسی در زمینه مشکل دارویی بیماران حل وفصل شد و در این راستا دارو رسانی به بیماران بسیار آسان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه در خصوص جایگاه پرستار در نظام سلامت گفت: تیم کاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درسال ۹۳ به سمت بهبود اوضاع پرستاری و خانواده سلامت برنامه های خوبی در دست اقدام دارد.

شکاری ضمن اشاره به اینکه باید به سمت کاهش ۶۰ درصد هزینه ای که در حوزه درمان به دوش بیماران است برویم گفت: تعرفه های غیرمعمول و غیرمتعارف نیز باید حذف شود و این اقدامات بخشی از کارهای وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی درسال ۹۳ خواهد بود.

وی خطاب به پرستاران حاضر گفت: قول می دهم درسال آینده شاهد جذب نیروی تخصصی وپرستاری درجاهایی که گسترش فضای درمانی انجام شده است، باشید.

 

گسترش فضای ساخت و ساز درمانی با کمبود نیرو درسلامت هرمزگان


نماینده دولت در هرمزگان در ادامه تصریح کرد: با توجه به کارهای زیادی که دربحث زیرساخت های درمانی داشته ایم، هنوز دراستان دربخش درمان واستانداردسازی مشکلات فراوانی وجود دارد.

شکاری خاطر نشان کرد: ردیف استخدامی مراکزی که تازه راه اندازی شده اند نیز درسال ۹۳ خواهد آمد.

وی ضمن اشاره به سختی کارو نارضایتی سیستم وهمچنین نارضایتی مردم از عملکرد بخش درمان، گفت: بحث اخلاق در حرفه های سلامت بسیار مهم است و آنچه که نیاز هست گروه علوم پزشکی به سمت آن بروند آموزه های صبر، ایثار و فداکاری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: زمانی در حوزه سلامت موفق خواهیم بود که منشور حقوق بیمار و منشور حقوق پرستار هر دو به خوبی رعایت و همسو باشند.

شکاری گفت: لازم است کارگاه های با رویکرد افزایش مراقبت های معنوی و عملی کردن اخلاق حرفه ای در گروه های مختلف پزشکی برگزار شود تا باعث ارتقاء سطح سلامت و رضایتمندی مردم باشیم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11441

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.