سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از اعلام زمان ممنوعیت صید گونه‌های حساس، اقتصادی و برخی از روش‌های صید از سوی شیلات هرمزگان خبر داد.     به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالمجید مقصودی گفت: در سال ۹۳ نیز مانند سال‌های گذشته در راستای حفظ نوزادان و همچنین ذخایر آبزیان ...

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از اعلام زمان ممنوعیت صید گونه‌های حساس، اقتصادی و برخی از روش‌های صید از سوی شیلات هرمزگان خبر داد.

خبرگزاری فارس: زمان ممنوعیت صید گونه‌های حساس در هرمزگان اعلام شد

 

 

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالمجید مقصودی گفت: در سال ۹۳ نیز مانند سال‌های گذشته در راستای حفظ نوزادان و همچنین ذخایر آبزیان صید برخی گونه‌های حساس و اقتصادی برخی روش‌های صید طبق زمان‌بندی و با توجه به فصول تخم‌ریزی و زمان‌های حساس برای بقای آبزیان ممنوع می‌شود.

وی افزود: در این میان با توجه به صدمه‌های جبران‌ناپذیری که تورهای منوفیلامنت به منابع آبزی و حتی آکوسیستم آبزیان وارد می‌‌کنند در تمامی فصول ممنوع است.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با بیان اینکه روش صید مشتا از ۱۶ فروردین‌ تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۹۳ ممنوع است، تصریح کرد: صید هامور ماهیان نیز از ابتدای فروردین‌ ۹۳ تا پایان اردیبهشت ۹۳ ممنوع است.

وی با اشاره به ممنوعیت صید ماهیان حلوا سفید، حلوا سیاه و شوریده از اول اردیبهشت تا پایان خردادماه سال ۹۳ همچنین از ممنوعیت صید میش ماهیان در فاصله زمانی ۱۵ مرداد تا پایان شهریورماه سال ۹۳ خبر داد.

مقصودی تاکید کرد: با توجه به اهمیت حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان، رعایت این فصول زمانی توسط صیادان نقش مهمی را در حفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و همچنین صید پایدار ایفا می‌کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11406

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.