وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم گفت: اینکه رویکرد دولت اصلاحات یا سازندگی بخواهد تکرار بشود یک تجربه ناموفق بوده که با فرهنگ اصیل و آموزه ها و معارف ناب اسلامی سازگاری نداشته و نتایج آن را هم ما شاهد بودیم.     به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از بوتیا، ...

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم گفت: اینکه رویکرد دولت اصلاحات یا سازندگی بخواهد تکرار بشود یک تجربه ناموفق بوده که با فرهنگ اصیل و آموزه ها و معارف ناب اسلامی سازگاری نداشته و نتایج آن را هم ما شاهد بودیم.

 

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از بوتیا، دکتر سید محمد حسینی وزیر سابق ارشاد در دولت دهم گفت : رهبر معظم انقلاب هم که خبره ترین فرد و کارشناس ترین شخصیت در حوزه فرهنگ و هنر هستند ؛ نگرانی اعضای مجلس خبرگان را مورد تایید قرار دادند و هشدار جدی به دولت دادند که به هرحال بدون ملاحظه با حوزه فرهنگ عمل نکنند و فرمودند که پاره ای از اقدامات قابل جبران نخواهد بود.

برخی نوعی سخن می گویند که بار مسئولیت فرهنگی کمتری متوجه دولت است

حسینی خاطر نشان کرد : البته مطرح شد که این آمادگی در دولت وجود دارد که بیانات رهبر فرزانه انقلاب را تحقق ببخشند و نگرانی ها را برطرف کنند ولی به نوعی سخن گفته شد که این بار مسئولیت کمتری متوجه دولت است و با این ادعا که دسته ها و نهاد های دیگری فعالیت فرهنگی می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم ادامه داد :  بنابراین خطاب به دولت نیست در صورتی که اشکالات و ایراداتی که از سوی خبرگان مطرح شد در بحث محتوای بعضی فیلم ها ، کتاب ها و نشریات متوجه دولت بود و تعدد مراکز فرهنگی مسئولیت وزارت ارشاد را کاهش نمی دهد.

استاد دانشگاه تهران افزود : به هرحال مجوزها و نظارت بر عهده ارشاد و دولت است ممکن است نهاد های دیگری هم تولید فیلم و کتاب داشته باشند تدوین کنند اما در نهایت باید مجوز آن ها را وزارت ارشاد صادر کند ، لذا مسئولیت ها متوجه دولت است.

به جای حمایت از بعضی متخلفان به فکر تربیت نیروهای ارزشی در حوزه ی فرهنگ و هنر باشید

حسینی بیان کرد : از این جهت انتظار می رود با این سخنان شفاف رهبری ما شاهد تصحیح رویکرد دولت باشیم  و به جای اینکه به مشغولی دست اندر کاران حمایت از بعضی متخلفان باشد به تقویت نیروهای جوان و ارزشی در حوزه فرهنگ و هنر بپردازند.

این فعال فرهنگی ادامه داد : اینکه رویکرد دولت اصلاحات یا سازندگی بخواهد تکرار بشود خب یک تجربه ناموفق بوده که با فرهنگ اصیل و آموزه ها و معارف ناب اسلامی سازگاری نداشته و نتایج آن را هم ما شاهد بودیم ، مثلا می بینیم که الان تلاش زیادی برای احیای انجمن صنفی روزنامه نگاران می شود ؛ این در حالی که دبیر کل آن فراری و پناهنده به غرب شده است و بعضی از اعضای آن همکار رسانه های بیگانه هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود :  چه اصراری بر حمایت از اینگونه تشکل ها و یا طرح موضوع کانون نویسندگان وجود دارد و یا حمایت از روزنامه هایی که نصح صریح قرآنی را نفی می کنند و یا ولایت امام علی (ع) را انکار می کنند چه نتیجه ای به همراه خواهد داشت چه نفعی برای دولت دارد که این چنین موضع گیری هایی داشته باشد .

دکتر حسینی ادامه داد : انتظار هست در حوزه ی فرهنگ بر اساس آرمان های امام عزیز و رهنمود های مقام معظم رهبری عمل شود و مجال فرصت برای فتنه گران و برای کسانی که در سبب براندازی هستند فراهم نشود.

اصلاح طلبان هم طیفی های توهین کننده به امام و نظام اسلامی را محکوم کنند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در همین روزهای اخیر متاسفانه شاهد بودیم که یکی به اصطلاح اصلاح طلبان در جمع مدیران  استان همدان اساس نظام اسلامی را زیر سوال برد و حتی اقدامات امام را نفی کرد و متاسفانه هیچ مرزبندی شفاف و روشنی از سوی کسانی که هم طیف فکری این فرد هستند شاهد نبودیم درحالی که انتظار هست این گونه اقدامات افراطی را محکوم کنند و به اختلاف و جدایی در سطح جامعه دامن نزنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11352

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.