رئیس موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث گفت: موضوع سبک زندگی اسلامی یکی از مهم‌ترین ابعاد تمدن اسلامی است که پس از فرمایشات مقام معظم رهبری پیگیری شد.   به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمد محمدی ری شهری پیش از ظهر امروز در اختتامیه همایش ملی حدیث رضوی که در تالار ...

رئیس موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث گفت: موضوع سبک زندگی اسلامی یکی از مهم‌ترین ابعاد تمدن اسلامی است که پس از فرمایشات مقام معظم رهبری پیگیری شد.

خبرگزاری فارس: سبک زندگی اسلامی یکی از مهم‌ترین ابعاد تمدن اسلامی است

 

به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمد محمدی ری شهری پیش از ظهر امروز در اختتامیه همایش ملی حدیث رضوی که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: موضوع سبک زندگی اسلامی یکی از مهم‌ترین ابعاد تمدن اسلامی است که پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی اسلامی این موضوع در دستور کار نهادهای فرهنگی و نویسندگان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مبانی اعتقادی خاندان رسالت بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی هستند چراکه پیش از همگان ارزش‌های اسلامی را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کردند.

رئیس موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث عنوان داشت: باید اصول حاکم بر سیره اهل بیت(ع) را پیدا کنیم تا بتوانیم این اصول را در زندگی خود نهادینه و عملیاتی کنیم.

وی هماهنگی با عقل و فطرت را نخستین اصل حاکم بر سیره خاندان رسالت ذکر کرد و افزود: فعالیت‌های ائمه اطهار(ع) در زمینه فردی، اجتماعی، جنگ و صلح هماهنگی عجیبی با عقل و فطرت انسان دارد.

ری‌شهری عنوان داشت: سبک زندگی فردی و اجتماعی هر امام بهترین سند مبنی بر صداقت اوست، یعنی عملکرد هر امام بر اصول امامت و ولایت انطباق دارد و در حقیقت رفتار اهل بیت(ع) برموازین عقلی و فطری منطبق است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7562

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.