سرپرست وزارت آموزش و پرورش، گفت: امسال باید برنامه ثابت درسی به دانش‌آموزان پیش از آغاز سال تحصیلی داده شود، این امر نشان از برنامه منسجم برای سال تحصیلی است. به گزارش پیارم به نقل از  شبکه اطلاع رسانی هرمز، علی اصغر فانی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: آموزش و پرورش دارای ۶ رکن ...

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، گفت: امسال باید برنامه ثابت درسی به دانش‌آموزان پیش از آغاز سال تحصیلی داده شود، این امر نشان از برنامه منسجم برای سال تحصیلی است.

13920527000193 PhotoA ارائه برنامه درسی به دانش‌آموزان پیش از آغاز سال تحصیلی

به گزارش پیارم به نقل از  شبکه اطلاع رسانی هرمز، علی اصغر فانی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: آموزش و پرورش دارای ۶ رکن معلم، مدیر، محتوا، مقررات، فضا و تجهیزات و بودجه است که در این میان معلم نقش اصلی را ایفا می‌کند و اگر نباشد، آموزش و پرورش تعطیل خواهد شد و هیچ چیز حتی کتاب درسی نیز نمی‌تواند خلاء معلم را پر کند.

وی با تأکید بر رسیدگی به معلمان، افزود: از لحاظ کیفی باید معلمان در دو بعد انگیزه و مهارت‌های حرفه‌ای تقویت شوند، این امر در مقابله با تهاجم فرهنگی یک ضرورت به حساب می‌آید.

فانی از بهسازی منابع انسانی آموزش و پرورش (Human resource development) در دو بعد کمی و کیفی به عنوان مهم‌ترین برنامه کاری خود نام برد و تصریح کرد: سند تحول نظام آموزشی، یک سند نظام‌مند است که اجزای آن با هم در تعامل می‌باشند، در این سند فعالیت‌ها برای اجرا باید از نظر زمانی اولویت‌بندی شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، لازمه تحول در هر سازمان را تحول در منابع‌انسانی آن دانست و یادآور شد: یکی از موانع تحول در نظام‌های آموزشی، بحث مقاومت در برابر تغییر است که به ۴ علت؛ عدم آگاهی، به خطر افتادن منافع، عادت و عدم پیشینه مطلوب تغییرات قبلی رخ می‌دهد.

وی تأکید کرد: یکی از راهکارهای موجود برای کاهش مقاومت در برابر تغییر، سهیم کردن افراد در برنامه‌ریزی برای تغییر است.

فانی با توصیه به معاونان آموزش متوسطه کشور برای برگزاری جلسات کارشناسی در حوزه‌های ذی‌ربط، اظهار کرد: با تشکیل جلسات کارشناسی و کارگروه‌های تخصصی پیرامون برنامه‌ها و فعالیت‌های مدنظر به مباحثه علمی بپردازید، بنده نیز در این جلسات به عنوان یک سرباز حضور خواهم یافت، اما در پایان با تعیین مصوبات به عنوان یک سردار آنها را در قالب بخشنامه با قاطعیت اجرا خواهیم کرد.

وی بر کیفیت بخشی آموزشی در دوره متوسطه، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، مراکز کاردانش و تقویت پژوهش سراهای دانش‌آموزی و برنامه‌ریزی برای آنها تأکید کرد و افزود: این‌ها اموری است که در دراز مدت انجام می‌شود، اما تقویت مدیریت آموزشگاهی راهکاری کوتاه مدت برای کیفیت بخشی به آموزش در این دوران محسوب می‌شود.

فانی با اشاره به این مطلب که مدیران باید از محبوبیت قلبی و مقبولیت در بین معلمان برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: روزی که بهترین‌های آموزش و پرورش در رأس مدیریت‌ها قرار گیرند، آن روز بهترین روز آموزش و پرورش خواهد بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با درود به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا (ره)، ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و شهدای فرهنگی بویژه شهیدان رجایی و باهنر که خود را دنباله رو آنان می‌دانیم، آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری به عنوان فرزند خلف بنیانگذار انقلاب اسلامی (ره) و درود به رئیس جمهور منتخب، گفت: اول مهر تنها به آموزش و پرورش اختصاص ندارد، بلکه یک روز ملی است و برگزاری برنامه‌های شکوهمند بازگشایی مدارس در این روز اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به تصویر می‌کشد.

وی با اشاره به پروژه مهر، ادامه داد: اول مهر بهار تعلیم و تربیت است و همه ما باید نهایت تلاش خود را برای بازگشایی مدارس در این روز به عنوان یک تکلیف شرعی، الهی و اداری به کار گیریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با توصیه به معاونان آموزش متوسطه کشور برای برگزاری اولین جلسه شورای معلمان و ارائه برنامه‌درسی به دانش‌آموزان پیش از بازگشایی مدارس، تصریح کرد: امسال باید برنامه ثابت درسی به دانش‌آموزان پیش از آغاز سال تحصیلی داده شود، این امر نشان می‌دهد که آموزش و پرورش از ابتدا برنامه منسجمی برای سال تحصیلی دارد.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر تعداد روزهای آموزشی در طی یک سال تحصیلی، گفت: براساس این مصوبه، آموزش و پرورش باید ۲۰۰ روز آموزشی داشته باشد و هدر رفتن حتی یک روز از این مدت، حق‌الناسی است که دین آن متوجه آموزش و پرورش خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر سند تحول نظام آموزشی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، این سند را جامع تمامی اسناد بالادستی خواند و متذکر شد: اجرای ساختار ۶٫۳٫۳ در نظام آموزشی تنها یک قالب است و آن چه اهمیت دارد محتوا و روش‌های این نظام است.

وی با اشاره به مراحل پردازش یک ایده تا مرحله اجرا، گفت: عملیاتی کردن، امکان سنجی و تمهید مقدمات لازم برای سومین مرحله یعنی اجرا، فاصله‌ای است که میان طراحی و اجرا وجود دارد و یک مرحله تخصصی است که باید عنایت ویژه‌ای به آن شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7558

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.