رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه استفاده از زور خارج از سازمان ملل اقدامی تجاوزگرانه است، از آمریکا خواست تا از فرصت پیش آمده درباره سوریه استفاده کند. به گزارش  پیارم به نقل از خبرنگارهرمز، ولادیمیر پوتین در مقاله خود که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، گفت این شورشیان سوری بوده‌اند که از ...

رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه استفاده از زور خارج از سازمان ملل اقدامی تجاوزگرانه است، از آمریکا خواست تا از فرصت پیش آمده درباره سوریه استفاده کند.

به گزارش  پیارم به نقل از خبرنگارهرمز، ولادیمیر پوتین در مقاله خود که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، گفت این شورشیان سوری بوده‌اند که از سلاح شیمیایی برای تحریک جهت دخالت آمریکا استفاده کرده‌اند نه ارتش نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه.

وی گفت: همه دلایل حاکی است که گاز مسموم از سوی ارتش بکار نرفته نشده است بلکه از سوی نیروهای مخالف برای تحریک جهت دخالت قدرت‌های بزرگ بکار رفته است که از آنها حمایت می‌کنند.

پوتین استفاده از زور در سوریه را خارج از سازمان ملل اقدامی تجاوزگرانه توصیف کرد که می‌تواند باعث وقوع موج جدیدی از تروریسم شود و ثبات خاورمیانه را برهم بزند.

وی در این مقاله افزود: استفاده از زور خارج از مشروعیت دفاعی یا قطعنامه شورای امنیت بر اساس منشور سازمان ملل امری غیرقابل قبول است و اقدامی تجاوزگرانه به شمار می‌رود.

رئیس جمهوری روسیه همچنین از آمریکا خواست فرصت تمایل سوریه در برچیدن زرادخانه شیمیایی خود براساس پیشنهاد مسکو را مغتنم بشمرد.

وی گفت: لازم است که آمریکا و روسیه و همه کشورهای عضو جامعه بین‌المللی از فرصت تمایل دولت سوریه در قرار دادن زرادخانه شیمیایی خود زیر نظر جامعه بین‌المللی به منظور انهدام آن در مرحله بعدی استفاده کنند.

پوتین تصریح کرد: من از اهتمام رئیس جمهور آمریکا به تداوم گفت‌وگو با روسیه درباره سوریه استقبال می‌کنم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7547

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.