استاندار هرمزگان با بیان اینکه عنصر با خاصیت حکم جوهر و عنصر بی خاصیت حکم آب دارد، گفت: یکی از رسالت مهم بانوان تاثیرگذاری است نه تاثیرپذیری.     به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در مراسم تجلیل از پرسنل زن استانداری ...

استاندار هرمزگان با بیان اینکه عنصر با خاصیت حکم جوهر و عنصر بی خاصیت حکم آب دارد، گفت: یکی از رسالت مهم بانوان تاثیرگذاری است نه تاثیرپذیری.

خبرگزاری فارس: رسالت زن مسلمان تاثیرگذاری است نه تاثیرپذیری

 

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در مراسم تجلیل از پرسنل زن استانداری با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی همیشگی، پایدار و بالنده زن مسلمان هستند، اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) بیانگر ظرفیت وجودی یک زن مسلمان است.

استاندار هرمزگان از حضرت معصومه، حضرت زینب و حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان بزرگ زنان عمل و اندیشه و الگوهای ماندگار یاد کرد و افزود: زن مومن به ارزش‌های الهی با درس گرفتن از این الگوهای ماندگار رسالت خود را در شرایطی که جهان اسلام به دنبال گسترش فرهنگ علوی و نبوی است به ظهور می‌رساند.

وی با تاکید بر ضرورت الگوپذیری زنان مسلمان از حضرت معصومه (س) به عنوان نماد اندیشه‌های ماندگار و جاویدان ابراز داشت: مشی و روش حضرت فاطمه معصومه (س) باید الگوی تمام زنان مسلمان باشد.

عزیزی با بیان اینکه جامعه نیازمند الگوپذیری است، اظهار کرد: باید به عنوان یک رسالت مهم تلاش کنیم که الگوهای ماندگار و فرهنگ حاکم بر آن در جامعه نهادینه شود.

وی در ادامه با تاکید بر مقابله جدی و آگاهانه با تلاش‌های ضد فرهنگی خاطرنشان کرد: معرفی ارزش‌های ماندگار در تمام بلاد اسلامی مقابله با ضد ارزش‌هاست.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: برخی نظام سلطه به دنبال استحاله ملت‌های مسلمان به ویژه ملت ایران هستند بنابراین در این راستا توجه جدی به بحث تهاجم فرهنگی بسیار با اهمیت است.

وی در بیان تعریفی از استحاله گفت: استحاله حرکتی آرام و تدریجی است که در نهایت منجر به تغییر دیدگاه و تبدیل به ضد ارزش‌ها می‌شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان بیان کرد: نظام‌هایی که به دنبال محو ارزش‌های نبوی، علوی و فاطمی هستند در یک حرکت تدریجی به مرور افراد جامعه و خانواده را به سمتی هدایت می‌کنند که در نهایت فرد از جایگاه اعتقادی و ارزشی بدون آنکه متوجه باشد، عدول می‌کند.

وی با بیان اینکه استحاله فرهنگی یکی از ابزارهای تهاجم فرهنگی است، تصریح کرد: زنان و خانواده در مقابل استحاله فرهنگی و اجتماعی بزرگترین، محوری‌ترین و مهم‌ترین ماموریت را بر عهده دارند.

عزیزی در ادامه سخنان خود یادآور شد: باید با بهره‌گیری از الگوهای اسلام و در مسیر تحقق اندیشه های پایدار تلاش کرد بیداری، آگاهی و بصیرت بانوان به عنوان عنصر بزرگ و ارزشمند موج بزند.

وی سپس با اشاره به ضرورت تاثیرگذاری زنان در جامعه گفت: عنصر با خاصیت حکم جوهر و عنصر بی خاصیت حکم آب دارد بنابراین در این راستا یکی از رسالت مهم بانوان تاثیرگذاری آنهاست نه تاثیرپذیری آنها.

استاندار هرمزگان در پایان با بیان اینکه زن مسلمان مظهر ایمان، نماد محبت و اسوه صبر و استقامت است، متذکر شد: بدون شک ایجاد خودباوری در زنان، کسب هویت اسلامی و محو باورهای غلط توسط زنان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7400

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.