طی دو عملیات جداگانه جستجو و نجات دریایی در آبهای خلیج فارس، ۱۴ سرنشین دو لنج باری ظرف مدت ۲۴ ساعت گذشته از خطر غرق شدن نجات یافتند.     به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، بنابر اعلام مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی بندرکیش، لنج باری «شاهین» که از بندرگناوه در استان ...

طی دو عملیات جداگانه جستجو و نجات دریایی در آبهای خلیج فارس، ۱۴ سرنشین دو لنج باری ظرف مدت ۲۴ ساعت گذشته از خطر غرق شدن نجات یافتند.

خبرگزاری فارس: شناور آسیب دیده در آب‌های کیش پس از دو روز توسط بالگرد مشاهده شد

 

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، بنابر اعلام مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی بندرکیش، لنج باری «شاهین» که از بندرگناوه در استان بوشهر به سمت بندر شارجه امارات در حرکت بود، ساعت ۱۹:۱۰ شنبه (۱۶ شهریور ماه) اعلام اضطرار کرد که بلافاصله ناجی ۱۱ به منطقه وقوع حادثه اعزام شد.

شناور ناجی پس از جستجو در منطقه در ساعاتی پایانی شب اعلام کرد که تا  محدوده ۹ مایلی، عملیات جستجو را انجام داده ولی شناوری مشاهده نکرده است، بنابراین با توجه به شرایط جوی و تاریکی هوا به بندرکیش بازگشت.

حوالی ساعت ۷ صبح روز یکشنبه (۱۷شهریورماه) یک فروند بالگرد جهت جستجوی شناور مفقود شده به منطقه اعزام شد.

از سوی دیگر، ضمن اطلاع رسانی به شناورهای عبوری در نزدیکی منطقه اضطرار لنج شاهین، با دریابانی و نیروی دریایی سپاه نیز هماهنگی‌های لازم انجام گرفت.

در ساعت ۹:۳۰ شناور مفقود شده توسط بالگرد رویت شد و مقداری آب و آذوقه در اختیار سرنشینان شناور قرار گرفت.

در ادامه عملیات، ناجی ۳ و ناجی ۱۱ به موقعیت لنج مضطر اعزام شدند.

همچنین با شناورهای عبوری در منطقه نیز تماس برقرار شد که در نهایت لنج صیادی بستانه جهت یدک کردن لنج مضطر به جزیره کیش هماهنگ شد.

لنج باری شاهین در ساعت ۱۸:۳۰ پس از دو روز عملیات جست و نجات به بندر کیش منتقل شد و در حال حاضر، تمامی ۶ سرنشین این شناور در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند.

همچنین یک فروند لنج باری حامل تره بار با هشت سرنشین که از بندرلنگه به سمت بندر دبی امارات در حرکت بود، دچار نقص فنی شد و اعلام اضطرار کرد.

پس از هماهنگی با کنترل بندرلنگه و تماس با شناورهای عبوری، لندینگ کرافت آریان ۹ به یاری شناور مضطر شتافت و پس از یدک کردن آن تا دبی، سرنشینان در صحت و سلامت به مقصد رسیدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7399

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.