آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دادگستری کل خراسان شمالی با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار شد.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بجنورد، قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دادگستری کل خراسان شمالی با اشاره به اینکه کارنامه ...

آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دادگستری کل خراسان شمالی با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار شد.

خبرگزاری فارس: آیین تودیع و معارفه روسای کل دادگستری خراسان شمالی برگزار شد

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بجنورد، قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دادگستری کل خراسان شمالی با اشاره به اینکه کارنامه دستگاه قضایی استان با حفظ استقلال در سال‌های گذشته ارتقا یافته است، گفت: این ارتقا توسعه قضایی فراگیر، عدالت محوری سلامت و استحکام آرای قضات را در پرونده‌های رسیدگی شده رقم زده است.

حجت‌الاسلام مصطفی عبداللهی با اشاره به تعامل دادگستری خراسان شمالی با سایر دستگاه‌های استان با حفظ استقلال، افزود: به برکت این تعامل توفیقات خوبی نصیب استان شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر دادگستری خراسان شمالی عناوین مختلفی را در کشور نصیب خود کرده حاصل این‌گونه رویکرد و عملکردها است، گفت: خوشبختانه امروز شاهد امنیت پایدار در خراسان شمالی هستیم.

رئیس سابق دادگستری کل خراسان شمالی هم با بیان اینکه طی ۹ سال به عنوان رئیس کل و سه سال به عنوان رئیس دادگستری شهرستان مردم این استان را مردمی نجیب و ولایت‌مدار دیدم، گفت: این استان در اوج قله‌های عزت قرار داشته به گونه‌ای که تقدیم دو هزار و ۷۰۰ شهید و حضور در صحنه‌های مختلف حاکی از وفاداری مردم به ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی است.

احمد کیخسروی تصریح کرد: مردم این استان در سال گذشته و در سفر رهبری حماسه به یاد ماندنی و تاریخی خلق کرده که همواره در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی همچنین مشارکت بالای مردم استان در انتخابات در سال حماسه سیاسی را نمونه بارزی از حضور در صحنه‌های انقلاب و نظام اسلامی برشمرد.

کیخسروی در بخش دیگری به اقدامات انجام شده و توفیقات کسب شده توسط دادگستری کل خراسان شمالی طی سنوات گذشته اشاره کرد و گفت: امروز زمان رسیدگی به پرونده‌های دادگاه‌های تجدیدنظر ۱۱ روزه بوده که پیش از این چند ماه به طول می‌انجامید.

وی با بیان اینکه اکنون ۴۰۰ پرونده موجودی شعب دادگاه تجدیدنظر خراسان شمالی است، افزود: کم‌ترین میزان موجودی پرونده‌های تجدیدنظر در کشور مربوط به این استان است.

کیخسروی به کاهش جمعیت کیفری در این استان اشاره کرد و گفت: اکنون ۱۴ درصد از زندانیان استان را زندانی‌های تحت قرار تشکیل داده و بقیه محکوم هستند در حالیکه در گذشته ۷۰ درصد از زندانیان استان را افراد تحت قرار تشکیل می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه اتقان آرا در محاکم قضایی خراسان شمالی ارتقا یافته است، افزود: در گذشته ۱۵ درصد از آرای محاکم قضایی در تجدیدنظر و دیوان عالی نقض می‌شد و اکنون این میزان به ۱٫۱ درصد کاهش یافته است.

کیخسروی همچنین یکی دیگر از افتخارات دادگستری خراسان شمالی را کاهش شمار پرونده‌های ورودی به شعب دادگستری عنوان کرد و گفت: این مهم با مشارکت شوراهای حل اختلاف استان تحقق یافته است.

رئیس سابق دادگستری کل خراسان شمالی همچنین از بهره‌مندی ۹۲ درصد از قضات این استان از منازل سازمانی خبر داد وگفت: در گذشته صرفا ۱۱ واحد منزل سازمانی در اختیار دادگستری قرار داشت.

وی اضافه کرد: امروز همچنین شاهد ساخت‌وساز ۳۳ هزار متر مربعی در سطح استان برای دستگاه قضایی هستیم که نیازهای استان را تا سال‌ها تامین خواهد کرد.

کیخسروی همچنین فضای پنج هکتاری دادگستری کل خراسان شمالی را برشمرد و بیان داشت: این فضای تا ۵۰۰ سال پاسخگوی اجرای طرح‌های توسعه فضای اداری خواهد بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7389

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.