روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی با تاکید بر افزایش نارضایتی افکار عمومی فرانسه از رئیس جمهور کشورشان به خاطر حمایت از مداخله نظامی در سوریه نوشت: فرانسوی‌ها اولاند را نوکر چشم بسته آمریکا توصیف می‌کنند.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، روزنامه نیویورک تایمز امروز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد: نارضایتی عمومی ...

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی با تاکید بر افزایش نارضایتی افکار عمومی فرانسه از رئیس جمهور کشورشان به خاطر حمایت از مداخله نظامی در سوریه نوشت: فرانسوی‌ها اولاند را نوکر چشم بسته آمریکا توصیف می‌کنند.

خبرگزاری فارس: نیویورک تایمز: فرانسوی‌ها اولاند را نوکر چشم بسته آمریکا توصیف می‌کنند

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، روزنامه نیویورک تایمز امروز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد: نارضایتی عمومی از فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در برهه اخیر به دلیل موضع گیری آن در قبال جنگ سوریه و حمایت از طرح واشنگتن برای حمله به دمشق افزایش چشمگیری داشته است.

این روزنامه در گزارش خود که در پایگاه اینترنتی آن منتشر شده با استناد به نتایج یکی از نظرسنجی هایی که روزنامه فرانسوی فیگارو انجام داده است پرداخت که نشان داده است حدود دو سوم مردم فرانسه با عملیات نظامی علیه سوریه مخالف هستند و از فرانسوا اولاند رئیس جمهور کشورشان خواسته اند قضیه حمله به سوریه را در پارلمان فرانسه به رای بگذارد تا شاید به تصویب نرسد.

نیویورک تایمز نوشت: اولاند در واقع با سیلی از انتقادات تند از سوی جریان راست گرا و چپ گرا به میزان برابر  در فرانسه روبه رو است زیرا وی در تصمیم گیری برای مشارکت کشورش در هر گونه عملیات نظامی تابع آمریکا است.

این روزنامه آمریکایی افزود: شدیدترین انتقادها علیه اولاند این است که وی در حفظ شرافت کشورش ناکام بوده و در پی موافقت فرانسه با مشارکت در جنگ علیه سوریه اولاند منتظر بررسی های کنگره آمریکا برای اعلام رای خود در این قضیه است و این باعث شده که منتقدان اولاند وی را نوکری برای آمریکا بدانند.

نیویورک تایمز دراره منافع فرانسه در مداخله نظامی علیه سوریه تاکید کرد: پاریس به خوب می داند که نظام بشار اسد بر اوضاع سیاسی لبنان همسایه کوچک سوریه تاثیر مستقیم دارد بنابراین فرانسه به آینده کشور کوچک لبنان می اندیشد و از سوی دیگر فرانسه تحت فشار برخی متحدان خود همچون عربستان است تا جنگ کنونی در سوریه را جنگ نیابتی به سبب ایران بخواند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7386

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.