تلاش صهیونیست‌ها برای کسب رای مثبت کنگره و سنا رویترز در گزارشی از لابی‌گری AIPAC برای بدست آوردن رای مثبت کنگره و سنا خبر داد. به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا؛AIPAC. یا کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل، یکی از قدرتمندترین گروه‌های لابی‌گری در آمریکا است که هر ساله میلیون‌ها دلار خرج سرمایه‌گذاری در نفوذ ...

تلاش صهیونیست‌ها برای کسب رای مثبت کنگره و سنا

تلاش صهیونیست‌ها برای کسب رای مثبت کنگره و سنا

رویترز در گزارشی از لابی‌گری AIPAC برای بدست آوردن رای مثبت کنگره و سنا خبر داد.

به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا؛AIPAC. یا کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل، یکی از قدرتمندترین گروه‌های لابی‌گری در آمریکا است که هر ساله میلیون‌ها دلار خرج سرمایه‌گذاری در نفوذ بر سیاست‌های دولتی و قانونگذاری آمریکا می‌کند.

بسیاری از تحلیل‌گران، وجود AIPAC را نشانه وابستگی شدید سیاست‌های امریکا به لابی اسرائیلی –صهیونیستی می‌دانند. تمام تلاش‌های کاخ سفید و تلاویو برای حمله به سوریه درحالی انجام می‌گیرد که افکار عمومی امریکا از عواقب و هزینه‌های جنگ‌های عراق و افغانستان به تنگ آمده اند و خواستار اختصاص مالیات‌های پرداختی در بخش‌های درمان، آموزش و دیگر مشکلات داخلی هستند.

نمایندگان کنگره و سنا هم به همین دلیل تابحال حمایت قاطعی از لایحه حمله به سوریه نکرده‌اند البته در همین راستا کمپین رسانه‌ای اوباما در تلویزیون و رادیو امریکا نیز به منظور متقاعد کردن مردم و کنگره برای حمله به سوریه آغاز شده‌است.

سایت سی‌ان‌ان در گزارشی به قلم جف گیرین برای توجیه حمله امریکا به سوریه نوشت: مردم دنیا از امریکا به عنوان ثروتمندترین و قدرتمندترین کشور دنیا انتظار دارند در مسائلی مانند تحولات داخلی سوریه عکس‌العمل نشان‌دهد و مانع از قتل و عام انسان‌های بی‌گناه در این کشور شود.

جف گیرین در ادامه به نتیجه تلخ سکوت بعضی از روسای جمهور قبلی امریکا مانند روزولت ،فورد ،کارتر و بیل کیلینتون به حوادثی مانند هولوکاست در جنگ جهانی توسط حزب نازی ، نسل‌کشی وحشیانه خمرهای سرخ در کامبوج و قبیله هوتوهای تندرو در روآندا اشاره کرده و آن را مایه تاسف مردم امریکا دانسته است.

وی با اشاره به خستگی و ناراحتی مردم امریکا از جنگ‌های عراق و افغانستان می‌نویسد ما بعنوان یک انسان نمی‌توانیم دربرابر قتل و عام مردم بیگناه سوری بی‌تفاوت باشیم.سکوت ما باعث ناامیدی مردمی می‌شود که از امریکا به عنوان یک پلیس اخلاق‌گرا انتظار دارند در برابر وحشی‌گری دیکتاتورها بایستد.

این تحلیل‌گر یهودی در انتها با اشاره به شرمندگی خود در مقابل تصاویر کودکان و زنان کشته شده در سوریه از مردم امریکا می‌خواهد که ضرورت دخالت نظامی امریکا در سوریه را درک کنند.

گویا این نویسنده یهودی اطلاعاتی درمورد تاریخ معاصر جهان مانند نسل‌کشی مسلمانان در میانمار ،سرکوب شدید و وحشیانه شیعیان بحرینی ،سرکوب مردم مصر توسط ژنرال السیسی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی ندارد و شاید هم این مسائل در حیطه وظایف دولت امریکا ،همان پلیس وظیفه‌شناس و اخلاق‌گرا ، قرار نمی‌گیرد و ماموریتی دیگر برعهده وی قرار دارد.

با این وجود کمتر کسی است که از اهداف امریکا در منطقه با خبر نباشد. راشاتودی هفته‌ی گذشته در مطلبی هدف اصلی امریکا از اصرار درمورد مداخله نظامی در منطقه خاورمیانه را قدرت نمایی و از همه مهمتر سرکوب هلال شیعه و در راس آن ایران دانست.

قطع رابطه ایران با حزب‌الله و احتمال گسترش درگیری‌ها به مرزهای ایران و به حقیقت پیوستن رویایی رژیم صهیونیستی برای تضعیف محور مقاومت جهت تامین منفعت و امنیت صهیونیست ها در منطقه، خواسته‌ی اصلی AIPAC است.

مقامات رژیم صهیونیستی از جمله ایهود باراک از نخستین افرادی بودند که به انفعال و سکوت اوباما در مورد سوریه انتقاد کردند و این مساله را تضعیف کننده اعتبار کاخ سفید دانستند. اما اعتبار در کجا؟ اعتبار در نزد مردم امریکا یا سران رژیم صهیونیستی؟

به هر حال مقامات امریکایی به ویژه شخص رئیس جمهور، قطعاً با حواشی و تبعات جنگی که تصمیم به انجام آن را به زبان جاری ساخته‌اند، آگاه هستند و می دانند که دود بر خواسته از این جنگ یقینا به چشمان امریکا و بالاخص صهیونیست ها می رود و شاید هزینه‌ای بس گرانبارتر از جنگ های عراق و افغانستان که ضربه مهلکی بر اقتصاد امریکا وارد نمود، داشته باشد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7344

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.