وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه برای چندمین بار تاکید کرد دولت دیگر به دنبال جلب نظر مثبت پارلمان برای مشارکت در اقدام نظامی علیه سوریه نیست. Tweet   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه یک بار دیگر تاکید کرد دولت نمی‌خواهد یکبار دیگر طرح اقدام نظامی علیه سوریه ...

وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه برای چندمین بار تاکید کرد دولت دیگر به دنبال جلب نظر مثبت پارلمان برای مشارکت در اقدام نظامی علیه سوریه نیست.

خبرگزاری فارس: هیگ: به دنبال رأی‌گیری مجدد پارلمان در مورد حمله به سوریه نخواهیم بود

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه یک بار دیگر تاکید کرد دولت نمی‌خواهد یکبار دیگر طرح اقدام نظامی علیه سوریه را به پارلمان ببرد.

یک ماه قبل مناطق حومه دمشق هدف حمله‌ای قرار گرفته که گفته می‌شود در آن از عوامل شیمیایی استفاده شده است. کاخ سفید دولت سوریه را به انجام این حمله متهم کرده و همین موضوع را به عنوان بهانه‌ای برای اقدام نظامی علیه سوریه مطرح کرده است.

با این حال، دولت انگلیس به عنوان اصلی‌ترین متحد آمریکا با رأی منفی پارلمان از همراهی واشنگتن در اقدام نظامی علیه سوریه بازمانده است.

هیگ در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» ضمن انتقاد از حزب کارگر که بیشترین نقش را در رأی منفی به این طرح داشت، اقدام آن‌ها را «فرصت‌طلبانه» خواند و گفت: پارلمان ما حرف خود را زد. اکنون نوبت پارلمان دیگر کشورهاست که در این مورد نظر دهند.

کنگره آمریکا قرار است اواخر این هفته در مورد اقدام نظامی علیه سوریه تصمیم‌گیری کند. شواهدی که دولت آمریکا به نمایندگان ارائه کرده، هنوز نتوانسته رأی مثبت کنگره را تضمین کند و سرنوشت این طرح هنوز نامشخص است. برخی نمایندگان پارلمان می‌گویند این شواهد آن‌ها را قانع نکرده و برخی دیگر هم نسبت به تبعات ورود به جنگی دیگر در خاورمیانه هشدار داده‌اند.

وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه خود بار دیگر «پاسخ قاطع» به دولت سوریه را خواستار شده و گفت اگر کسی در برابر حملات شیمیایی کاری نکند، دنیا در وضعیت هشداردهنده‌ای قرار می‌گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7329

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.