حجت الاسلام مختاری گفت: حاصل طمع ذلت نفس انسان و خود باختگی نزد مردم است انسان طمع کار بخاطر رسیدن به مطاع دنیایی خودش را در مقابل دیگران کوچک می کند. به گزارش خبرنگار پیارم، حجت الاسلام مختاری  امام جمعه محبوب شهرستان حاجی آباد در خطبه اول نماز جمعه این هفته به طمع اشاره کردند ...

حجت الاسلام مختاری گفت: حاصل طمع ذلت نفس انسان و خود باختگی نزد مردم است انسان طمع کار بخاطر رسیدن به مطاع دنیایی خودش را در مقابل دیگران کوچک می کند.


به گزارش خبرنگار پیارم، حجت الاسلام مختاری  امام جمعه محبوب شهرستان حاجی آباد در خطبه اول نماز جمعه این هفته به طمع اشاره کردند و افزودند: انسانهای با تقوا اهل دوری کردن از طمع هستند طمع از نوع بدش میل رقبتی شدید در وجود انسان  به وجود می آورد، که به طرف  اموال دیگران و گاهی اوقات به طرف ناموس دیگران جذب می کند.

وی در ادامه افزود: توکل به خداوند متعال انسان طمع کار ضعیف و حتی برای رسیدن به مطاع دنیایی دین فروشی می کند.

وی در ادامه به سخن امام سجاد (ع) اشاره کردند که می فرمایند: خدایا آن موقعی که به گناهان خودم نگاه می کنم ناله و فریاد سر می دهم و اما آن موقع که به عف  و وسعت حکمت تو نگاه می کنم در عف تو طمع می کنم که این نوع طمع از نوع ممدوح است،

وی در ادامه افزود: طمع مضموم و چشم داشتن به اموال دیگران باعث بیرون رفتن حکمت از دل علما و تقوا را فاسد می کند و هیچ چیزی مثل طمع انسان را فاسد نمی کند.

حضرت علی(ع) می فرمایند: بیشترین جایی که عقل انسان زمین می خوردآنجایی است که برق طمع عقل انسان را ببرد و عقل اسیر طمع بشود و هیچ شرابی به اندازه طمع نمی تواند عقل را از انسان بگیرد.

خانواده ها مراقب این سوغات شوم غرب ماهواره باشند

مختاری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن تبریک به مناسبت اعیاد هفته به تربیت از نگاه دینی  اشاره کردند و افزودند: تربیت در نگاه دینی سخت ، مهم ، زمان بر و حساس، دیر بازده ولی ماندگار است، به طور ویژه اولین کاسنی که مسئولیت تربیت را نسبت به نسل های آینده باید مورد توجه خودشان بدونند پدر و مادر هستند.

خداوند در قرآن می فرماید: پدر و مادرانی که به فکر ارث و میراث برای فرزندانشان هستند هیچ ارثی و میراثی بهتر از تربیت نیست اگر پدر می خواهد ارثی برای فرزندش بگزارد باید فرزندش را خوب تربیت کند.

وی در ادامه افزود: تربیت نیاز به علم و دانش ،حساسیت و باید راه و روش تربیت را نسبت به پسران و به طور  ویژه دختران داشته باشند.

مختاری در ادامه تاکید کرد: پدر و مادرها باید به فرزندان احترام بگذارند و به آنها محبت کنند طوری که در بیرون از خانه به دنبال محبت نباشند و فرزندان آنها پدر و مادرشان را بهترین مشاور و همراه همیشگی خود احساس کنند و این را باور داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به سخن حضرت علی(ع) که می فرمایند: بدونید فرزندان شما فرزند زمان شما نیستند و فرزندان زمان بعد شما هستند  این نکته در تربیت بسیار مهم است که بدانید دختر شما یک نسل شاید نسل های بعد از ماست و نوع نگاه او به دنیای امروزی با دنیای دیروزی من متفاوت است و باید تربیت متناسب با زمان باشد.

مختاری به خانواده ها تاکید کرد: مراقب این سوغات شوم غرب ماهواره باشند از ماهواره استفاده صحیح نمی شود.

جنگ و چپاول خواب پریشانیست که آمریکا و اسرائیل برای همه کشورهای منطقه دیده است

مختاری در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه این هفته به سخنان اخیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی در رابطه با همگانی شدن نماز تاکید بر ساخت مسجد در محله ها و مناطق مسکونی اشاره کرد و افزود: در صدر اسلام محور در هر منطقه مسکونی مسجد محله و منطقه بود امروز هم باید مناطق مسکونی مدارس و دانشگاهها حول محور مساجد در شهرک ها و محله ها احداث شود.

حجت الاسلام مختاری در ادامه بیان داشت: کار سران کشورهای عربی کار بسیار کثیفی و شرم آور است وقتی وزیر دفاع آمریکا در مجلس ثنا می گوید هزینه جنگ را سران برخی از کشورهای عربی می دهند ، اقدام خائنانه این خود فروختگان عرق شرم بر پیشانی هر مسلمانی می نشاند.

وی در ادمه گفت:لعن و نفرین خداوند بر شما باد چقدر از اسلام و دین فاصله گرفتید ندای وحدت کلمه در مقابل اسرائیل و استکبار، امروز در در دست امریکا و اسرائیل گذاشتید و هزینه جنگ را تامین می کنید و پایگاههای نظامی خود را در اختیار آنها می گزارید ، بدانید که در آتش قهر ملتها به زودی خواهید سوخت و خداوند انتقامی سخت از شما ها خواهد گرفت و احتمالا” شما در اولویت بعدی استکبار جهانی هستید، این خاور میانه جدیدی که آمریکا ازش دم می زند چیز جدیدی نیست همون نقل نیل و فرات است.

آمریکا و اسرائیل این خواب پریشان را برای همه کشورهای منطقه دیده است چقدر غفلت و این را هم بدانید اگر سوریه مورد تهدید قرار بگیرد همه شما مورد تهدید منطقه خواهید بود و آتش این فتنه دامن همه شما ها را خواهد گرفت.

مختاری، همچنین به مناسبت‌های هفته از جمله میلاد حضرت معصومه (س)، روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی و روز ملی سینما اشاره و افزود: حضرت معصومه (س)، بی‌شک بهترین الگو برای تربیت دختران است و والدین باید به این امر توجه داشته باشند


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7277

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.