مدیر مرکز توسعه شبکه بهداشت هرمزگان گفت: بهورزان نیز می‌توانند تحصیلات خود را در رشته کاردانی خدمات سلامت با گرایش بهورزی در مرکز علمی کاربردی معاونت بهداشتی استان هرمزگان ادامه دهند.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس ، یحیی میرزاده در این رابطه اظهار داشت: بهورزان در ارائه خدمات سلامت در روستاها ...

مدیر مرکز توسعه شبکه بهداشت هرمزگان گفت: بهورزان نیز می‌توانند تحصیلات خود را در رشته کاردانی خدمات سلامت با گرایش بهورزی در مرکز علمی کاربردی معاونت بهداشتی استان هرمزگان ادامه دهند.

خبرگزاری فارس: بهورزان هرمزگان در رشته خدمات سلامت ادامه تحصیل می‌دهند

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس ، یحیی میرزاده در این رابطه اظهار داشت: بهورزان در ارائه خدمات سلامت در روستاها نقش بی بدیلی دارند و با توجه به اینکه نخستین سطح تماس با مردم را دارند، قادر به ارتباط با مردم هستند و آن‌ها را به خوبی می‌شناسند و اصول مراقبت‌های اولیه بهداشتی را در خانه‌های بهداشت به مردم روستاها انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان از نظر جغرافیایی در یک نوار مرزی بسیار وسیع قرار دارد که فاصله بین شهرستان‌های آن در دورترین و نزدیک ترین به مرکز استان قابل توجه است، افزود: بهورزان مهم‌ترین نقش را در تیم سلامت هرمزگان دارند و تاکنون بسیاری از شاخص‌های سلامت  روستاهای استان با فعالیت‌های آن‌ها ارتقا یافته است.

مدیر مرکز توسعه شبکه بهداشت هرمزگان ادامه داد: اگر امروز شاهد حذف برخی از بیماری‌های عفونی، کاهش میزان مرگ و میر کودکان و مادران، پوشش واکسیناسیون، ارتقا سلامت مادران و کودکان درروستاها هستیم وجود خانه های بهداشت با نیروهای خدوم با نام «بهورز» است که در محیطی کاملاً مناسب و استاندارد بتوانند خدمات مطلوب ارایه نماید.

وی یادآور شد: با هدف ارتقا کیفیت خدمات بهورزی باید سطح اطلاعات و آموزش بهورزان نیز تقویت شود در همین راستا امکانات ادامه تحصیل بهورزان در مرکز آموزشی علمی کاربردی معاونت بهداشتی استان هرمزگان فراهم شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7237

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.