سفیر اسرائیل در آمریکا مدعی شده که نتانیاهو قادر به حمله یک‌جانبه اسرائیلی به تاسیسات هسته ای ایران است. مایکل اورن، سفیر اسرائیل در آمریکا، در آستانه پایان دوره خود گفته است، بنیامین نتانیاهو از فرط نگرانی از برنامه اتمی ایران، شب‌ها خوابش نمی‌برد. وی همچنین مدعی شده که نتانیاهو قادر به حمله یک‌جانبه اسرائیلی ...
سفیر اسرائیل در آمریکا مدعی شده که نتانیاهو قادر به حمله یک‌جانبه اسرائیلی به تاسیسات هسته ای ایران است.

مایکل اورن، سفیر اسرائیل در آمریکا، در آستانه پایان دوره خود گفته است، بنیامین نتانیاهو از فرط نگرانی از برنامه اتمی ایران، شب‌ها خوابش نمی‌برد.

وی همچنین مدعی شده که نتانیاهو قادر به حمله یک‌جانبه اسرائیلی به تاسیسات هسته ای ایران است.

 

اورن در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» که روز پنجشنبه، بیستم تیر، منتشر شد، می افزاید: «پرسش، دیگر این نیست که ایران چه زمان به بمب اتمی دست می یابد  بلکه این است که کی می‌توان ایران را از رسیدن به بمب محروم کرد، و این زمان، بسیار نزدیک است».

 

 

به نوشته رادیو فردا، مایکل اورن در پاسخ به این پرسش هاآرتص که آیا نتانیاهو از توان روحی برای حمله یک‌جانبه اسرائیلی به تاسیسات هسته ای ایران برخوردار است، گفته است، «فکر می کنم، آری».

 

 

این ادعا در حالی مطرح می شود که روزنامه هاآرتص در یادداشت روز گذشته خود با عنوان “فرصت برای تحقق رویای نتانیاهو در مورد ایران گذشته است نوشت: «ماموریت نتایناهو این بود که به هر نحوی به ایران حمله کند، اما اکنون این کار غیر ممکن شده و زمان تحقق این رویا سپری شده است. اکثر اسرائیلی ها نیز بر این باورند که نتانیاهو به ایران حمله نخواهد کرد و بسیاری نیز حتی بر این باورند که این حمله هرگز رخ نخواهد داد.»

 

 

 

 

هاآرتص می افزاید: «باید این را به طور واضح گفت که تصمیم در مورد ایران، “تصمیم بین بمب اتم ایران و حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران” نیست، بلکه تصمیم، “بین بمب اتم ایران و حمله نظامی به ایران که در نتیجه افزایش تنش ها و درگیری و جنگ گسترده در منطقه” خواهد بود.

 

 

در صورت جنگ با ایران باید دو پیش شرط محقق شود یکی اینکه ایران واقعا به دنبال سلاح اتمی باشد و دوم اینکه اسرائیل توانایی بلند مدت برای حمله نظامی به ایران را داشته باشد.

 

 

در شرایط کنونی همانطور که شاهد هستیم اسرائیل نتوانست به پاکستان حمله کند و همین امر نیز در ترکیه به وقوع پیوست  و این واضح است که اسرائیل قادر نخواهد بود به ایران حمله کند مخصوصان زمانی که مردم ایران با انتخابات جدید، گزینه زندگی بدون تنش را انتخاب کرده اند.

 

 

به هر حال در این شرایط کسی نمی تواند به فرماندهان نظامی اسرائیل دستور حمله به ایران را بدهد چون هیچ عقلی پذیرش آن را ندارد زیرا این یک جنگ طولانی را می طلبد. بالاخره بعد از سال ها مذاکرات و نرم شدن سیاست های خارجه ایران با انتخاب روحانی، حمله نظامی به ایران نیز غیر ممکن خواهد شد.»

 

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5650

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.