همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان، صدا و سیمای مرکز خلیج فارس با تدارک ویژه برنامه‌های «خدا سلام، نسیم سحر، سحر خیزان و سفره‌های آسمانی» به استقبال این ماه می‌رود.   به گزارش پیارم به نقل از  روابط عمومی صدا و سیمای خلیج فارس، خدا سلام ویژه برنامه تلویزیونی است به تهیه‌کنندگی نظامی‌وند در ۳۰ قسمت ۶۰ ...

همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان، صدا و سیمای مرکز خلیج فارس با تدارک ویژه برنامه‌های «خدا سلام، نسیم سحر، سحر خیزان و سفره‌های آسمانی» به استقبال این ماه می‌رود.

خبرگزاری فارس: ویژه برنامه‌های رمضان شبکه خلیج فارس اعلام شد

 

به گزارش پیارم به نقل از  روابط عمومی صدا و سیمای خلیج فارس، خدا سلام ویژه برنامه تلویزیونی است به تهیه‌کنندگی نظامی‌وند در ۳۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای که با توجه به حال و هوای ماه مبارک رمضان که ماه مهمانی خدا و ماه شادی است، تولید شده است.

این ویژه برنامه ترکیبی با شروع ماه مبارک رمضان قبل از اذان مغرب به افق بندرعباس به مدت یک ساعت مهمان روزه داران هرمزگانی است.

این برنامه با بهره‌گیری از بخش‌های گوناگون هر شب در آستانه افطار مهمان ضیافت معنوی روزه‌داران هرمزگانی خواهد بود.

خدا سلام با آیتم‌های، دعای فرج، مباحث کارشناسی، گزارش از اماکن و فعالیت‌های مذهبی، حدیث و مسابقه پیامکی بر روی آنتن خواهد رفت.

همچنین نسیم سحر نیز برنامه ترکیبی است ویژه ماه مبارک رمضان کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی سیمای خلیج فارس که ویژه سحر ماه مبارک در نظرگرفته شده است.

این برنامه نیز با آیتم‌های آواز عرفانی، حدیث، نیایش، کارشناسی مذهبی، دعای سحر، موسیقی و تصویر، اذان صبح، دعای ماه رمضان، ذکر روزهای هفته، دعای پس از نماز، خواهد بود.

این برنامه که با محوریت دین، امید، اخلاق و آگاهی تهیه و تولید شده است تلاش دارد با آیتم‌های مختلف مذهبی و عبادی زمینه را برای استقبال از اذان صبح و شروع یک روز دیگر برای روزه داران فراهم کند.

نسیم سحر در ۳۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی یعقوب راستی در سیمای خلیج فارس تهیه و تولید شده است.

این گزارش می‌افزاید عنوان ویژه برنامه دیگر صدا و سیمای مرکز خلیج فارس “سحر خیزان” است که برنامه‌ای کلامی آوایی است که در رادیو خلیج فارس ویژه سحر ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

این برنامه در آستانه اذان صبح به افق بندرعباس پخش می‌شود و با طرح مباحث کارشناسی و انعکاس لحظه‌های سحرگاهی در خانواده‌ها و ادارات و سازمان‌هایی که نوبت شب‌کاری دارند سعی در همراه کردن شنوندگان دارد.

این برنامه در ۳۰ قسمت ۹۰ دقیقه‌ای با آیتم‌های گفتار، گزارش، مباحث کارشناسی، دعای سحر، آوازهای عرفانی، مداحی و تواشیح به تهیه کنندگی عباس ایرانمنش بر روی آنتن خواهد رفت.

بنابراین گزارش سفره‌ای آسمانی عنوان برنامه ترکیبی دیگری است که در لحظه افطار برای پخش در رادیو خلیج فارس در نظر گرفته شده است.

این برنامه نیز به مدت ۹۰ دقیقه در آستانه افطار پخش می‌شود.

در این برنامه با دعوت از خیران و طرح مباحث کارشناسی شنوندگان با ارزش و اثر کار خیر هر چه بیشتر آشنا می‌شوند.

همچنین این برنامه شامل آیتم‌های مختلفی با حضور مهمانان و کارشناسان مختلف است.

از آیتم‌های آن می‌توان به گفتار، گزارش، مسابقه تلفنی و پیامکی، تواشیح، سخنرانی بزرگان درباره رمضان و اهمیت روزه و پاسخ به سئوالات شرعی شنوندگان نام برد.

این برنامه قبل از اذان مغرب به افق بندرعباس به مدت ۲۷۰ دقیقه به صورت زنده و مستقیم به تهیه کنندگی محمد رضا خسروی از رادیو خلیج فارس بر روی آنتن می‌رود.

همچنین سیمای خلیج فارس همزمان با شروع ماه مبارک رمضان برای نخستین بار در هرمزگان، جز خوانی قرآن به صورت زنده از این شبکه پخش را می‌کند.

این برنامه نیز از ۱۹ تیر در امامزاده سید مظفر بندرعیاس پس از نماز ظهر و عصر و به صورت زنده از شبکه استانی و شبکه شما پخش می‌شود.

۲۴ قاری برجسته استانی در این مراسم ترتیل خوانی حضور خواهند داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5580

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.