مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان جمعیت تحت پوشش این سازمان را در استان ۷۶۵ هزار و ۹۱۳ نفر عنوان کرد و گفت: تامین اجتماعی حدود ۴۹ درصد از کل جمعیت هرمزگانی‌ها را زیر چتر حمایتی خود قرار داده است.   به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید فاضل حیدری بلوکی پیش از ظهر امروز در ادامه نشست ...

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان جمعیت تحت پوشش این سازمان را در استان ۷۶۵ هزار و ۹۱۳ نفر عنوان کرد و گفت: تامین اجتماعی حدود ۴۹ درصد از کل جمعیت هرمزگانی‌ها را زیر چتر حمایتی خود قرار داده است.

خبرگزاری فارس: پوشش چتر حمایتی تامین اجتماعی بر سر نیمی از هرمزگانی‌ها

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید فاضل حیدری بلوکی پیش از ظهر امروز در ادامه نشست خبری خود طی اظهاراتی سازمان تامین اجتماعی را به عنوان یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی نهادی عمومی و غیردولتی معرفی کرد که ماموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر (به صورت اجباری) و صاحبان حرف و مشاغل آزاد (به صورت اختیاری) است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی تکیه گاهی برای عده زیادی از افراد جامعه در حوزه‌های تامین معیشت، سلامت و به‌ویژه امنیت خاطر و امید به آینده و آرامش روحی است، اضافه کرد: بخش عمده منابع مالی این سازمان از محل حق بیمه ها با مشارکت بیمه شدگان و کارفرمایان تامین می‌شود و بر همین اساس، متکی به منابع دولتی نیست؛ به همین دلیل دارایی‌ها و سرمایه‌های آن متعلق به افراد تحت پوشش در نسل‌های متوالی است.

مدیر کل تامین اجتماعی هرمزگان مهم‌ترین تعهدات و خدمات این سازمان را مطابق قانون در زمینه‌های حمایت در برابر حوادث و بیماری ها، مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی، بازماندگان، بیمه بیکاری، دستمزد ایام بارداری، کمک هزینه ازدواج و … دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵ شعبه تامین اجتماعی در کل استان وجود دارد که ۱۳ شعبه در شهرستان‌ها و دو شعبه نیز در مرکز استان در زمینه خدمات رسانی به افراد تحت پوشش فعالیت می‌کنند.

حیدری بلوکی مجموع کل بیمه شدگان اصلی و تبعی در استان را که در حال حاضر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، ۷۱۸ هزار و ۸۱۲ نفر عنوان کرد و با اشاره به رشد شش درصدی این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: از این تعداد، ۲۶۱ هزار و ۱۶۳ نفر بیمه شده اصلی و ۴۵۷ هزار و ۶۴۹ نفر بیمه شده تبعی (افراد تحت تکفل فرد بیمه شده) هستند.

به گفته این مقام مسئول، بیمه شدگان اجباری در استان جمعیتی بالغ بر ۲۳۰ هزار نفر را شامل می‌شوند و ببشترین تعداد بیمه شدگان مربوط به شعبه یک بندرعباس با جمعیتی افزون بر ۷۵ هزار نفر است.

وی بیان داشت: تعداد  ۲۵ هزار و ۴۹۳ نفر بیمه شده خاص شامل افراد مرتبط با حرف و مشاغل آزاد، زنان خانه‌دار، بنیاد شهید، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، نویسندگان و … است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان همچنین اضافه کرد: سه هزار و ۹۶۹ نفر بیمه شده اختیاری و بیش از ۳ هزار نفر نیز بیمه شده توافقی (نیروهای بسیج، طلاب، معلمان حق التدریس، فعالان صنایع دستی و …) هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5554

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.