با حضور ثمره هاشمی مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل آبفای کشور، طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب جزیره لاوان به بهره‌برداری رسید.   جزیره لاوان واقع در آب‌های هرمزگان، حسین خادمی مدیرعامل آبفای هرمزگان صبح امروز در حاشیه بهره‌برداری از این طرح گفت: این پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و ۳۰۰ انشعاب فاضلاب با ...

با حضور ثمره هاشمی مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل آبفای کشور، طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب جزیره لاوان به بهره‌برداری رسید.

خبرگزاری فارس: یک جزیره ایرانی دیگر از طرح جمع‌آوری فاضلاب برخوردار شد

 

جزیره لاوان واقع در آب‌های هرمزگان، حسین خادمی مدیرعامل آبفای هرمزگان صبح امروز در حاشیه بهره‌برداری از این طرح گفت: این پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و ۳۰۰ انشعاب فاضلاب با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.

وی افزود: این طرح با شبکه‌ (جمع‌آوری فاضلاب) به طول ۱۰ کیلومتر شامل یک واحد ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه‌ای با ظرفیت ۳۶۵ متر مکعب در شبانه روز بوده که عملیات اجرایی آن از سال ۸۷ آغاز شده است.

به گفته  این مقام مسئول بالا رفتن بهداشت عمومی، رفع آلودگی‌های محیط زیستی، تصفیه فاضلاب و استفاده از پساب در بخش فضای سبز از جمله اهداف اجرای این طرح بوده است.

وی اضافه کرد: سال افق این طرح ۱۴۱۵ و جمعیت تحت پوشش آن در ابتدای طرح ۲۵۰۰ نفر و در افق طرح ۱۰ هزار نفر است.

مشاور وزیر نیرو در ادامه سفر خود به هرمزگان از پروژه‌های آبشیرین کن ده هزار و ۱۶ هزار متر مکعبی بندرلنگه نیز بازدید کردند.

همچنین در این بازدید جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس و فانی مشاور استاندار و مدیرکل امور فنی استانداری نیز وزیر نیرو را همراهی کردند.

مبحث جمع‌آوری فاضلاب در جزایر ایرانی خلیج فارس و شهرهای بندری همواره از دغدغه‌های فعالان زیست محیطی و کارشناسان حوزه سلامت بوده است.

از همین رو سال‌هاست که وزارت نیرو به ویژه در جزایر دارای سکنه به دنبال اجرای طرح‌های مذکور است.

این در حالی است که در حال حاضر در جزایری همانند کیش و هرمز نیز به طور کامل طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب اجرایی شده است.

قبل از اجرای این طرح‌ها معمولا پساب‌ها به دریا ریخته می‌شد. جزیره لاوان جزیره‌ای نفتی مسکونی است. لاوان از شمال شرقی به بندر مقام و از شرق به جزیره شیدور (شتور) منتهی می‌شود و در ۲۸ کیلومتری غربی ساحل نخیلوه در آب‌های خلیج فارس واقع شده است.

جزیره لاوان از توابع دهستان لاوان در بخش کیش شهرستان لنگه استان هرمزگان است. این جزیره در مقابل منطقه گاوبندی و شیبکوه قرار دارد، ولی به منطقه شیبکوه نزدیک‌تر است.

طول جزیره لاوان ۲۵ و عرض آن ۴٫۵ در کمترین و ۷ کیلومتر در بیشترین بخش است.

این جزیره پس از جزایر قشم و کیش بزرگ‌ترین جزیره ایران در آب‌های خلیج فارس است. فاصله این جزیره تا بندرلنگه ۱۴۷ کیلومتر (۹۱ مایل) است. جزیره لاوان دورترین جزیره نسبت به شهر بندرعباس است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5553

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.