ائمه جمعه در خطبه‌های نماز سیاسی ـ عبادی جمعه کلان‌شهر‌های کشور مطالبی درباره موضوع مهم سقوط مرسی در مصر و همچنین دلایل این مساله بیان کردند. Tweet   به گزارش خبرنگار سیاسی گروه استان‌های خبرگزاری فارس، ظهر امروز ائمه جمعه در خطبه‌های سیاسی عبادی نمازجمعه کلان‌شهر‌های کشور مطالبی درباره موضوع مهم سقوط مرسی در مصر ارایه ...

ائمه جمعه در خطبه‌های نماز سیاسی ـ عبادی جمعه کلان‌شهر‌های کشور مطالبی درباره موضوع مهم سقوط مرسی در مصر و همچنین دلایل این مساله بیان کردند.

خبرگزاری فارس: واکنش به سقوط مرسی در مصر/ اخوان چوب عبور از اسلام‌ ناب را خورد

 

به گزارش خبرنگار سیاسی گروه استان‌های خبرگزاری فارس، ظهر امروز ائمه جمعه در خطبه‌های سیاسی عبادی نمازجمعه کلان‌شهر‌های کشور مطالبی درباره موضوع مهم سقوط مرسی در مصر ارایه کردند. در ذیل مشروح برخی از خطبه‌های نمازجمعه این هفته را با هم مرور می‌کنیم:

امام جمعه اردبیل: احزاب خودسر عاقبتی بهتر از اخوان‌المسلمین نخواهند داشت

امام جمعه اردبیل گفت: احزاب خودسر و وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی عاقبتی بهتر از اخوان‌المسلمین پیدا نمی‌کنند چراکه در قمار سیاست همه چیز را باختند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: حوادث سرنوشت‌ساز منطقه مسیر تحولات را تغییر داده به طوری که با ورود آمریکا، رژیم صهیونیستی و عرب مرتجع رویدادها به شکلی مهندسی می‌شوند تا هیچ خدشه‌ای به روابط نامشروع عرب و رژیم صهیونیستی وارد نشود و حکومت‌های منطقه نیز در یک کارگردانی واقعی سعی می‌کنند حاکمیت سلطه را ابقاع کنند.

وی با یادآوری اینکه این نظام‌های مزدور بسیار دوست دارند تا جنگ مسلمانان علیه صهیونیزم را به جنگ شیعه و سنی تبدیل کنند خاطرنشان کرد: آنها به بکارگیری افسرها و ژنرال‌های کارکشته و استفاده از فرقه‌های ضاله‌ای همچون وهابی، سلفی، طالبان و حکام مزدور عرب سعی دارند علیه امت اسلامی از هیچ توطئه و ترفندی فروگذار نکنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تنها راه غلبه امت اسلامی بر این توطئه‌ها را مجهز شدن به عنصر بصیرت و مقاومت آگاهانه توصیف کرد و افزود: ملت سوریه به واسطه این روحیه و حفظ وحدت خود توانسته است بر دشمنان غلبه کرده و حتی مزدوران داخلی را نیز به تسلیم وادار کند.

عاملی به حوادث اخیر در مصر اشاره و خاطرنشان کرد: هر چند عده‌ای معتقد هستند که حوادث مصر انقلاب دوم و گرایش به سکولار است اما باید به یاد داشته باشیم که این حوادث ناشی از بی‌تدبیری اخوان‌المسلمین و کج‌فهمی مرسی است که مردم را به تغییر حاکمیت راغب کرده است.

وی به سه علت حادثه مصر اشاره کرد و گفت: در وهله اول اخوان‌المسلمین که خود را وابسته به امریکا می‌دانستند و به شکل کامل تابع رژیم صهیونیستی و نظام‌های استکباری بودند درصدد خیانت به آرمان عظیم فلسطینی‌ها بودند و در یک بازگشت از آرمان خود سعی می‌کردند علیه مردم فلسطین و حتی باریکه انتقال دارو و غذا به مردم غزه سخت بگیرند و با به رسمیت شناختن قرارداد کمپ دیوید علیه امت اسلامی و فلسطین خیانت کنند.

خطیب جمعه اردبیل یادآور شد: مرسی حتی در یک سال اخیر حتی یکبار نیز به امریکا و رژیم صهیونیستی اخم نکرد و در برابر آنها موضعی نگرفت در حالی که مردم مصر در آغازین روز انقلاب خود نه تنها سفارت رژیم صهیونیستی را آتش زدند بلکه به مقابله با فزون‌طلبی نظام‌های بیگانه پرداختند.

عاملی علت دوم حوادث مصر را تقلید کورکورانه حاکمان این کشور از برخی اقدامات سلفی‌ها و وهابی‌ها توصیف کرد و بیان داشت: این حرکت‌ها به همراه روحیه سازش‌پذیری مرسی سبب شد تا اخوان‌المسلمین برای همیشه اصالت خود را از دست داده و به تاریخ بپیوندد و آنها به خوبی فهمیدند هر کس به نظام‌های غربی وابسته شود و خود را به وهابی‌ها و سلفی‌ها نزدیک کند پایگاه خود را از دست می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: مرسی حتی با تبعیت از سلفی‌ها و غربی‌ها با ایران و سوریه قطع رابطه را در دستور کار قرار داد و با کشور عربستان که این کشور خود عامل اصلی سرنگونی مرسی بود روابط خود را تقویت کرده و حتی با عرب مرتجع مورد مذاکرات دوجانبه شد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: عامل دیگر سقوط مرسی طایفه‌گرایی او بود به طوری که مرسی می‌توانست با رفتار فراجناحی و تعامل با همه گروه‌ها و احزاب بهتر و شایسته‌تر حرکت کند اما با سخت‌گیری در قبال مسیحی‌ها، قبطی‌ها و شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار شیعی سعی کرد زمینه سقوط خود را فراهم کند. عاملی ابراز داشت: حتی زمانی که مرسی در همایش سران غیرمتعهدها به ایران آمد به صراحت جنگ طایفه‌ای و شیعه و سنی را به راه انداخت و از سخنان او می‌توانستیم به خوبی دریابیم که چنین تفکری را در سر می‌پروراند. اردوغان به سرنوشت مرسی گرفتار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اردوغان نیز با دامن زدن به گرایش‌های طایفه‌ای به یقین به عاقبت مرسی دچار می‌شود چرا که با نام بردن از سلطان سلیم و درست کردن تندیس او که عامل کشتار بسیاری از شیعیان و مسلمانان بوده پایگاه خود را به سرعت از دست می‌دهد. عاملی به عبرت‌های حادثه مصر اشاره کرد و افزود: این حادثه در وهله اول به خوبی ثابت کرد که گروه‌ها و احزاب وابسته و تسلیم‌گر نمی‌توانند کاری از پیش ببرند به طوری که اخوان‌المسلمین به رغم تلاش نیم‌ قرنی خود یک ساله آبرویش را بر باد رفته دید و دیگر باید فاتحه این حزب و گروه ریشه‌دار مصر را خواند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: عبرت دوم این است که ملت‌ها باید دوست و دشمن خود را بشناسند و بدانند که دل به امریکا بستن جز کار بیهوده‌ نیست چرا که آمریکا ثابت کرده است برای کسب منافع خود می‌تواند حتی هم‌پیمان نزدیک خود را نظیر حسنی مبارک، قذافی و بن‌علی زیرپا بگذارد.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود بیان داشت: تبریک گفتن پادشاهان عربی منطقه به ارتش مصر در کودتا علیه مرسی بسیار تعجب‌آور است چرا که آنها در پیام خود از احزاب و گروه‌هایی سخن به میان آورده‌اند که خودشان اصلا بهایی به حزب و گروه و جریان انتخابات نمی‌دهند چرا که هیچ یک از کشورهای عربی اعتقادی به دموکراسی و انتخابات و حزب و گروه ندارند.

عاملی گفت: حقیقت این است که یک کشور با مشارکت تمام گروه‌ها، افکار، نیروهای توانمند و اندیشه‌ورز قابل توسعه و پیشرفت و آبادانی است و نباید با گرایش به یک حزب خاص تلاش کرد تا از توانمندی دیگران غافل بود.

آیت‌الله علم‌الهدی:اخوان‌المسلمین اصول را زیر پا گذاشت/ مردم عدول از اصول را نمی‌پذیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد که با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران بارگاه منور و ملکوتی امام رضا(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه نظام زندگی مردم در ماه رمضان متحول می‌شود، اظهار کرد: در ماه رمضان زندگی باید رنگ خدایی پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان اجرایی باید در ایام ماه مبارک رمضان جلوی روزه‌خواری را بگیرند، ادامه داد: در همین راستا در و دیوار شهرمان نباید مظهر بی‌عفتی و بی‌حجابی و منکرات در ایام ماه مبارک رمضان باشد.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان نمایشگاهی برای زندگی در زیر سایه خداوند است، گفت: زیارتی بودن شهر مشهد نباید سبب روزه‌خواری افراد شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئولان باید خود را مکلف به جلوگیری از ظهور مظاهر خودنمایی و روزه‌خواری در ایام ماه رمضان کنند، متذکر شد: وجود مراکز تفریحی و رستوران‌ها نباید در این ماه به صورت علنی سرویس‌دهی کنند و ضرورتی نیز برای باز بودن این گونه مراکز وجود ندارد.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه از نیروی انتظامی و اداره اماکن می‌خواهم با تمامی مظاهر روزه‌خواری در اماکن شهر برخورد کند عنوان کرد: منکرات شرعیه حداقل در ماه رمضان نباید نمود پیدا کند.

وی همچنین به حوادث اخیر مصر اشاره کرد و بیان داشت: مردم مصر به سراغ نظام دینی رفتند و به اخوان‌المسلمین روی آوردند و رای خود را به یک حزب اسلامی دادند اما این حزب اسلامی خلاف کرد و اصول را زیر پا گذاشت.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تز اصلی اخوان‌المسلمین این بود که خود را داعیه‌دار اسلامی می‌دانست، ادامه داد: حرکتی که سلفی‌ها در جریان شهادت شهید شحاته انجام دادند، پیش از این اجلاسی در مورد وهابیت برگزار شده بود که حضور مرسی در این اجلاس چراغ سبزی به جریان‌های سلفی برای دست زدن به چنین اقدامی به حساب می‌آمد.وی با اشاره به حرکت جوانان مصری در پایین آوردن پرچم اسرائیل و به آتش کشیدن لوله‌های گاز این کشور به اسرائیل ابراز کرد: با این حال مرسی بار دیگر این لوله‌های گاز به اسرائیل را متصل کرد.

علم‌الهدی به ارتباط مرسی با مرتجعین منطقه گفت: وی ۱۱ میلیون رای داشت اما جمعیت بسیار بیشتری در خیابان‌ها ریختند که ما شما را نمی‌خواهیم.

وی تاکید کرد: اتفاقات اخیر مصر درس عبرتی برای همه دولت‌مردان و سیاست‌گذارانی است که در نظام ما مسئولیت‌ها را برعهده می‌گیرند، این اتفاقات نشان داد مردم عدول از اصول را نمی‌پذیرند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: آمریکا در حال مسلط شدن بر مصر است و آینده خوبی برای این کشور وجود ندارد.

امام جمعه قم:خداوند انتقام خون شیعیان را از حکومت مصر و سلفی‌ها گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه «تغابن» اظهار کرد: همه امور از جمله نیکی‌ها و مصیبت‌ها به اذن الهی صورت می‌گیرند؛ خداوند دو نوع اذن تکوینی و تشریعی دارد که در عالم هستی جاری هستند.

وی افزود: قوانین موجود در جهان همان اذن تکوینی هستند و اذن تشریعی که همان قوانین و احکام هستند تفاوت‌هایی باهم دارند که مهم‌ترین آنها تخلف‌پذیر بودن اذن تشریعی است که می‌تواند از سوی بندگان صورت گیرد، اما قوانین موجود در عالم تخلف‌ناپذیر هستند.

امام جمعه قم با بیان اینکه برخی گرفتاری‌ها مانند حوادث طبیعی و مرگ گریزناپذیر هستند، خاطرنشان کرد: با این حال بعضی مصائب هم نتیجه مستقیم اعمال خود انسان هستند که از آن جمله می‌توان نپذیرفتن دعوت بر حق پیامبران یا فراموش کردن امر به معروف و نهی از منکر را نام برد.

وی ادامه داد: کفار و مشرکان وجود مصائب را نشانه بی‌عدالتی خداوند می‌دانند؛ در حالی که بسیاری از این گرفتاری‌ها نتیجه عملکرد خودشان است.

سعیدی با اشاره به حادثه کربلا، عنوان داشت: در نگاه معمولی این فاجعه بزرگ بسیار دردناک بوده و به خطای انسان‌هایی چون یزید و ابن زیاد مربوط می‌شود، اما اگر با توجه به عملکرد اهل بیت(ع) آن را مورد ارزیابی قرار دهیم در عین اینکه از خطای دستگاه حکومت اموی چشم‌پوشی نمی‌کنیم درمی‌یابیم که عاشورا و کربلا حرکتی حماسی، آموزنده و نیز عامل بقای دین و استمرار سیره حضرت محمد(ص) بوده است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه قم با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان، بیان داشت:

مومنان باید خود را برای ضیافت‌الله آماده کنند؛ ترک گناه، صدقه، اطعام دیگران و احترام والدین از جمله اعمالی است که در ماه شعبان و همه ماه‌های دیگر توصیه شده است. سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رئیس جمهور منتخب روز گذشته ابتدا با حضور در حرم حضرت معصومه(س) ضریح آن بانوی نور و رحمت را غبارروبی کرد و سپس به دیدار مراجع تقلید رفت و پس از آن هم با حضور در دبیرخانه مجلس خبرگان و نیز جامعه مدرسین با اعضای این مراکز دیدار کرد؛ وی در همه این جلسات بر مشی اعتدال خود تأکید کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به سفر احمدی‌‌نژاد به قم و بازدید از چند پروژه عمرانی توسط وی، ابراز کرد: شرکت در جلسه اداری استان و افتتاح بلوار پیامبر اعظم(ص) از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در قم بود، امیدواریم در مدت زمان باقی مانده از دولت کنونی نیز همچنان شاهد فعالیت رئیس جمهور و استانداران برای عمران و آبادانی سراسر کشور باشیم؛ ضمن اینکه برای این دولت هم آرزوی موفقیت و عاقبت به خیری داریم.

وی ابراز داشت: فاجعه کشتار شیعیان در مصر همزمان با نیمه شعبان به دست تروریست‌های مزدور دل هر انسان و مسلمان باوجدانی را به درد آورد و علاوه بر این علامتی برای کشتارهای هدفمند و زنجیره‌ای شیعیان با هدف ایجاد فتنه‌ای فراگیر در جهان اسلام بود؛ بی‌شک حوادث اخیر در صیدای لبنان هم حاصل نشست‌های شومی چون اجلاس دوحه و فتاوای غلط مفتی‌های سعودی است، محمد مرسی هم شخصی سلفی و ضد اهل بیت(ع) بود؛ به همین دلیل دست الهی از آستین ملت بیرون آمد و سیلی محکمی به صورت این موجود کثیف سلفی نواخت و پرده از روی او و حزب اخوان‌المسلمین برداشت؛ هنوز ماه شعبان تمام نشده خداوند انتقام خون شیخ حسن شحاته را از سلفی‌ها گرفت.

سعیدی در پایان با بیان اینکه امیدواریم شیعیان مظلوم در سراسر جهان با توصیه امام خامنه‌ای(ره) و مراجع تقلید وحدت میان خود را حفظ کنند، متذکر شد: احیای امر اهل بیت(ع) با اعتقاد کامل و صلابت و نیز وحدت امکان‌پذیر خواهد بود؛ ضمن اینکه این امر زمینه فرج امام عصر(عج) را فراهم می‌کند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:ولایت‌فقیه کشور را از کینه دشمنان در امان نگه داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به تأثیرات رفیق در زندگی انسان اظهار داشت: لارم است انسان‌ها با تدبیر و تحقیق دوستان خوبی را برای راه زندگی خود برگزینند، چرا که حتی با عاقلانه اندیشیدن نیز نمی‌توان در نهایت از تأثیر دوستان بد در امان بود.

وی افزود: امام علی (ع) می‌فرماید که برای اینکه شخصی را برای دوستی بشناسید به رفقای وی نگاه کنید که اگر آنها دین‌دار بودند، وی نیز همین گونه است و گرنه این شخص نیز از دین خدا بهره‌ای نبرده است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به ویژگی‌های دوستان خوب تصریح کرد: امام صادق(ع) این ویژگی‌ها را برشمرده و می‌فرماید که مسلمان نباید با آدم گناهکار، نادان، دروغگو و دارای دیگر خصوصیات رذیله همنشین شود.

این مسئول اضافه کرد: انسان می‌تواند برای عوض شدن حالت‌های درونی خود دوستان خوب را بر گزینند که این مسئله مبنای تولا و تبری است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه تولی و تبری را باید جزو اصول دین برشمرد، گفت: این اصل دینی به این معناست که با دوستان خدا دوست و با دشمنان وی دشمن باشی تا خدایی شوی.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به مناسبت‌های این هفته از جمله روز شهرداری‌ها عنوان کرد: قرار بود دولت درصدی از فروش نفت را در اختیار شهرداری‌ها بگذارد که این کار انجام نشد.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: چهره شهرهای مختلف می‌تواند نشان‌دهنده وضعیت یک کشور برای گردشگران و بیگانگان باشد بنابراین زیبایی شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرداری‌ها در واقع در راستای خدمت به تمام مملکت تلاش می‌کنند، اضافه کرد: لازم است به عنوان امام جمعه اصفهان از شهرداری این شهر به دلیل نظافت و  زیباسازی شهر اصفهان تشکر کنم.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه البته انتقادهایی نیز به این ارگان دارم، تاکید کرد: هر کس سر کار بیاید اشکال‌هایی در کار وی ممکن است وجود داشته باشد، اما نباید خارج از گود نشسته و بدون در نظر گرفتن مشکلات بر سر راه اظهار نظر کنیم.

امام جمعه اصفهان با تبریک روز قلم بیان داشت: قلم از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است که پروردگار به آن قسم  یاد کرده است.

وی با اشاره به لزوم آزادی قلم در هر کشوری تصریح کرد: البته این آزادی به معنای آن نیست که به بهانه ارزش‌های انسانی را با زیر سئوال برده و آبروی کسی را ببریم.

طباطبایی‌نژاد افزود: نباید هر چیزی را نوشت، بلکه لازم است در محدوده‌ای عاقلانه قلم‌فرسایی کرده و با آزادی قلم به ضرر کشور و میهن عمل نکنیم.

این مسئول با اشاره به روز مالیات و با بیان اینکه مالیات برای بالا بردن شانیت هر کشوری لازم است، تاکید کرد: دولت خدمت‌گذار مردم است، اما بدون پول نمی‌تواند بخش‌های مختلف کشور را اداره کند بنابراین مردم باید خودشان برای پرداخت مالیات پیشتاز باشند.

امام جمعه اصفهان با اشاره روز جهانی بهداشت ابراز داشت: بهداشت از جمله مسایلی مهمی است که اسلام به آن به شکل فردی و اجتماعی  اهمیت فراوان داده است داده است.

وی با اشاره به لزوم تمیز کردن مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان و با انتقاد از اینکه نظافت مسجد امام (ره) اصفهان به عنوان اثری تاریخی در شان این مسجد نیست، عنوان کرد: بارها و بارها از میراث فرهنگی کشور خواسته‌ایم که کاشی‌ها و بخش‌های مختلف مسجد امام (ره) را که هر روز مورد بازدید  گردشگران قرار می‌گیرد، نظافت کنند اما ترتیب اثر داده نشده است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان تصریح کرد: .پیامبر اکرم (ص) این ماه را ماهی می‌نامند که تمام بندگان حتی گناهکاران برای مهمانی خدا دعوت شده‌اند بنابراین روزهای آن روزهای دیگر متفاوت است و باید دقت کنیم که به این ماه احترام بگذاریم.

این مسئول با اشاره به وقایع اخیر مصر تاکید کرد: قدر ایمان و ولایت را بدانید، بسیاری از دشمنان اوایل انقلاب می‌خواستند با کودتا نظام را از میان بردارند، اما کشور ما را ولایت‌فقیه و ایمان مردم نگه داشته است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ولایت‌فقیه محور کشور است، گفت: دشمنان به دلیل اتحاد، علاقه‌مندی مردم  به دین و ولایت‌مداری غلطی نمی‌توانند بکنند و به کوری چشم دشمنان و انتخابات آرام و خوبی داشتیم که دموکراسی واقعی را به دنیا نشان داد.

وی متذکر شد: امیدواریم رئیس‌جمهور منتخب خصوصیاتی مطابق با این فرمایش رهبر انقلاب که «انشاالله خدا ذهن مردم را به سویی هدایت کند که به نفع مردم باشد» داشته و خدمتگزار خوبی باشد که مردم به روحانیون علاقه بیشتری پیدا کند.

طباطبایی‌نژاد در پایان اذعان داشت: با شناختی که از رئیس‌جمهور منتخب دارم امیدوارم وضع مملکت با اعتدال‌گرایی وی بهتر شود همان طور که در این سال‌ها رو به بهبودی بوده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:کشورهای اسلامی باید متحد شوند و اسرائیل غاصب را نابود کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک اظهار داشت: متاسفانه بیش از یک سال از وقوع انقلاب مصر گذشته اما امروز به خاطر نفاق و نداشتن اتحاد و همبستگی در مصر و فشار استکبار از خارج شاهد درگیری‌های مجدد در این کشور هستیم.

وی تصریح کرد: در درگیری‌های سال گذشته مصر، مرسی با آراء مردم به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد ولی می‌بینیم به دلیل نداشتن رهبری، این دولت نتوانست دوام بیاورد و با درگیری دیگری فرو پاشید. امام جمعه اراک با بیان اینکه نبود رهبری فقیه، عادل و دلسوز برای مردم و اسلام از مهم‌ترین دلایل عدم پیروزی مردم مصر به شمار می‌رود، ادامه داد: ائمه اطهار(ع) زمام اختیار را در زمان غیبت کبری در اختیار فقه‌های عادل، زمان شناس، آراسته به تقوا و بصیر و آگاه همچون آیت‌الله حائری‌ها، بروجردی‌ها، امام خمینی‌ها و مقام معظم رهبری قرار داده و این فقه‌ها رمز ماندگاری انقلاب هستند.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: محمد مرسی هر چند خود را در ظاهر فردی دینی نشان می‌داد اما دیدیم بعد از به دست گرفت قدرت با در پیش گرفتن سیاست‌های احمقانه ارتباط با سوریه که هم کشوری اسلامی می‌باشد و با اینکه عرب و از جنس خودشان است را قطع کرد اما با اسرائیل غاصب که به عنوان دشمن اصلی مسلمانان به شمار می‌رود ارتباط داشت و فردی وابسته به اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار بود.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید با هم متحد شده و زمینه نابودی دشمنان اسلام را فراهم سازند، افزود: مسلمان‌ها باید از موج بیداری اسلامی بهترین بهره را برده و با قدرت و وحدت و یکپارچگی دشمنان اسلام را نابود کنند، اما امروز کشورهای سوریه، مصر، لیبی و تونس و دیگر کشورها درگیر مسائل داخلی هستند و بعضی از کشورهای عربی به جای حمایت از این کشورها با ارسال اسلحه و پول علیه آنان اقدام می‌کنند. امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز صنعت گفت: دولت تدبیر و امید باید با برنامه‌ریزی حکیمانه در تمامی عرصه‌های داخلی و بین‌المللی وارد عرصه کارزار شده و برای بهبود دو ضعف مهم اشتغال، اقتصاد و صنعت و کشاورزی دست به اقدامات بزرگی بزند و مشکلات کشور را بر طرف سازد.

وی با بیان اینکه تمامی بسترها برای تحقق شعار حماسه اقتصادی در سال جاری در کشور مهیا است، ابراز داشت: امروز ایران اسلامی از ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های بسیار بالایی برخوردار است که با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌توان هر حماسه‌ای را محقق کرد و مشکلات اشتغال، بهداشت و درمان، اقتصادی و معیشتی مردم را بر طرف ساخت.

دری نجف‌آبادی همچنین با اشاره به حادثه انفجار هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکای جنایتکار اظهار داشت، در این انفجار ۲۹۲ نفر از مسافران بی‌گناه هواپیما مظلومانه به شهادت رسیدند، این درحالی است که آمریکا به عامل این انفجار و جنابت وحشیانه نشان شجاعت و دلاوری می‌دهد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان دعوت به وحدت، بندگی، توبه، دوری از گناه و تهذیب نفس است و رعایت شان و حرمت ماه مبارک رمضان واجب و تکلیف شرعی است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان درهای آسمان و بهشت و رحمت الهی گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود و عبادت هر شب آن بهتر از عبادت هزار ماه است، ماه مبارک رمضان را فرصت بسیار مناسب برای نشر و تبیین معارف اسلامی، احکام دینی و مسائل شرعی دانست که مبلغان و روحانیون و ائمه جمعه و جماعت باید از این فرصت بهترین بهره را ببرند. ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا و سرشار از فیض و برکات است، ماه عبادت و خود سازی و بندگی است که می‌طلبد از لحظه لحظه این ماه پرکت در راه عبادت و خودسازی استفاده کرد.

امام جمعه مرکز استان مازندران: مردم ایران قدردان امنیت در کشور باشند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان مازندران با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان بیان داشت: ماه رمضان ماه سوختن گناهان است.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در این ماه امت خویش را علاوه بر خواندن قرآن به پرهیز از گناه و زشتی‌ها دعوت می‌کرد و به امت خویش اعلام کرد افضل‌ترین عبادت در ماه رمضان گناه نکردن است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سخت بودن ترک غیبت و دروغ بیان داشت: مواظبت از زبان و چشم در ماه رمضان بسیار سفارش شد.

وی در ادامه به حضور پرشور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: حضور مردم در انتخابات قابل تقدیر  است و با مردم ایران با مشارکت ۷۲ درصدی ثابت کردند که ایران اسلامی را با وجود دوست دارند.

طبرسی با اشاره به ناامن بودن بسیاری از کشورهای همسایه خاطر نشان کرد: مردم مزد زحمات خودشان را در انتخابات به خاطر امنیتی که در کشور حاکم است را دریافت کردند. امنیت نعمت بزرگی است که بسیاری از کشورهای اسلامی ما به خاطر نداشتن آن دچار خسران هستند.ام جمعه مرکز استان مازندران ادامه داد: ایران اسلامی به برکت خون شهدا و داشتن ولی فقیه و حضور چشمگیر مردم در صحنه‌های مختلف نظام از امنیت بسیار خوبی برخوردار است. مردم ایران این امنیت را به برکت ولی فقیه زمان خویش دارند.

طبرسی با اشاره به سفارش جدی امام(ره) بر تبعیت عامه مردم از ولی فقیه خاطرنشان کرد: مردم مصر و دیگر کشورهای عربی به خاطر نداشتن ولی فقیه در خسران هستند.

وی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در مصر بیان داشت: مرسی به ساز آمریکا در همه حال رقصید و در آخر نیز از جانب آمریکا و اسرائیل حمایت نشد و از حکومت کنار گذاشته شد.

امام جمعه مرکز استان مازندران گفت: مردم مسلمان ایران این  اقتدار را  در جهان را به واسطه داشتن ولایت فقیه عادل و کاردان و نیز حمایت‌های معنوی ائمه در جهان به دست آورد.

امام جمعه شیراز:افرادی معتدل و اهل کار برای کابینه انتخاب شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز اظهار داشت: انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری به پایان رسید و حماسه سیاسی شکل گرفت.

ایمانی با بیان اینکه انتخابات تبلور عشق و علاقه مردم به نظام و رهبری بود؛ ادامه داد: در این انتخابات توطئه‌های دشمن با شکست مواجه شد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: دشمن بنا داشت سلامت انتخابات را زیر سئوال ببرد اما قانونمندی و شفافیت این انتخابات جایی برای سخن بیهوده باقی نگذاشت.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به فرا رسیدن روز قلم تصریح کرد: قلم باید کمال رشد و بالندگی را برای یک جامعه رقم زند و صاحبان قلم باید از شایعه‌پردازی، روغ‌پردازی و ادعاهای بی‌دلیل در فضای مجازی و واقعی پرهیز کنند.

ایمانی در فراز دیگری از خطبه‌ها ماه شعبان را تالار ورود به پذیرایی ماه رمضان توصیف و همگان را به بهره بردن از روزهای آخر این ماه توصیه کرد.

امام جمعه تبریز:تحریم‌ها سیاستی از پیش شکست خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اظهار کرد: دولت آمریکا ۶ ماه پیش تحریم‌هایی علیه ایران به تصویب رساند و زمان اجرای آن را دهم تیرماه مشخص کرد، اما برخی رسانه‌ها معتقد بودند بعد از انتخابات ۲۴ خرداد ایران احتمال به تعویق افتادن یا لغو تحریم‌ها از سوی دولت آمریکا برای ایجاد فضای مثبت وجود دارد.

وی تصریح کرد: آمریکا و دولت‌های غربی با تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران می‌خواهند به ملت ایران به خیال خودشان فشار وارد کنند تا ملت ایران از آرمان‌ها و اهداف خود عقب‌نشینی کرده و زیربار ذلت آنها رود و غنی‌سازی را متوقف کند.

خطیب جمعه تبریز تأکید کرد: ملت ایران ملت مقاومی در مقابل تحریم‌ها و تهدیدها بوده و هیچگاه حاضر نیست، عقب‌نشینی کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ایران در مسئله هسته‌ای وارد مرحله برگشت‌ناپذیری شده است، گفت: ملت و دولت ایران استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانند و ذره‌ای در این رابطه عقب‌نشینی نمی‌کنند.

آیت الله شبستری ادامه داد: ملتی که ماه رمضان دارد، خدا را دارد؛ ملتی که محرم را دارد، مجاهدت و شهادت را دارد و ملتی که مجهز به ابزار مجاهدت و متکی به خداست، هرگز مغلوب نخواهد شد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اعمال اقتصاد مقاومتی در برابر ترفندهای اقتصادی دشمنان، اظهار کرد: باید با توسعه تولید ملی و تولید همه کالاهای مختلف مورد نیاز در داخل کشور، با توطئه اقتصادی دشمنان مقابله کنیم.

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: مسئله تحریم اقتصادی ایران سیاستی است که امتحان خود را پس داده و با ناکامی روبه‌رو شده و این تحریم‌ها سیاستی از پیش شکست خورده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: تدابیر رهبری و همراهی مردم همواره موجب رفع چالش‌ها و تداوم مسیر انقلاب اسلامی شده است.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست، ابراز داشت: تولید انبوه داخلی با کیفیت و صرفه‌جویی مصرف اقتصاد مقاومتی را محقق می‌سازد.

وی افزود: مردم سهم بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید و نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، دارند، باید با تحریم کالاهای خارجی و گرایش به تولید داخل ضمن حمایت از سرمایه ایرانی زمینه اشتغال و افزایش تولید داخلی فراهم شود.

امام جمعه کاشان: تعصب، خیانت به مقاومت و بی‌اعتنایی به جمهوری اسلامی دلایل سقوط مرسی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به بحران و تغییرات سیاسی جاری در مصر اظهار داشت: این بحران امید مسلمانان انقلابی را که تصور می‌کردند با سقوط رژیم استبدادی حسنی مبارک ملت مصر بیدار شده و حکومت اسلامی تأسیس کرده است به یأس مبدل ساخت.

وی تأکید کرد: انقلاب مردم مصر به دلیل بی‌کفایتی و عصبیت‌های جاهلی گروه‌های سلفی و به خصوص شخص محمد مرسی توسط سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل به مصادره درآمد.

امام جمعه کاشان با یادآوری اقدامات ضدشیعی گروه‌های سلفی منتسب به مرسی در مصر نظیر برگزاری همایش و کنگره و نیز سخنرانی علیه پیروان مذهب تشیع، بیان داشت: به شهادت رساندن ناجوانمردانه شیخ شحات و تعدادی از شیعیان در مراسم نیمه شعبان یکی از ظلم‌هایی بود که بر پیروان مظلوم تشیع توسط این فرقه روا شد.

نمازی از نرمش در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان عامل دیگر رقم خوردن چنین سرنوشتی برای مرسی نام برد و اذعان داشت: محمد مرسی پس از به حکومت رسیدنش نامه مفصل و ذلیلانه‌ای به رژیم صهیونیستی نوشت و بر پایبندی و تعهد خود به قرارداد ننگین کمپ‌ دیوید(صلح مصر و اسرائیل) تأکید کرد و با این اقدام مظلومیت ملت فلسطین را نادیده گرفت.

وی همچنین به مواضع محمد مرسی در قبال دولت انقلابی بشار اسد نیز اشاره و عنوان کرد: رئیس جمهور سابق مصر به جای آنکه از جبهه مقاومت یعنی دولت ضدصهیونیستی بشار اسد حمایت کند ناگهان روابط سوریه و مصر را قطع کرد.

خطیب نماز جمعه کاشان در ادامه به تشریح علل سقوط مرسی به رفتار وی با جمهوری اسلامی پرداخت و ابراز داشت: مرسی در اجلاس سران کشورهای اسلامی که در تهران برگزار شد هم دیر آمد و هم زود از اجلاس خارج شد و در اقدامی دور از  انتظار و با آوردن بهانه‌هایی به ملاقات مقام معظم رهبری نرفت و این دیدار را به فرصتی دیگر موکول کرد که البته تاوان این بی‌اعتنایی به نظام مقدس جمهوری اسلامی را نیز تجربه کرد.

نمازی تصریح کرد: نتیجه این بی‌کفایتی‌ها آن شد که آمریکا و اسرائیل وارد عرصه شدند و با توطئه مصر را به دو گروه مخالف و موافق تقسیم کردند و بستر را برای دخالت ارتش و عزل و بازداشت مرسی و سران اخوان‌المسلمین مهیا ساختند.

امام جمعه موقت قزوین:آتش فتنه سوریه دامن مرسی را گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در آخرین جمعه ماه شعبان و در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد با اشاره به حوادث اخیر کشور مصر و خلع محمد مرسی از ریاست جمهوری این کشور اظهار داشت: پس از بیداری اسلامی در مصر که نتیجه آن رئیس جمهور شدن محمد مرسی با ۵۱ درصد آرا بود، ولی وی نتوانست از این فرصت خوب استفاده کند.

وی بیان داشت: افزایش اختلافات درون حزبی فرصت‌هایی را که برای مرسی و طرفدارانش را ایجاد شده بود به راحتی تباه کرد فرصت‌هایی که مرسی می‌توانست از آن به بهترین نحو استفاده کند، ولی این فرصت‌ها تبدیل به تهدید شده و رفتار مرسی و همراهان او نیز موجب شد تا مردم مصر بار دیگر خروش کرده و به اقدامات مرسی اعتراض کنند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به علل وقوع رویدادهای اخیر در مصر یادآور شد:‌ مرسی نتوانست بیداری اسلامی و این موج توفنده توده‌های مردم را به خوبی هدایت کند و در مقابل آن ایستادگی نماید چرا که مواضع وی در برابر رژیم صهیونیستی شفاف و روشن نبود.

عابدینی با انتقاد از نوع برخورد مرسی با مقاومت اسلامی مردم مسلمان غزه و همچنین صهیونیست‌های جنایتکار تصریح کرد: مرسی با تساهل و تسامح با رژیم خونخوار صهیونیستی دوست شده بود حتی مخالفت وی با مقاومت اسلامی و همکاری در برافروخته آتش فتنه در سوریه موجب شد تا این آتش فتنه که خود بر آن دامن می‌زد، دامن مرسی را نیز بگیرد.

وی اضافه کرد: مرسی حتی به مسلمانان دربند در غزه نیز رحم نکرد و سختی و محاصره را بیش از پیش بر آنان افزود که اینها همه از علل سقوط مرسی است.

امام جمعه موقت قزوین با تشریح اعتقادات عمیق مردم مصر و محبت آنان نسبت به اهل بیت تأکید کرد: مردم مصر مردمی علاقه‌مند به خاندان اهل بیت (ع) هستند و حتی شهادت دانشمند بزرگ شیخ حسن شحاته به دست سلفی‌ها موجب شد تا مردم مصر در برابر کینه‌توزی‌های محمد مرسی بایستند.

این مسئول با آرزوی آینده‌ای روشن برای مصر و مردم این کشور خاطرنشان کرد: قطعاً آینده کشور مصر روشن خواهد بود و هر فردی نیز در این کشور روی کار بیاید باید با مردم مصر هماهنگ بوده تا مردم او را همراهی کنند و اگر با مردم همکاری نکنند قطعاً سرنوشتی جز سرنوشت نافرجام محمد مرسی نخواهد داشت.

امام جمعه موقت یاسوج:تحولات مصر نشأت گرفته از مال‌اندیشی رهبران این کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه در مرکز کهگیلویه و بویراحمد بهترین ذات بشری را رعایت تقوای الهی، انجام واجبات و دوری از محرمات عنوان کرد و گفت: ماه مبارک رمضان بهترین ماه خدا است و در روایت آمده که باید با احترام شهدای ماه مبارک رمضان را بر زبان آورد.

امام جمعه موقت یاسوج اظهار کرد: رمضان ماه استجابت دعا و ماهی که خوابیدن و نفس کشیدن در آن عبادت محسوب می‌شود و رمضان بالاترین و با فضیلت‌ترین ماه خدا است.

موسوی‌اعظم فلسفه روزه گرفتن را تقرب به ذات الهی و دستیابی به روز قیامت عنوان کرد و گفت: دوری از غیبت، تهمت، ربا خواری و دیگر منکرات در ماه مبارک رمضان نوعی ثواب محسوب می‌شود و راه تقرب به خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام  موسوی‌اعظم در خطبه‌ دوم نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این شهر اذعان کرد: رهبری در اسلام یک مسئله اصلی و اساسی است و کلیه پیغمبران و امامان رهبران جامعه بودند و امروزه در هر جامعه‌ای وجود رهبر و پیشوای عالم و آگاه به امور مهم و ضروری است.

امام جمعه موقت یاسوج به تحولات اخیر مصر و برکناری محمد مرسی از ریاست امور این کشور اشاره کرد و گفت: اگر کشور مصر دارای رهبری با کفایت، عالم به امور کشور و آگاه بود امروزه چنین مشکلاتی در بین مسلمانان مصری به وجود نمی‌آمد.

موسوی‌اعظم با بیان مقایسه کشور ایران و مصر در نحوه رهبری امور دو کشور ایران و مصر خاطرنشان کرد: رهبری مصر به گونه‌ای بود که مردم با تظاهرات خواستار عزل رئیس جمهور مصر شدند و علت آن بی‌کفایتی و عدم توازن بین گروه‌ها و احزاب مختلف بود.

وی در ادامه بیان داشت: ایران با رهبری مقام معظم رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را حفظ کرد و رهنمودهای لازم در ابعاد مختلف را بیان و هم‌اکنون ملت ایران از این نعمت بزرگ برخوردار است.

موسوی‌اعظم با بیان این‌که جامعه مسلمان مصر باید رهبر انقلاب اسلامی ایران را رهبر خود بدانند، گفت: ملت مصر باید رهبری چون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی داشته باشند تا بر همه امور آگاه و واقف باشد.

امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: تحولات اخیر مصر نشات گرفته از بی‌کفایتی و تفکرات مال‌اندیشی رهبران  این کشور است.

خطیب موقت جمعه آبادان:هیچ امت مسلمانی بدون ولایت فقیه ثبات ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت الاسلام عبدالله باوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آبادان در جمع نمازگزاران اظهار کرد: ماه رمضان، ماه تکامل انسان و ماه رستگاری مسلمان است و باید از این ماه مبارک ‌نهایت استفاده را برای نزدیک شدن به خداوند متعال کرد.

وی ادامه داد: در هفته پیش‌رو، روز قلم را خواهیم داشت که پیش از هر چیزی این روز را به نویسندگان و قلم به دستان تبریک عرض کرده و از آنها درخواست دارم تا قلم‌ خود را در راه تشویق مردم به دوری از اختلاف به کار گیرند و از ایجاد شایعه پراکنی و بدبینی در بین مسلمانان بپرهیزند.

خطیب جمعه موقت آبادان با بیان اینکه انسان وظایف متعددی دارد که یکی از آنان شکرگذاری است، افزود: شکر به درگاه خداوند و نعمت‌هایش، شکر بر زحمات پدر و مادر و معلم خویش از جمله این وظایف انسان هستند، اما نعمتی که از همه نعمات شکر بر آن واجب‌تر بوده نعمت ولایت فقیه است.

وی تصریح کرد: ولایت فقیه است که مشروعیت را به نظام مقدس جمهوری اسلامی داده است.

وی تاکید کرد: دو رکن اساسی و اصلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد که متشکل از رکن رهبری و رکن حضور و پشتیبانی مردم است.

وی گفت: دشمنان نیز متوجه این موضوع شده‌اند و همواره در اندیشه تضعیف نظام و افکار عمومی مردم هستند اما به پشتوانه مقام معظم رهبری، ملت آگاه و بیدار هستند.

خطیب جمعه خرمشهر:مصر به دلیل عمل نکردن به تعهدات رهبران دگرگون شد

خطیب جمعه خرمشهر گفت: مرسی و اخوان مسلمین دستورالعمل بسیار خوبی در کارنامه خود داشتند ولی متاسفانه به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود نتوانستند راه خود را ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: سیاست اخوان مسلمین که بر مبنای ابهام بنا شده بود هیچ گونه تفسیر و تصریحی برای عملکرد خود نداشت.

وی اضافه کرد: مرسی و اخوان مسلمین دستورالعمل بسیار خوبی در کارنامه خود داشتند ولی متاسفانه به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود نتوانستند راه خود را ادامه دهند.

موسوی عنوان کرد: ایران اسلامی و شیعه با توجه به رهبری امام و دعای پیامبر اکرم(ص) در مقابل تمام چالش‌ها در طول انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: نماز جماعت در مساجد خرمشهر کمرنگ است و در نقاط کمی از شهر برگزار می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5479

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.