وزیر دفاع سابق ایالات متحده و رئیس سابق سیا می‌گوید که آمریکایی‌ها در خصوص توان خود در خصوص شکل دادن به شرایط در سوریه اغراق می‌کنند.   به گزارش خبرگزاری فارس، کریستین امان‌پور، خبرنگار مشهور شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه‌ای را با «رابرت گیتس»، رئیس سابق سیا و پنتاگون ترتیب داده است. بنابراین گزارش، موضوع اصلی این مصاحبه ...

وزیر دفاع سابق ایالات متحده و رئیس سابق سیا می‌گوید که آمریکایی‌ها در خصوص توان خود در خصوص شکل دادن به شرایط در سوریه اغراق می‌کنند.

خبرگزاری فارس: رابرت گیتس: آمریکا در خصوص توان خود در سوریه اغراق می‌کند

 

به گزارش خبرگزاری فارس، کریستین امان‌پور، خبرنگار مشهور شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه‌ای را با «رابرت گیتس»، رئیس سابق سیا و پنتاگون ترتیب داده است.

بنابراین گزارش، موضوع اصلی این مصاحبه به ادوارد اسنودن و افشاگری‌های اخیر او بازمی‌گردد که سر و صدای زیادی در جهان به راه انداخته است.

وی در این مصاحبه به امان‌پور می‌گوید: «اگر نتوانی به افراد اعتماد کنی، به دردسر می‌افتی. نتیجه چنین فرآیندی کاهش هرچه بیشتر اطلاعاتی است که برای تحلیل و تصمیم‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرند چرا که افراد شروع به حفاظت از اطلاعات می‌کنند. در چنین شرایطی به همان روزی می‌افتیم که قبل از یازده سپتامبر افتاده بودیم، به این ترتیب افراد نمی‌توانند با سرپل‌ها ارتباط برقرار کنند.»

وی همچنین در این مصاحبه از عملکرد خود در وزارت دفاع در خصوص قانونی کردن ازدواج همجنس‌گرایان در ارتش آمریکا دفاع کرده و آن را نشانه برابری دانسته است.

اما جالب‌ترین بخش مصاحبه گیتس بخشی است که به سوریه اشاره می‌کند. وی در خصوص سوریه بر این باور است که ایالات متحده در خصوص توان‌مندی خود در خصوص شکل‌دهی به شرایط در آن کشور، اغراق می‌کند.

وی تاکید کرده که باید موشک‌های ضدزره بیشتری در اختیار شورشیان سوریه قرار گیرد اما آمریکا را از دادن تسلیحات ضدهواپیما به آنها برحذر داشته است.

گیتس تصریح می‌کند که حتی این اقدام نیز در تغییر موازنه قوا به‌نفع شورشیان سوری، چندان مفید نیست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5234

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.