کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم در سالن فرمانداری شهرستان حاجی آباد توسط   تعاون, کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. به گزارش پیارم، در این جلسه که خانم ناصری کارشناس پیشگیری از اعتیاد سخنران آن بود، مسائلی در رابطه با آشنایی با انواع مواد مخدر و اعتیادآور و نیز راه‌های ...

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم در سالن فرمانداری شهرستان حاجی آباد توسط   تعاون, کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.


به گزارش پیارم، در این جلسه که خانم ناصری کارشناس پیشگیری از اعتیاد سخنران آن بود، مسائلی در رابطه با آشنایی با انواع مواد مخدر و اعتیادآور و نیز راه‌های پیشگیری از اعتیاد مطرح شد.

ناصری با نگاهی گذرا به مسئله تجارت مواد مخدر در جهان گفت‌: در حال حاضر تجارت مواد مخدر و اعتیادآور به عنوان اولین تجارت پرسود جهان شناخته می‌شود درحالی‌که این امر در سال‌های گذشته به عنوان چهارمین تجارت شناخته می‌شد و این خود اهمیت موضوع را آشکار می‌سازد.

 

وی افزود: همچنین مسئله مواد مخدر و اعتیادآور اکنون به عنوان چهارمین بحران جهان است و در ایران نیز از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

وی مصرف مواد مخدر و اعتیادآور را مخصوص افراد عادی ندانست و یادآور شد: با ورود مواد اعتیادآور صنعتی گرایش افراد تحصیل کرده نیز به مصرف این مواد بیشتر شده است تا جایی که در سال ۸۶، در حدود ۸۰ درصد معتادین تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم داشتند و تنها ۲۰ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی بودند، ولی اکنون این آمار به حدود ۷۵ درصد رسیده است و در حدود ۲۵ درصد معتادین دارای تحصیلات عالیه هستند که این نشان‌دهنده اقبال افراد تحصیل کرده به مصرف مواد به خصوص مواد صنعتی است.

وی مواد مخدر صنعتی و اعتیارآور را به سه دسته تقسیم و تصریح کرد: دسته اول مواد سستی‌زا است که این مواد از گیاهان مخدر گرفته می‌شوند و ایجاد سستی کرده و با مصرف این مواد علایم حیاتی پایین می‌آیند، دسته دوم مواد توهم‌زا هستند که گاهی علایم مواد سستی‌زا را دارند و گاهی علایم مواد توان‌افزا را و دسته سوم مواد توان‌افزا یا محرک هستند که برعکس مواد سستی‌زا توان فرد را به شدت بالا برده و علایم حیاتی بدن را تا حد زیادی افزایش می‌دهند.

ناصری در پایان تأکید کرد: داشتن اطلاعات کافی از انواع مواد مخدر و تأثیرات هرکدام و نیز نشانه‌های آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی در پیشگیری از اعتیاد تأثیر داشته باشد و از این طریق می‌توان تاحدی به آگاهی دست یافت و از اعتیاد پیشگیری نمود.

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5206

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.