ایالات متحده در حال بررسی پذیرفتن هزاران آواره سوری تحت عنوان «اقامت حمایتی موقت» است و از سوی دیگر نیز حکومت مسئله اعطای تابعیت را به آنها بررسی می کند.   به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز»، ایالات متحده در حال بررسی پذیرفتن هزاران آواره سوری تحت عنوان اقامت حمایتی ...

ایالات متحده در حال بررسی پذیرفتن هزاران آواره سوری تحت عنوان «اقامت حمایتی موقت» است و از سوی دیگر نیز حکومت مسئله اعطای تابعیت را به آنها بررسی می کند.

خبرگزاری فارس: آمریکا اعطای پناهندگی به هزاران آواره سوری را بررسی می‌کند

 

به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز»، ایالات متحده در حال بررسی پذیرفتن هزاران آواره سوری تحت عنوان اقامت حمایتی موقت است و از سوی دیگر نیز حکومت مسئله اعطای تابعیت به آنها را نیز بررسی می کند.

«عمر المقداد» یکی از آوارگان سوری است که سال گذشته بعد از فرار از بحران کشورش به آمریکا پناهنده شده و در واشنگتن زندگی می کند و او پس از موافقت وزارت امنیت ملی آمریکا با اعطای اقامت موقت به آوارگان سوری موفق شده در این کشور کار کند.

مقداد تأکید کرد که این اقامت به پناه جویان سوری اجازه می دهد که به صورت موقت تحصیل و کار کنند و بعد از پایان بحران باید به کشور خود بازگردند.

از سوی دیگر «عبد ایوب» یکی از وکلای فعال در امور آوارگان سوری تأکید کرد که فایده این نوع اقامت این است که پناه جویان با خیال راحت می توانند در آمریکا تحصیل و یا کار کنند و روند طبیعی زندگی خود را ادامه دهند بدون اینکه مجبور باشند به شرایط جنگ در کشور خود بازگردند.

پیشتر ایالات متحده اعلام کرده بود که تا کنون ۲۶۰۰ پناه جوی سوری برای دست یابی به اقامت موقت ثبت نام کرده اند و به نظر می رسد این رقم تا چند روز آینده به ۹ هزار نفر خواهد رسید.

مقامات آمریکایی همچنین طرح اسکان و اعطای پناهندگی به هزاران آواره سوری که از کشور خود فرار کرده اند را بررسی می کند؛ این طرح در راستای تلاش های بین المللی برای کم کردن بار حضور آوارگان سوری در برخی کشورهای مجاور سوریه است که در حال حاضر تعداد زیادی از شهروندان سوری را در خود جای داده اند.

مسئولان آمریکایی در سازمان امنیت داخلی این کشور تأکید کرده اند که برای پذیرش پناه جویان سوری با آنها مصاحبه خواهند کرد تا به آنها اجازه داده شود در شهرهای مختلف آمریکا مستقر شوند و این فرایند ممکن است یک سال و یا بیشتر به طول انجامد.

پیشتر سخنگوی کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل گفته بود که شمار آوارگان سوری از آغاز بحران این کشور تا کنون از مرز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر عبور کرده است و این رقم نشان می دهد که هر ۱۴ ثانیه یک شهروند سوری به جمع آوارگان می پیوندد و به صورت کلی ۴٫۲ میلیون نفر در داخل و خارج سوریه آواره شده اند.

گزارش های کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل نشان می دهد که در پایان سال ۲۰۱۲ تعداد آوارگان در سراسر جهان برابر با تعداد آوارگان سوری از آغاز بحران تا کنون بوده و این پدیده آمار آوارگان جهان را به صورت بی سابقه ای در ۲۰ سال گذشته بالا برده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5082

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.